Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

همکاری اپل با مایکروسافت: قابلیت واکی تاکی به‌زودی به گوشی‌های آیفون می‌آید!

همکاری اپل با مایکروسافت؛ قابلیت واکی تاکی به‌زودی به گوشی های آیفون می‌آید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی مایکروسافت ضمن انتشار یک ویژگی جدید با شناسه “388486” در نقشه راه پلت‌فرم مایکروسافت 365 خود در 14 مارس (24 اسفند)، از ادغام قابلیت واکی تاکی (Walkie-Talkie) در پلت‌فرم مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) با فریمورک Push-to-Talk اپل در سیستم عامل iOS خبر داد. همان‌طور که از نام این قابلیت پیداست، فریمورک (ابزار) PTT اپل بستر مناسبی برای ایجاد ویژگی‌های جدید و مشابهی با بی‌سیم‌های واکی تاکی در اپلیکیشن‌های مختلف را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند.

قابلیت واکی تاکی پلت‌فرم مایکروسافت تیمز نیز یک قابلیت مبتنی بر PTT است. این قابلیت، با برقرارسازی ارتباط صوتی “فوری و ایمن” به کاربران اجازه می‌دهد با همکاران خود (در پلت‌فرم مایکروسافت تیمز) در دستگاه‌های متنوع ارتباط برقرار کرده و به تبادل اطلاعات بپردازند.

به عبارت ساده‌تر این ادغام، یک روش مورد تایید اپل برای “پیاده‌سازی عملکرد واکی تاکی، کنترل سرتاسری سیستم و نظارت بر عملکرد کارآمد در پس‌زمینه” را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

علاوه بر این، پس از ادغام این دو قابلیت، امکان انتقال صدا به صورت مستقیم از صفحه گوشی (حتی در حالت قفل) فراهم می‌شود. از این رو، کاربران پس از دریافت این قابلیت جدید قادرند با استفاده از ویژگی واکی تاکی آیفون خود در تمامی مواقع (حتی زمانی که اپلیکیشن مایکروسافت تیمز فعال نیست یا در پس‌زمینه نیز اجراء نمی‌شود) با سایر افراد ارتباط برقرار کنند.

همچنین مطالعه کنید
گوگل در حال آزمایش یک افزونه‌ی عجیب مرورگر کروم برای گوشی‌هاست

با استناد به اطلاعات منتشرشده در صفحه انحصاری پلت‌فرم مایکروسافت 365 بر روی وب‌سایت مایکروسافت، فریمورک ادغام‌شده با “Push to Talk” اپل در ماه می سال جاری میلادی (اردیبهشت تا خرداد 1403) منتشر شده و در فضای ابری GCC (مجموعه جامعی از فناوری‌های میزبانی ابری پیشرفته، امنیت سایبری و مدیریت اطلاعات که منحصراً در اختیار سازمان‌های دولتی و پیمانکاران پشتیبان در ایالات متحده آمریکا قرار دارد) در اپلیکیشن مایکروسافت تیمز برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید در دسترس کاربران قرار داده خواهد شد.

منبع: Mspoweruser

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>