جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
ویژگی "حساسیت لمسی تطبیقی" به گوشی های پیکسل گوگل راه می‌یابد!

ویژگی “حساسیت لمسی تطبیقی” به گوشی های پیکسل گوگل راه می‌یابد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

وب‌سایت Android Police به‌تازگی هنگام جستجوی برخی از خطوط کد “نسخه بتا 1 ورژن QPR3 سیستم عامل اندروید 14” با یک ویژگی جدید به نام “Adaptive Touch Sensitivity/ حساسیت لمسی تطبیقی” برای گوشی‌های پیکسل مواجه شد. با استناد به توضیحات کوتاه ارائه‌شده در کد (در رابطه با “هدف اصلی” از توسعه این ویژگی)، این ویژگی قادر است میزان “حساسیت لمسی” صفحه نمایش را بر اساس عواملی نظیر “شاخص‌های محیطی، فعالیت‌ها یا بهره‌مندی/ عدم بهره‌مندی نمایشگر از محافظ صفحه” به صورت خودکار تنظیم نماید!

رشته کد یافته‌شده در نسخه بتا 1 ورژن QPR3 اندروید 14

در حال حاضر سری پیکسل 8 قادر به تشخیص وجود/عدم وجود محافظ بر روی صفحه نمایش است و در صورت تعبیه محافظ صفحه بر روی نمایشگر، گوشی با ارائه یک اعلان به کاربر از او می‌خواهد تا حساسیت لمسی را افزایش دهد. با این حال به نظر می‌رسد گوگل اکنون آماده است تا در یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، این ویژگی را ارتقاء و گسترش دهد.

تنظیمات “تشخیص خودکار محافظ صفحه نمایش” سری پیکسل 8

در حالیکه در توضیحات این رشته کد جزئیات بیشتری از نحوه عملکرد این ویژگی جدید ارائه نشده است، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که عملکرد اصلی ویژگی “حساسیت لمسی تطبیقی” بر مبنای “تغییرات محیطی” صورت پذیرد. به عنوان مثال انتظار می‌رود گوشی‌های سری پیکسل 8 در شرایط “آب و هوای سرد” و به دنبال افزایش احتمال استفاده از دستکش در این شرایط آب و هوایی، حساسیت لمسی نمایشگر را افزایش دهد. در سمت مقابل پیش‌بینی می‌شود که در شرایط “آب و هوای بارانی” که احتمال افزایش رطوبت دستان یا برخورد باران به نمایشگر وجود دارد، این ویژگی با کاهش میزان “حساسیت لمسی” از لمس تصادفی نمایشگر جلوگیری نماید. با این حال لازم به ذکر است که در حال حاضر نمی‌توان از کلمه “فعالیت‌ها” به‌کارگرفته‌شده در توضیحات ارائه‌شده، مفهوم خاصی را استنباط کرد.

ویژگی "حساسیت لمسی تطبیقی" به گوشی‌های پیکسل گوگل راه می‌یابد!

شایان ذکر است کمپانی گوگل تاکنون جزئیات بیشتری در رابطه با انتشار ویژگی “حساسیت لمسی تطبیقی” برای سری‌های پیشین یا سری‌های جدید گوشی‌های پیکسل ارائه نکرده است. با این حال، از آنجایی که پیش از ارائه این ویژگی گوشی‌های سری پیکسل 8 از قابلیت “تشخیص خودکار وجود محافظ صفحه بر روی نمایشگر” برخوردار بوده و رشته کدهای مذکور نیز در گوشی پیکسل 8 یافت شده‌اند، می‌توان انتظار داشت که این ویژگی در اختیار مالکان دستگاه‌های سری پیکسل 8 نیز قرار داده شود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *