Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه موقعیت مکانی گوشی هوشمند خود را پیدا و ردیابی کنیم؟

چگونه موقعیت مکانی گوشی هوشمند خود را پیدا و ردیابی کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

راه‌های زیاد و متنوعی برای ردیابی موقعیت مکانی گوشی هوشمند وجود دارد. علاوه بر این، هم دستگاه‌های اندرویدی و هم آیفون‌ها دارای ابزارهای داخلی برای ردیابی موقعیت مکانی هستند. البته باید توجه داشت که این ابزارها زمانی فعال هستند که سرویس‌های مکان‌یابی GPS روی گوشی هوشمند فعال باشند و مالک آن به برنامه مورد نظر اجازه دسترسی به این اطلاعات را داده باشد. در این مطلب به شما چندین روش آموزش خواهیم داد تا با استفاده از این سرویس‌ها موقعیت مکانی گوشی هوشمند گم شده یا سرقت شده خود را پیدا و ردیابی کنید. با اِروتِک همراه باشید.

چگونه می‌توانم موقعیت مکانی دستگاه خود را با شماره تلفن پیدا کنم؟

بسیاری از افراد رویای توانایی یافتن تلفن خود را با شماره در سر می‌پرورانند. متاسفانه باید گفت، هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که مکان گوشی را تنها بر اساس شماره تلفن به شما نشان دهد. هر برنامه‌ای در فروشگاه‌هایی مانند گوگل پلی مشاهده می‌کنید که ادعا می‌کند می‌تواند اینکار را انجام دهد، کلاهبرداری است!

تنها راهی که می‌توانید موقعیت یک گوشی هوشمند را به‌وسیله آن ردیابی کنید، نصب نرم افزار بر روی آن گوشی و استفاده از آن است و البته مالک گوشی باید به نرم‌افزار اجازه استفاده از خدمات موقعیت یابی روی تلفن را بدهد. اگر قصد دارید درباره مجوزهای اندروید بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مقالاتی را در رابطه با نحوه استفاده از حریم خصوصی مطالعه کنید.

چگونه موقعیت مکانی گوشی هوشمند خود را پیدا و ردیابی کنیم؟

از طریق برنامه Find My Device Google گوشی هوشمند اندرویدی خود را پیدا کنید

ردیابی موقعیت مکانی تلفن اندرویدی شما زمانی آسان و شدنی است که خدمات موقعیت یابی را در دستگاه اندرویدی خود فعال کنید. برای دریافت موقعیت مکانی گوشی هوشمند خود می‌توانید از برنامه Find My Device Google به عنوان ردیاب برای پیدا کردن آن استفاده کنید.

در واقع هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، نقطه دقیقی از موقعیت مکانی GPS گوشی خود را مشاهده خواهید کرد که با یک نماد سبز رنگ کوچک در گوگل مپس (Google Maps) شناسایی می‌شود.

چگونه موقعیت مکانی گوشی هوشمند خود را پیدا و ردیابی کنیم؟

در سمت چپ نقشه، سه سرویس را مشاهده می‌کنید که اگر گوشی هوشمند شما در حال حاضر در اختیارتان نیست، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

  • پخش صدا: تلفن شما زنگ هشدار را به مدت پنج دقیقه به صدا در می‌آورد، حتی اگر گوشی شما روی حالت بی‌صدا تنظیم شده باشد. اگر تلفن در نزدیکی شما باشد، صدای آن را می‌شنوید.
  • دستگاه ایمن: اگر مطمئن هستید که گوشی شما گم شده است، می‌توانید مطمئن شوید که صفحه آن قفل است تا کسی نتواند وارد آن شود. این گزینه همچنان تضمین می‌کند که می‌توانید مکان دستگاه خود را پیدا کنید و حتی بهتر از آن نیز عمل می‌کند. بدین صورت که می‌توانید شماره تلفنی را بر روی صفحه نمایش گوشی خود نمایش دهید که در صورت برخورد با دستگاه شما، فردی با آن شماره تماس بگیرد.
  • پاک کردن دستگاه: اگر تمام امید خود را برای یافتن مکان گوشی هوشمند خود از دست داده‌اید، به راحتی از راه دور می‌توانید همه اطلاعات روی آن را برای همیشه پاک کنید.

