Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل ایمنی و حریم شخصی موتور جستجوگر خود را ارتقا می‌دهد

گوگل ایمنی و حریم شخصی را در موتور جستجوگر خود ارتقا می‌دهد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حال حاضر گوگل در تلاش است تا به واسطه ارائه مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید در رابطه با حریم شخصی برای کاربران موتور جستجوی گوگل، در عین حفظ حریم شخصی آنان، تجربه‌ای امن‌تر را رقم بزند. یکی از تازه‌ترین قابلیت‌های حریم شخصی گوگل دربرگیرند ویژگی جدید Results about you است که قادر است تا با ارائه اعلان به کاربران، آنان را از نتایج مرتبط با هویت خود، آگاه سازد. با این حال، این کمپانی برای مدت زیادی بر توسعه و بهبود این قابلیت‌ها تمرکز کرده است و به تازگی توانسته است تا این قابلیت‌ها را به طرز قابل توجهی، ارتقاء بخشد.

در تازه‌ترین قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای حفظ حریم شخصی، گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورت ورود افراد بیگانه به حریم شخصی و دستیابی به اطلاعات خصوصی آنان از طریق جستجو کردن این اطلاعات در موتور جستجوگر گوگل، نقض حریم شخصی را به آسانی ردیابی نمایند.

گوگل ایمنی و حریم شخصی را در موتور جستجوگر خود را ارتقا می‌دهد

به عنوان مثال، قابلیت Results about you که در ابتدا سال گذشته معرفی شد؛ اکنون یک داشبورد مبتنی بر لیست کاربرپسند را در بر می‌گیرد. این داشبورد فهرست جامعی از نتایج جستجو در وب که می‌تواند اطلاعات خصوصی مانند شماره تماس شما را دربر بگیرد، به شما ارائه خواهد داد و در صورت تمایل، شما می‌توانید تا با ارائه یک درخواست، این اطلاعات شخصی را از صفحه نتایج حذف کنید. علاوه بر این، در ویژگی جدید این قابلیت، هر زمانی که اطلاعات شما در حین جستجو در نتایج جدید از صفحات وب ظاهر شوند؛ گوگل با ارسال یک اعلان به شما هشدار خواهد داد و پس از دریافت این اعلان، شما بلافاصله می‌توانید از گوگل درخواست کنید تا اطلاعات شخصی شما را حذف نماید.

همچنین مطالعه کنید
بزرگترین ماهواره مخابراتی جهان مستقیماً شبکه 4G را در دسترس موبایل‌ها قرار می‌دهد

اکنون، این به‌روزرسانی روی تمامی پلتفرم‌ها، از جمله اندروید و iOS قابل دست‌یابی می‌باشد. در صورت تمایل به استفاده از این قابلیت می‌توانید تا با ضربه زدن روی عکس پروفایل گوگل کروم خود در سمت راست گوشه بالای گوگل کروم عبارت ” Results about you ” را در منوی قابلیت‌ها، جستجو نمایید. متأسفانه، در حال حاضر، این ویژگی تنها به زبان انگلیسی در دسترس می‌باشد؛ اما به زودی قرار است در سایر مناطق و زبان‌ها، در دسترس کاربران قرار گیرد.

گوگل ایمنی و حریم شخصی را در موتور جستجوگر خود را ارتقا می‌دهد

علاوه بر این، اکنون، قابلیت Safe Search در سطح جهانی، در اختیار تمامی کاربران قرار دارد. از اواخر این ماه، موتور جستجوگر گوگل، به صورت خودکار، تمامی تصاویر نا‌متعارف را به صورت پیش‌فرض محو خواهد کرد. این قابلیت، به والدین و سرپرستان کمک می‌کند تا از کودکان و نوجوانان خود در برابر مواجهه با هر‌گونه محتوای نامناسب یا غیر‌متعارف، محافظت نمایند. از منظر تصاویر نمایش داده شده در نتایج جستجو، گوگل اکنون به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی تمامی تصاویر نا‌متعارف یا تصاویر خصوصی خود را از نتایج جستجو گوگل، حذف نمایند.

برای مثال، اگر شما محتوایی را ایجاد کرده‌ و در یک وب‌سایت آپلود کرده باشید، در صورتی که تمایل داشته باشید تا آن را از روی وب‌سایت پاک کنید؛ اگر در شرایطی که آن محتوا روی پایگاه دیگری بدون رضایت و اجازه شما منتشر شده باشد، شما می‌توانید تا با ارائه یک درخواست، آن محتوا را از نتایج جستجو گوگل نیز حذف نمایید. لازم به ذکر است که این خط‌مشی برای محتوا‌های تجاری و مربوط به کسب درآمد شما، صادق نمی‌باشد.

گوگل ایمنی و حریم شخصی را در موتور جستجوگر خود را ارتقا می‌دهد

در نهایت گوگل، اکنون با معرفی یک میانبر مناسب، امکان دسترسی سریع‌تر به تمام پرسش‌های مربوط به کنترل محتوا‌های قابل روئیت توسط فرزندان را برای والدین، فراهم می‌سازد.

منبع: WCCFtech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>