جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هوش مصنوعی گلکسی به سری گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ راه یافت!

ورود هوش مصنوعی گلکسی به تاشوهای آینده سامسونگ!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی سامسونگ به صورت رسمی از ورود هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) به نسل بعدی گوشی‌های تاشو خود، یعنی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6، خبر داد. انتظار می‌رود سامسونگ از این دو دستگاه به همراه «سری جدید ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ، حلقه هوشمند گلکسی رینگ و هدفون‌های بی‌سیم گلکسی بادز» در کمتر از یک ماه دیگر (در اوایل ماه جولای) رونمایی کند.

به گفته وان جون چوی (Won-Joon Choi/ رئیس دفتر تحقیق و توسعه موبایل و EVP سامسونگ) در یک پست وبلاگی، در حال حاضر سامسونگ در تلاش است “تجربه کاربری هوش مصنوعی گلکسی را برای دستگاه‌های تاشو آتی خود بهینه‌سازی کند”. وی در ادامه اظهار داشت:

گوشی‌های تاشو سامسونگ به عنوان کاربردی‌ترین و انعطاف‌پذیرترین فرم فاکتور در میان محصولات سری گلکسی سامسونگ به شمار می‌آیند. از این رو انتظار می‌رود پس از ادغام این دستگاه‌ها با هوش مصنوعی گلکسی، این دو فناوری مکمل، دریچه‌ای تازه به روی دنیای «تجربه کاربری» بگشایند!

سامسونگ از ورود قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به گوشی‌های هوشمند به عنوان ترکیبی متحول‌کننده یاد می‌کند و بر این باور است که این رویکرد «عملی‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌حل» برای رفع نیازهای اساسی کاربران و «عامل برتری‌بخش این کمپانی نسبت به رقباء اصلی خود» است.

این رویکرد ترکیبی با فراهم‌سازی بستری مناسب به «دستیابی به سریع‌ترین راه‌حل (در عین درنظرگیری حریم شخصی و خصوصی کاربران) از طریق ارائه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بر روی دستگاه» سهولت بخشیده و «قابلیت‌های متنوع و کاربردی با همکاری کمپانی‌های پیشرو در حوزه هوش مصنوعی، از طریق قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بر روی فضای ابری (Cloud)» را نیز ارائه می‌دهد.

همچنین به گفته چوی سامسونگ به‌زودی قابلیت ترجمه زنده (Live Translate AI) هوش مصنوعی گلکسی را اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های شخص‌ثالث آورده و از این طریق پشتیبانی این قابلیت از تماس‌های صوتی را گسترش خواهد داد. این در حالی است که به دلیل ادغام Live Translate در مدل ترجمه هوش مصنوعی گلکسی بر روی دستگاه، کاربران قادرند «بدون هیچگونه نگرانی در رابطه با مسائل نقض حریم خصوصی مانند به‌اشتراک‌گذاشته‌شدن داده‌های شخصی» از این قابلیت بهره ببرند.

در نهایت چوی بر این باور است که به واسطه پیشرفت سرسام‌آور و قدرتمندتر شدن واحدهای پردازش هوش مصنوعی (NPU)، می‌توان ظهور قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کاربردی و متنوع‌تری را در آینده نزدیک انتظار داشت.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *