Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

عینک هوشمند Ray-Ban متا با قابلیت‌های هوش مصنوعی چندوجهی، هوشمندتر می‌شود!

عینک هوشمند Ray-Ban متا با قابلیت‌های هوش مصنوعی چندوجهی، هوشمندتر می‌شود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی متا (Meta) امکان استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی چندوجهی را به‌تازگی در اختیار برخی از کاربران عینک هوشمند Ray-Ban قرار داده است. قابلیت‌های جدید نسل دوم گجت‌های پوشیدنی متا شامل مواردی مانند شناسایی اشیاء دیده‌شده توسط دوربین عینک و همچنین ترجمه و متون تولیدی است. این نسخه ابتدا در آمریکا و برای تعداد منتخبی از افراد در دسترس خواهد بود. برای آشنایی با ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی عینک هوشمند Ray-Ban با اِروتِک همراه باشید.

همان‌طور که مارک زاکربرگ در پست اینستاگرامی جدید خود نشان داد، می‌توانید دستیار متا را از طریق دستور «Hey Meta, look and…» فعال و احضار کنید و سوالات خود را از هوش مصنوعی بپرسید. به‌طور مثال، زاکربرگ از این دستیار هوش مصنوعی خواست تا پیشنهاد کند که کدام شلوار با لباس آستین‌بلند راه‌راه گزینه‌ی بهتری است.

بعد از این درخواست، عینک هوشمند متا با یک پیام صوتی از طریق بلندگوهای این دستگاه به توصیف لباس می‌پردازد و بعد، پیشنهادات و توصیه‌های خود را به شکل صوتی و تصویری از طریق برنامه‌ی گوشی به کاربران ارائه می‌کند.

مدیر عامل متا همچنین از هوش مصنوعی این دستگاه خواست تا کپشن و متنی برای شرح تصویر سگی که لباسی بر تن دارد و متون اسپانیایی نیز در تصویر قابل مشاهده است، انتخاب کند. این هوش مصنوعی قادر بود تا هم کپشن اینستاگرامی مناسبی پیشنهاد دهد و هم به ترجمه‌ی هم‌زمان متن اسپانیایی بپردازد. علاوه‌بر این، هوش مصنوعی عینک هوشمند متا می‌تواند اشیایی مانند میوه یا حتی یک ساختار پیچیده که مدیر ارشد فناوری متا، اندرو بوسورث، در پست جدید زاکربرگ به هوش مصنوعی نشان داد را شناسایی کند.

همچنین مطالعه کنید
راهنمای خرید؛ بهترین پاوربانک‌های لپ‌تاپ با قابلیت Power Delivery در سال 2021

عینک هوشمند Ray-Ban متا با قابلیت‌های هوش مصنوعی چندوجهی، هوشمندتر می‌شود!

به گفته‌ی کمپانی متا، عملکردهای هوش مصنوعی در عینک هوشمند Ray-Ban Meta مبتنی بر سیستم‌های هوش مصنوعی مولد چندوجهی این شرکت است که ورودی‌های متفاوتی را با یکدیگر ترکیب می‌سازد تا خروجی تولید کند. متا همچنین افزود که این کمپانی برای جلوگیری از پاسخ‌های سوءاستفاده‌‌گرانه و مضر هوش مصنوعی، تدابیری را در نظر گرفته است.

این قابلیت در حال حاضر تنها در آمریکا در دسترس کاربران قرار گرفته و آن‌هایی که از طریق برنامه‌ی دسترسی زودهنگام متا اقدام کنند، می‌توانند برای استفاده از این قابلیت‌های جدید اعلام آمادگی نمایند. با این وجود، اندرو بوسورث خاطرنشان کرد که تعداد کاربرانی که در ابتدا به این نسخه دسترسی پیدا می‌کنند، محدود خواهد بود. متا در رابطه با انتشار این دستیار هوش مصنوعی برای کشورهای دیگر تاکنون حرفی نزده و مشخص نیست که آیا این دستیار برای کاربران خارج از آمریکا نیز قابل دسترسی می‌شود یا خیر.

متا همچنین خبر داد که انتشار قابلیت جستجوی هم‌زمان برای عینک‌های هوشمند Ray-Ban متا را آغاز کرده است. این موتور جستجو قدرت‌گرفته از بینگ می‌باشد و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که از عینک هوشمندشان درباره‌ی آخرین امتیازات تیم‌های موردعلاقه و سایر علایق خود سوال بپرسند.

باید منتظر ماند و دید که آیا این قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی متا در نهایت سرمایه‌گذاری ارزشمندی از جانب این کمپانی به حساب خواهند آمد یا خیر.

منبع: NextPit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>