Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تازه‌ترین جزئیات از طراحی و عملکرد حلقه هوشمند اپل

تازه ترین جزئیات از طراحی و عملکرد حلقه هوشمند اپل

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بر کسی پوشیده نیست که اپل در حال توسعه یک حلقه هوشمند مانند حلقه گلکسی رینگ سامسونگ است. پیش‌تر نیز این مسئله در چندین امتیاز‌نامه (پتنت) مطرح شده بود. اما بنا به آخرین اسناد منتشرشده، به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا در این اکسسوری پوشیدنی، علاوه بر ردیابی سلامت و نظارت بر ضربان قلب و خواب، ویژگی‌های دیگری نظیر “کنترل‌کننده اختصاصی سایر محصولات اپل” را نیز به کاربران خود هدیه دهد!

بنا به گزارشی که به تازگی از Patently Apple منتشر شده است، اخیراً، اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده یک امتیاز‌نامه جدید به اپل اعطا کرده است. این حق‌امتیاز، به استفاده از حلقه هوشمند به عنوان یک وسیله کنترل‌کننده سخت افزار‌های مختلف خانگی نظیر: “آیفون، اپل واچ، مک بوک و هدست ویژن پرو” مربوط می‌باشد.

تازه‌ترین جزئیات از طراحی و عملکرد حلقه اپل

ویژگی‌های حلقه اپل چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

نکته جالب توجه در این امتیاز‌نامه، ارائه جزئیاتی از نحوه عملکرد حلقه و طراحی دو لایه‌ای آن به همراه حسگر‌های فعال تعبیه شده در آن است. به عنوان مثال، کاربران قادرند تا با تعریف زوایای متنوع برای صورت گرفتن یک عملکرد خاص در یکی از دستگاه‌های اپل، ضمن چرخاندن حلقه بیرونی به آن جهت و درجه مشخص شده، از عملکرد دستگاه متصل شده به حلقه بهره ببرند. علاوه بر این، حرکت این حلقه تنها به محور چرخاندن حلقه به دور انگشت محدود نمی‌شود و حلقه Apple Ring قادر است تا با حرکت به سمت جلو و عقب، از کاربر خود، فرمان بپذیرد و عملکرد مورد نظر وی را به اجراء بگذارد.

همچنین مطالعه کنید
شرکت JMGO پروژکتور قابل حمل P5 با اسپیکر داخلی را روانه بازار کرد

قابلیت پوشیدن چند حلقه به صورت همزمان، به عنوان مهم‌ترین نکته در طراحی حلقه اپل در نظر گرفته می‌شود. این ویژگی، خصوصاً، در سیستم بازخورد مفید واقع می‌شود. به عنوان مثال، همان طور که در تصویر مشاهده می‌شود، حد فاصل میان دو حلقه پوشیده شده روی یک انگشت می‌تواند با تعیین سطح کشش اعمال شده به مچ بند اپل واچ، اندازه آن را تغییر دهد!

تازه‌ترین جزئیات از طراحی و عملکرد حلقه اپل

در حال حاضر، سخت‌افزار‌های دیگر اپل مانند هدست ویژن پرو، به صورت پیش‌فرض، به یک کنترلگر خارجی نیاز ندارند. با این حال، با به کار‌گیری از این حلقه در هدست ویژن پرو می‌توان قابلیت‌های کنترلی و بازخورد لمسی را برای این هدست فراهم ساخت. به عنوان مثال، در صورت استفاده از حلقه اپل، کاربران قادرند تا به واسطه چرخاندن حلقه، صدا یا زوم هدست را تنظیم نمایند. علاوه بر این، این حلقه می‌تواند تا از طریق ایجاد ارتعاشات و لرزاندن حلقه اپل، آنان از برخی هشدار‌ها و اعلان‌ها آگاه سازد.

در حالی که احتمالات متعددی در رابطه با نحوه عملکرد این حلقه اپل وجود دارد؛ اما لازم به ذکر است که، در حال حاضر، تمامی این ایده‌ها در سطح مفهومی مطرح می‌شوند و این احتمال وجود دارد که با عرضه این حلقه هوشمند توسط اپل، فاصله زمانی زیادی داشته باشیم.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>