جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

دوربین Leica Sofort 2

لایکا دوربین چاپ سریع Sofort 2 را معرفی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

لایکا (Leica) از نسل دوم دوربین‌های چاپ سریع خود رونمایی کرد. این دوربین جدید که Sofort 2 نام گرفته، دنباله‌‌رو محصولی است که ۷ سال با نسخه‌ی پیشین خود فاصله دارد اما این‌طور که به نظر می‌رسد، این صبر طولانی ارزشش را با کیفیت محصول اثبات می‌کند. گفتنی است که نام این دوربین جدید برگرفته از کلمه‌ی «Sofort» بوده که در زبان آلمانی به معنی «بلافاصله و فوری» است. برای آشنایی با این محصول جذاب لایکا با اِروتِک همراه باشید.

امضای کمپانی لایکا بر سرتاسر ظاهر بیرونی این دوربین چاپ سریع نقش بسته و کیفیت بدنه‌ی آن برای چنین دوربینی قابل قبول است. باید این نکته را نیز در نظر داشت که دوربین Sofort 2 تنها در سه رنگ‌بندی مشکی، قرمز و سفید عرضه می‌شود.

دوربین Leica Sofort 2

مهم‌ترین تغییر دوربین چاپ سریع Sofort 2 نسبت به اولین دوربین Sofort، امکان ذخیره کردن تصاویر بر روی کارت حافظه microSD است. به بیانی دیگر، دوربین Leica Sofort 2 برخلاف نسل قبلی خود، دیگر تنها یک دوربین چاپ فوری نیست. بنابراین، این دوربین جدید به عنوان یک دستگاه هیبریدی و با کارکردی دوگانه در دسترس قرار می‌گیرد. با کمک حسگر ۱.۵ اینچی CMOS این دوربین که تصاویر ۴.۹ مگاپیکسلی‌ای را به ثبت می‌رساند، می‌توانید از میان تصاویری که گرفته‌اید آن‌هایی که بیش‌تر مورد پسندتان بود را جهت چاپ سریع انتخاب کنید.

دوربین Sofort 2 به عنوان چاپگر نیز قابل استفاده است و با فرستادن تصاویر موجود در گوشی (یا دوربین‌های دیگر شرکت لایکا) به دوربین Sofort 2، قادر هستید که آن‌ها را به‌سادگی چاپ کنید. لازم به ذکر است که این دوربین از یک فیلم چاپ فوری با ابعاد ۸۶ در ۵۴ میلی‌متر استفاده می‌کند.

دوربین Leica Sofort 2

دوربین چاپ سریع جدید کمپانی لایکا از نمایشگر ۳ اینچی LCD بهره می‌برد و منوی آن شباهت زیادی به منوی موجود در سایر دوربین‌های شرکت Leica دارد. دوربین Sofort 2 از لنز Leica Summar f/2 با فاصله کانونی معادل ۲۸ میلی‌متر کمک می‌گیرد که مانند دوربین‌های سری محبوب Leica Q با لنز ثابت طراحی شده است. ضمناً، حداقل فاصله‌ی فوکوس این دوربین ۱۰ سانتی‌متر بوده و همان‌طور که از دوربین‌های چاپ فوری انتظار می‌رود، این دوربین نیز در جلوی خود مجهز به فلش است.

Sofort 2 در تاریخ ۱۸ آبان سال جاری (۹ نوامبر سال ۲۰۲۳ میلادی) با قیمت ۳۸۹ دلار و گران‌تر از رقیب محبوب خود، یعنی دوربین Instax Evo از شرکت فوجی‌فیلم، در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *