Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

میزان رم و حافظه داخلی ساعت پیکسل واچ گوگل افشا شد

میزان رم و حافظه داخلی ساعت پیکسل واچ گوگل افشا شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

همانطور که می‌دانید تا پایان سال جاری میلادی (احتمالاً اکتبر)، ساعت پیکسل واچ گوگل معرفی می‌شود. خود گوگل نیز همین موضوع را تأیید کرده و به نظر می‌رسد که این کمپانی هم دیگر قصد ندارد آن را مخفی نگه دارد! این محصول جدید گوگل، در گذشته در معرض افشاگری‌های درست یا نادرست فراوانی قرار گرفته، اما اکنون یک منبع جدید، میزان رم و حافظه داخلی این ساعت را فاش کرده است.

آخرین مورد افشاگری، مربوط به حدود یک هفته پیش بود که براساس آن، این ابزار پوشیدنی از چیپست اگزینوس 9110 سامسونگ استفاده خواهد کرد. از آنجایی که این پردازنده در سال 2018 عرضه شد و بر اساس فرآیند 10 نانومتری ساخته شده است، کمی نگران‌کننده است.

میزان رم و حافظه داخلی ساعت پیکسل واچ گوگل افشا شد

اما امروز یک منبع جدید، اطلاعات فوق را تأیید کرده و البته یک تغییر را به آن اضافه می‌کند: ظاهراً پیکسل واچ گوگل واقعاً از پردازنده اگزینوس 9110 استفاده می‌کند، اما در عین حال یک پردازنده مشترک نیز در آن وجود خواهد داشت. این خبر ما را به یاد اسنپدراگون +Wear 4100 کوالکام می‌اندازد که دارای یک CPU اصلی و همچنین یک پردازنده کمکی بسیار کم مصرف ثانویه است که صفحه‌نمایش همیشه روشن و برخی از سنسورها را تغذیه می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
با قابلیت های جدید مچ بند فیت بیت Charge 6 پیش از رونمایی آشنا شوید

با این کار عمر باتری بهتری حاصل می‌شود زیرا CPU اصلی تنها زمانی استفاده می‌شود که شما به‌طور فعال با دستگاه خود درگیر هستید و همچنین برخی از جریان‌های کاری سبک‌تر را از CPU اصلی مذکور تخلیه کرده تا در مواقعی که به آن نیاز دارید کمی بهتر عمل کند. آیا همین امر در مورد ساعت پیکسل نیز صدق می‌کند؟ هیچ راهی برای تشخیص آن هم تنها با ذکر عبارت “یک پردازنده مشترک” وجود ندارد و ما به جزئیات بیشتری نیاز داریم، اما مطمئناً در هفته‌ها و ماه‌های آینده اطلاعات مربوط به این پردازنده نیز افشا خواهد شد.

میزان رم و حافظه داخلی ساعت پیکسل واچ گوگل افشا شد

در ادامه، این منبع می‌گوید که رم پیکسل واچ کمی از رم ۱.۵ گیگابایتی گلکسی واچ4 سامسونگ پیشی می‌گیرد. اما دقیقاً معلوم نیست این “کمی”‌ چقدر است؟ رم 1.55 گیگابایتی؟ یا 2 گیگابایتی؟! علاوه بر این، این ساعت 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت خواهد کرد که دو برابر بیشتر از سایر دستگاه‌های Wear OS موجود در بازار است.

حسگرهای پشت این پوشیدنی نیز کاملاً مشابه آرایه حسگرهای مورد استفاده در Fitbit Luxe و Fitbit Charge 5 هستند. این ساعت، از نظارت بر ضربان قلب، سنجش میزان اکسیژن خون (SpO2) و سنسور الکتروکاردیوگرافی قلب (ECG) نیز پشتیبانی می‌کند و از آنجایی که گوگل صاحب حسگرهای Fitbit است، استفاده از این سنسورها کاملاً قابل انتظار است.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>