برای استفاده از این سرویس بهتر است مطمئن شوید که خدمات موقعیت مکانی را در تلفن خود فعال کرده‌اید و به گوگل اجازه ردیابی موقعیت مکانی تلفن خود را داده‌اید. برای انجام این کار، به بخش تنظیمات گوشی رفته و سپس به بخش گوگل (Google) بروید. بر روی گزینه Find My Device کلیک کنید تا آن را روشن کنید و بدین صورت ردیابی گوشی هوشمند شما فعال می‌شود. با این حال، عملکرد Find My Device معمولاً تا زمانیکه یک حساب گوگل به گوشی خود اضافه کنید برایتان روشن خواهد ماند.

علاوه بر این، برای فعال بودن و کار کردن عملکرد Find My Device، گوشی هوشمند شما باید روشن باشد و همچنین به اینترنت نیز متصل باشد. علاوه بر این مهم ترین کار، باید Find My Device را فعال کرده و در Google Play نیز قابل مشاهده باشد.

بدین ترتیب، اگر زمانی گوشی هوشمند خود را گم کردید، می توانید به سرعت از یکی از این ویژگی‌ها برای محافظت از اطلاعات خود استفاده کنید.

از طریق Find My iPhone اپل، آیفون خود را پیدا کنید

برای ردیابی مکان آیفون، می توانید از سرویس Find My iPhone اپل که در آیکلود (iCloud) موجود است، استفاده کنید.

درست مانند ردیابی یک گوشی هوشمند اندرویدی، برای این کار باید موقعیت مکان‌یابی را در آیفون خود فعال کنید. اگر این کار را انجام داده‌اید، می‌توانید از رایانه یا دستگاه دیگری وارد آیکلود شوید تا آیفون خود را به همان روش که برای اندروید انجام دادیم، ردیابی کنید. نکته قابل توجه اینجاست که پیدا کردن آیفون از دستگاه اندرویدی کار را برایتان آسان‌تر نیز می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
از "حالت قفل (Lockdown Mode)" گوشی‌های اندرویدی چه می‌دانید؟ (+آموزش فعال‌سازی)

چگونه موقعیت مکانی گوشی هوشمند خود را پیدا و ردیابی کنیم؟

سرویس Find My iPhone اپل بسیار فوق‌العاده است، زیرا احتمال پیدا شدن آیفون گمشده کاربران را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. اگر شما نیز آیفون گمشده خود را بوسیله سرویس موقعیت یابی اپل پیدا کنید، شما نیز بخشی از این داستان موفقیت اپل در پیدا کردن گوشی هوشمند خود هستید.

هنگامی که این سرویس آیفون شما را پیدا می‌کند، یک نقطه سبز رنگ روی نقشه مشاهده می‌کنید که نشان می‌دهد دستگاه شما در حال حاضر در کدام منطقه قرار دارد. با ضربه زدن بر روی نقطه سبز رنگ منویی برای شما نمایش داده می‌شود که این امکان را می‌دهد تا صدایی از گوشی هوشمند خود پخش کنید. همچنین می‌توانید حالت گمشده اپل را فعال کنید و یا اطلاعات آیفون خود را از راه دور بطور کامل پاک کنید.

اگر سرویس Find My iPhone نتوانست آیفون شما را پیدا کند، بلافاصله در زیر نام دستگاه عنوانی با نام آفلاین (Offline) را مشاهده خواهید کرد. در این صورت این سرویس موقعیت یابی، آخرین مکان شناخته شده را حداکثر تا 24 ساعت گذشته نمایش می‌دهد.پینشهاد می‌کنیم گزینه Notify me when found را انتخاب کنید تا اپل بتواند در صورت پیدا شدن آیفونتان از طریق ایمیل به شما این موضوع را اطلاع دهد.

