Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

شیائومی لپ تاپ های ردمی بوک 14 و 16 مدل 2024 را معرفی کرد

شیائومی لپ تاپ های ردمی بوک 14 و 16 مدل 2024 را معرفی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی شیائومی به‌تازگی از محصولات جدید متعددی نظیر گوشی‌های سری ردمی K70، ساعت هوشمند ردمی واچ ۴ و ایربادهای بادز 5 پرو ردمی رونمایی کرد. این کمپانی همچنین از این فرصت برای معرفی سری جدید لپ‌تاپ‌های ردمی بوک خود بهره برد و شاهد رونمایی از مدل 2024 ردمی بوک 14 و 16 بودیم. این لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه‌نمایش‌هایی با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ هستند و از پردازنده‌های Core i5 نسل سیزدهم اینتل استفاده می‌کنند. برای آشنایی با مشخصات بیشتر، ویژگی‌ها و برچسب قیمتی این محصولات جدید با اِروتِک همراه باشید.

به‌کارگیری نسل سیزدهم پردازنده‌های Core i5 اینتل برای تضمین عملکرد فنی سری جدید ردمی بوک

هر دو لپ‌تاپ ردمی بوک 14 و 16 از نمایشگرهایی با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰، پوشش کامل و ۱۰۰ درصدی طیف رنگی sRGB و پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن (Dolby Vision) بهره می‌برند. این دو لپ‌تاپ به ترتیب صفحه‌نمایش‌هایی ۱۴ و ۱۶ اینچی دارند که نرخ نوسازی آن‌ها ۱۲۰ هرتز است. هم ردمی بوک ۱۴ و هم ردمی بوک ۱۶ مجهز به پردازنده‌ی Core i5-13500H اینتل با فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز هستند و تا سقف ۱۶ گیگابایت رم «LPDDR5» و یک ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع «PCIe 4.0» در این مدل‌های جدید ارائه می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که با پردازنده‌ی نسبتاً قدرتمندی روبه‌برو هستیم که از پس اکثر نیازهای محاسباتی برمی‌آید و حتی برای گیمینگ سبک نیز مناسب است.

شیائومی لپ تاپ های ردمی بوک 14 و 16 مدل 2024 را معرفی کرد

ردمی بوک ۱۴ و ۱۶ از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند اما دسترسی به ارتباط هوشمند سیستم‌عامل HyperOS شیائومی نیز وجود دارد و امکان اتصال یک‌به‌یک میان چنددستگاه و پشتیبانی برای یکپارچگی کامل بین دستگاه‌های مختلف (مانند گوشی هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، ساعت هوشمند و موارد دیگر) نیز فراهم شده است. موضوعی که در راستای تلاش‌های جدید شیائومی برای ساخت یک اکوسیستم مستحکم تحت سیستم‌عامل HyperOS خود قرار می‌گیرد.

شیائومی لپ تاپ های ردمی بوک 14 و 16 مدل 2024 را معرفی کرد

سایر مشخصات ردمی بوک 14 و 16

در بخش قبلی مشخصات مشترک این دو لپ‌تاپ جدید ذکر شد اما ردمی بوک ۱۴ و ۱۶ تفاوت‌های قابل توجهی نیز با یکدیگر دارند. به طور مثال، ردمی بوک ۱۴ از صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی 2.8K با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسلی و حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیتی بهره می‌برد و از فناوری دالبی ویژن و تنظیم نور به روش DC پشتیبانی می‌کند. در حالی که ردمی بوک ۱۶ مجهز به پنل ۱۶ اینچی 2.5K با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی است و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیتی را ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ نیز مانند ردمی بوک ۱۴ از فناوری دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
معرفی لپ‌تاپ Legion 5 17 لنوو؛ یک لپ‌تاپ گیمینگ کاملاً آرام با پردازنده‌‌هایی قدرتمند

هر دو لپ‌تاپ با ۱۶ گیگابایت رم «LPDDR5» و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع «PCIe 4.0» عرضه می‌شوند. هر دو دارای ویندوز ۱۱ هستند و از یک کیبورد بک‌لایت با کلیدهای ۱.۵ میلی‌متری و یک حسگر اثر انگشت استفاده می‌کنند. یک وبکم ۱۰۸۰ و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز در این دو لپ‌تاپ قابل مشاهده است. علاوه بر این‌ها، لپ‌تاپ‌های جدید شیائومی دارای میکروفون‌های چهارگانه و دو اسپیکر ۲ واتی و پشتیبانی از فناوری صدای فراگیر دالبی اتموس (Dolby Atmos) هستند.

شیائومی لپ تاپ های ردمی بوک 14 و 16 مدل 2024 را معرفی کرد

درباره‌ی قابلیت‌های ارتباطی این دو دستگاه باید به مواردی نظیر بهره‌مندی از Wi-Fi 6E، بلوتوث ۵.۲، مایمو ۲X۲، یک پورت تاندربولت ۴، دو پورت USB-A 3.2 نسل ۱، یک درگاه HDMI 2.1، یک پورت USB 2.0 و فناوری NFC اشاره کرد. ابعاد ردمی بوک ۱۴ اینچی ۳۱۲.۲۴ در ۲۲۰.۱۵ در ۱۵.۹ میلی‌متر است و ۱.۳۷ کیلوگرم وزن دارد. در طرف دیگر، وزن ردمی بوک ۱۶ اینچی ۱.۶۸ کیلوگرم بوده و ابعاد آن ۳۵۵.۲ در ۲۴۸.۵ در ۱۵.۹ میلی‌متر اعلام شده است.

لپ‌تاپ ردمی بوک ۱۴ از باتری‌ای با ظرفیت ۵۶ وات‌ساعت بهره می‌گیرد، در حالی که ظرفیت باتری ردمی بوک ۱۶ اینچی ۷۲ وات‌ساعت می‌باشد و هر دو دستگاه با یک آداپتور ۱۰۰ واتی GaN که شارژ سریع هوشمند را ارائه می‌دهد، در دسترس قرار خواهند گرفت.

قیمت، رنگ‌بندی‌ها و تاریخ عرضه

مدل ۲۰۲۴ ردمی بوک ۱۴ در رنگ‌بندی‌های نقره‌ای (Starlight Silver) و خاکستری (Star Gray) عرضه می‌شود. پیکربندی ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ردمی بوک ۱۴ با قیمت ۵۹۲ دلار روانه‌ی بازار چین شده است و پیکربندی ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی نیز برچسب قیمتی ۶۳۵ دلاری دارد.

مدل ۲۰۲۴ ردمی بوک ۱۶ در رنگ خاکستری و با قیمت ۶۲۱ دلار برای پیکربندی ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخی به فروش خواهد رسید، در حالی که مدل دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت ۶۶۳ دلار عرضه خواهد شد. شایان ذکر است که فروش این لپ‌تاپ از تاریخ ۱ دسامبر (۱۰ آذر) آغاز می‌شود.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>