Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ایسوس کروم‌بوک CM14

کروم بوک CM14 ایسوس روانه بازار شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ایسوس یک لپ تاپ اقتصادی دیگر را روانه بازار کرد. کروم‌بوک CM14 ایسوس، دستگاهی خوش قیمت است که به‌منظور افزایش بهره‌وری در کارهای روزانه طراحی و تولید شده است و به دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان برای استفاده در محیط‌های درسی و اداری پیشنهاد می‌شود. این لپ‌تاپ از یک تراشه ARM پشتیبانی می‌کند و در مقایسه با قیمتی که دارد، ویژگی‌های جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ایسوس از این کروم‌بوک در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرده بود. برای آشنایی با مشخصات کروم‌بوک جدید ایسوس، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات ایسوس کروم‌بوک CM14

مشخصات ایسوس کروم‌بوک CM14

این کروم‌بوک حول یک صفحه نمایش 14 اینچی با نسبت تصویر 16:9 ساخته شده است. این پنل از نوع LCD بوده و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی (FHD)، نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی، پوشش 45 درصدی طیف رنگی NTSC و حداکثر روشنایی 220 نیتی را ارائه می‌دهد.

ایسوس از تراشه مدیاتک Kompanio 520 به عنوان پردازنده مرکزی کروم‌بوک جدیدش استفاده می‌کند. این چیپست با 8 گیگابایت رم LPDDR4x و 128 گیگابایت حافظه eMMC جفت شده تا عملکرد قابل قبولی در اختیار کاربران خود قرار دهد. در بخش نرم‌افزاری، کروم‌بوک CM14 ایسوس از سیستم‌عامل ChromeOS با پشتیبانی از برنامه‌های اندروید و لینوکس بهره می‌برد.

صفحه‌کلید این دستگاه ضد آب است و طول حرکت هر کلید در آن دقیقاً 1.5 میلی‌متر می‌باشد. از نظر بدنه، CM14 دارای گواهینامه MIL-STD 810H است که با استانداردهای نظامی ایالات متحده مطابقت دارد و می‌تواند از افتادن تا سقف 1.5 متر دوام بیاورد.

کروم‎‌بوک جدید ایسوس از WiFi 6 و بلوتوث 5.3 برای اتصالات بی‌سیم خود استفاده می‌کند. ایسوس دو پورت USB 3.2 Gen 1 Type-C، یک پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A، جک صدای 3.5 میلی‌متری و کارت خوان MicroSD را برای اتصالات سیمی این دستگاه در نظر گرفته است.

همچنین مطالعه کنید
لپ‌ تاپ‌ های اچ پی اسپکتر x360 در دو مدل 14 و 16 اینچی معرفی شدند

یک وب کم با کیفیت 720p HD نیز در ایسوس کروم‌بوک CM14 دیده می‌شود که برای حفظ حریم خصوصی کاربران می‌توان در مواقع لازم آن جلوی را پوشاند. این دستگاه همچنین مجهز به تراشه امنیتی Titan C و اسلات Kensington nano است که به شما اجازه می‌دهد در مواقع لازم آن را به صورت فیزیکی قفل کنید.

منبع تغذیه این دستگاه یک باتری با ظرفیت 42 وات بر ساعتی است که با یک شارژر 45 واتی شارژ می‌شود و می‌توانید بدون استفاده از شارژر تا 3 ساعت بدون وقفه از آن استفاده کنید.

در حال حاضر، کروم‌بوک CM14 ایسوس را می‌توان به رنگ خاکستری و تنها در پیکربندی 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه با قیمت 26990 روپیه (حدوداً 325 دلار) خریداری کرد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>