موقعیت مکانی خود را در گوگل مپس (Google Maps) به اشتراک بگذارید

راه جالب دیگری نیز وجود دارد تا به خانواده یا دوستان خود اجازه دهید موقعیت مکانی تلفن شما را ردیابی کنند، اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود از طریق گوگل مپس (Google Maps) است که یکی از بهترین ویژگی های این برنامه موقعیبت یابی است.

برای انجام اینکار اگر گوگل مپس (Google Maps) خود را باز کنید و روی پروفایل خود در نوار جستجو ضربه بزنید، گزینه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را در لیست افراد موردنظر خود مشاهده خواهید کرد.بدین ترتیب دکمه آبی اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را فشار دهید تا موقعیت مکانی خود به همراه میزان عمر باتری باقی مانده گوشی هوشمندتان را با هرکسی که در فهرست مخاطبین شما یا با برنامه یا دستگاه دیگری در نزدیکی شما است به اشتراک بگذارید.

می‌توانید این کار را برای مدت زمان مشخصی، بین 15 دقیقه تا 12 ساعت، در روز یا به‌طور نامحدود انجام دهید تا زمانی که خودتان این ویژگی را خاموش کنید. برای تغییر زمان از دکمه‌های به‌علاوه (+) یا منها (-) استفاده کنید.

در واقع این روش یک راه عالی برای والدینی است که وقتی به هر دلیلی از کودک خود دور هستند، آرامش خاطر برای خود فراهم کنند. ویژگی اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی گوگل مپس به شما این امکان را می‌دهد از گوشی هوشمند اندرویدی خود به عنوان یک دستگاه ردیابی GPS استفاده کنید.

با استفاده از ویژگی اپلیکیشن Find My، موقعیت مکانی خود را در آیفون به اشتراک بگذارید

اگر شما نیز از مخاطبان سرسخت استفاده از محصولات اپل هستید، دیگر نیازی به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود از طریق گوگل مپس ندارید. اپلیکیشن Find My اپل نیز یک جایگزین عالی است تا از آن برای موقعیت یابی استفاده کنید، به خصوص اگر دوستان شما نیز آیفون دارند. در اینجا به شما آموزش می‌دهیم با استفاده از ویژگی اپلیکیشن Find My، موقعیت مکانی خود را در آیفون به اشتراک بگذارید.

  1. در ابتدا اپلیکیشن Find My را در آیفون خود باز کنید.
  2. سپس روی گزینه Devices در پایین صفحه باز شده ضربه بزنید. فهرستی از دستگاه‌های فعلی اپل که از حساب آیکلود شما استفاده می‌کنند را مشاهده خواهید کرد.
  3. روی دکمه به علاوه (+) ضربه بزنید و از منوی باز شده گزینه Share My Location را انتخاب کنید.
  4. نام شخصی را که می‌خواهید موقعیت مکانی خود را با او به اشتراک بگذارید، از مخاطبین خود جستجو کنید.
  5. بر روی ارسال ضربه بزنید، سپس مدت زمانی را که می‌خواهید موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید (به مدت یک ساعت، تا پایان روز جاری یا به‌طور نامحدود) در بالا سمت راست انتخاب کنید تا موقعیت مکانی خود را بدین وسیله به اشتراک بگذارید.

دسترسی به موقعیت مکانی در گوشی‌های هوشمند به دلایل بسیاری، عالی و کارآمد است

امروزه با استفاده از سرویس گوگل و یا هر سرویس دیگری برای موقعیت‌یابی، مکان یابی گوشی‌های هوشمند بسیار آسان شده است. بدین صورت که دیگر هیچ دلیلی وجود ندارد که پیدا کردن مکان یک دستگاه مهم، حتی گوشی‌های هوشمند، در تاریکی و ابهام باشد.

هنگامی که یکی از این موارد آموزش داده شده را امتحان کنید، دیگر استفاده از این نوع سرویس برایتان به نوعی اعتیاد آور خواهد شد. بدین گونه که مرتبا از خود می‌پرسید الان موقعیت گوشی شما کجاست؟!

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>