جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل امکان اشتراک گذاری رمز عبور با اعضای خانواده را فراهم کرد

گوگل امکان اشتراک گذاری رمز عبور با اعضای خانواده را فراهم کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سرویس مدیریت رمز عبور گوگل (Google Password Manager) که روزبه‌روز از ویژگی‌های بیشتری بهره‌مند می‌شود، اخیراً امکان اشتراک‌گذاری رمز عبور را فراهم کرده است. با این حال، کاربران تنها می‌توانند پسوردهایشان را با افرادی که در گروه خانوادگی خود هستند به اشتراک بگذارند.

ویژگی موردبحث اولین بار در اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی در مرورگر گوگل کروم رؤیت شد، اما گوگل سرانجام در ماه فوریه به‌طور رسمی از آن رونمایی کرد. اکنون که چندماهی از معرفی اولیه می‌گذرد، این غول فناوری ویژگی اشتراک‌گذاری رمز عبور در یک گروه خانوادگی فعال را در دسترس قرار داده است.

سرویس Google Family به کاربران امکان اشتراک‌گذاری محتواهایی مانند خریدهای دیجیتالی و اشتراک‌ها را بین چندین حساب مختلف گوگل می‌دهد. همچنین می‌توان از Google Family برای نظارت بر فرزندان کمک گرفت. از این رو، اضافه شدن قابلیت اشتراک‌گذاری رمز عبور با اعضای خانواده از منطق مشخصی پیروی می‌کند و در راستای ویژگی‌های دیگر این سرویس قرار می‌گیرد. با این وجود، باید یادآور شد که اکثر برنامه‌ها و سرویس‌های مدیریت پسورد به کاربران اجازه می‌دهند تا گذرواژه‌هایشان را نه‌تنها با خانواده، که با هر فردی که می‌خواهند به اشتراک بگذارند.

«حساب‌هایی که بخشی از یک گروه خانوادگی هستند، به‌زودی این امکان را خواهند داشت که نام‌های کاربری و گذرواژه‌های یک وب‌سایت یا سرویس خاص را مستقیماً از طریق Google Password Manager به اشتراک بگذارند.»

اگر قبلاً یک گروه خانوادگی گوگل (Google Family Group) را ایجاد کرده‌اید، اکنون باید دکمه‌ی «Share» جدیدی در کنار هر پسوردی که در Google Password Manager وارد کرده‌اید ببینید. با کلیک بر روی این دکمه و انتخاب عضوی از اعضای این گروه، گوگل نام کاربری و گذرواژه‌ی موردنظر را به حساب آن عضو اضافه خواهد کرد.

دسترسی به سرویس مدیریت رمز عبور گوگل هم از طریق یک گوشی اندرویدی و هم از طریق مرورگر گوگل کروم با کامپیوتر صورت می‌گیرد، اما اشتراک‌گذاری پسوردها در حال حاضر تنها محدود به دستگاه‌های اندرویدی است.

منبع: HowtoGeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *