Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی تنها تا پایان سال 2025 رایگان خواهند بود!

قابلیت های هوش مصنوعی گلکسی تنها تا پایان سال 2025 رایگان خواهند بود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی سامسونگ در هفته جاری طی رویداد بزرگ “Unpacked” از گوشی‌های سری گلکسی S24 (شامل گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا) رونمایی کرد. با این حال، عمده تمرکز این رویداد بر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ به نام “هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI)” بود و قابلیت‌های این هوش مصنوعی حتی جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ را نیز تحت الشعاع خود قرار داد. با استناد به آنچه که در این رویداد گذشت، به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد با تمرکز بر روی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، برنده رقابت داغ گوشی‌های پرچم‌دار باشد. با این حال، روز گذشته و در یک خبر شوکه‌کننده این کمپانی اعلام کرد که قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی تنها تا پایان سال 2025 میلادی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده خواهند شد! برای اطلاع از جزئیات بیشتر این خبر با اِروتِک همراه بمانید.

رویکرد بی‌سابقه سامسونگ

در حال حاضر، “خدمات مبتنی بر اشتراک” بخش عظیمی از زندگی روزمره را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. این نوع از خدمات به کاربران اجازه می‌دهند بدون خریداری مستقیم محصولات یا خدمات، با پرداخت “سهمی از اشتراک” به فعالیت‌هایی نظیر “گوش دادن به موسیقی، انجام بازی‌های ویدیویی، مشاهده فیلم و سریال و ..” با قیمتی ارزان‌تر دسترسی داشته باشند. در حال حاضر، این رویکرد به بخش‌های بیشتری نفوذ پیدا کرده و امکان دسترسی مبتنی بر اشتراک به “خودرو و گوشی‌های هوشمند” را نیز در بر می‌گیرد. اما چرا تمامی کمپانی‌های بزرگ به اتخاذ این رویکرد تمایل دارند؟ پاسخ این سوال ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید: “کسب درآمد ثابت، منظم و بدون وقفه”. حالا به نظر می‌رسد کمپانی سامسونگ نیز به صف طویل علاقه‌مندان به این رویکرد پیوسته و قصد دارد از طریق هوش مصنوعی گلکسی، یک راه درآمد بسیار آسان را برای خودش ایجاد کند!

با استناد به بیانیه رسمی کمپانی سامسونگ، قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی تنها تا پایان سال 2025 میلادی به صورت رایگان در اختیار کاربران گوشی‌های سری گلکسی S24 قرار داده خواهند شد و با ورود به سال 2026 میلادی، استفاده از این قابلیت‌ها مشروط به پرداخت هزینه اشتراک خواهد بود. با این حال، این کمپانی تاکنون مبلغ “اشتراک هوش مصنوعی گلکسی” را اعلام نکرده است. در سمت مقابل در حالیکه برخی از کاربران معتقدند که این مسئله به آینده مربوط است و نباید در حال حاضر نگران آن بود، برخی از کاربران تمایلی به پرداخت هزینه مضاعف برای بهره‌مندی از اصلی‌ترین قابلیت‌های گوشی هوشمندی که در کمتر از دو سال پیش معرفی شده‌ و حداقل 799 دلار (برای پیکربندی پایه نسخه استاندارد/وانیلی گلکسی S24) را برای آن‌ها هزینه کرده‌اند، ندارند!

همچنین مطالعه کنید
خداحافظی میزو از بازار موبایل؛ سلام به هوش مصنوعی!

اما هوش مصنوعی پر سر و صدای گلکسی چه قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؟

  • قابلیت جستجو سریع با استفاده از هوش مصنوعی “Circle to Search”

در این قابلیت کاربران می‌توانند در هنگام جستجو در گوگل، با محصور کردن (خط کشیدن، هایلایت کردن و ..) یک شی یا متن روی صفحه نمایش، به سرعت به اطلاعات مرتبط با آن شی یا متن در سراسر وب دسترسی پیدا کنند.

  • ترجمه زنده

این قابلیت بر محور “ترجمه بلادرنگ مبتنی بر هوش مصنوعی” برای محتواهای گفتاری و نوشتاری به زبان‌های مختلف (در حال حاضر 13 زبان) می‌چرخد و خدماتی مانند “ترجمه فوری و هم‌زمان مکالمات و ترجمه سریع محتوای نوشتاری (از طریق تبدیل محتوای صوتی به محتوای متنی)” را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و ارتباطات چندزبانه را به صورت آسان مدیریت می‌کند.

  • دستیار ضبط صدا

این دستیار ضمن شناسایی صدای افراد “مکالمات صوتی ضبط شده در فایل‌های صوتی” را به “محتوای متنی” تبدیل می‌کند و با ترجمه و خلاصه‌سازی فوری، رونوشت‌هایی از فایل‌های صوتی از پیش ضبط‌شده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

  • دستیار چت

این قابلیت، بدون نیاز به کپی و پیست کردن مکالمات متنی در سیستم‌های مترجم (نظیر گوگل ترنسلیت) پیام‌های متنی کاربر را در داخل اپلیکیشن پیام‌ها (Messages) به صورت طبیعی به زبان‌های مختلف ترجمه می‌کند و بستر مناسبی را برای برقرارسازی ارتباطات چندزبانه فراهم می‌کند.

  • دستیار یادداشت‌برداری

این دستیار قادر است اعمالی مانند “ویرایش، خلاصه‌سازی، قرار دادن در داخل ساختار از پیش تعیین شده و سازماندهی بر اساس بخش‌ها یا عنوان‌ها” را بر روی یادداشت‌های از پیش نوشته شده کاربر پیاده‌سازی کند و از این طریق “نظم و سرعت” را برای کاربر خود تضمین نماید.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>