Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت های جدید گوگل برای عکاسی با گوشی های پیکسل ۸ و ۸ پرو

آشنایی با قابلیت های عجیب و جذاب گوشی های سری پیکسل 8 گوگل برای عکاسی!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل به‌تازگی از گوشی‌های جدید سری پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو خود رونمایی کرد. محصولات گوگل همیشه به توانایی‌های بالای خود در زمینه‌ی عکاسی مشهور بوده‌اند و این موضوع برای نسل جدید گوشی‌های این شرکت هم‌چنان صادق است. سری پیکسل ۸ در این زمینه حتی فراتر رفته و با بهره‌مندی از چهار ابزار مرتبط با پردازش تصاویر که از هوش مصنوعی قدرت می‌گیرند، قدرت ثبت و ویرایش تصاویر با گوشی‌های هوشمند جدید خود را بهتر از همیشه ارائه کرده است. طبق ادعاهای گوگل، این قابلیت‌های جدید به آسان‌سازی پروسه‌ی ویرایش عکس‌ها و ویدیوهای شما کمک چشم‌گیری خواهند کرد.

با کمک این ویژگی‌ها، امکان تمرکز بر بخش‌های کلیدی تصاویر در اختیار کاربران قرار گرفته است. به‌طور مثال می‌توانید عکس‌های جمعی خود را به گونه‌ای ویرایش کنید که چشم تمامی افراد در تصاویر باز بماند یا از نویز و نوسان احتمالی ویدیوهایتان جلوگیری شود. برای بررسی این ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید با اِروتِک همراه باشید.

قابلیت های جدید گوگل برای عکاسی با گوشی های پیکسل ۸ و ۸ پرو

راهی بهتر برای گرفتن عکس‌های گروهی

برای آن‌هایی که علاقه‌مند به تصاویر گروهی هستند، یکی از چالش‌هایی که معمولاً با آن روبه‌رو می‌شوند مرتبط با خطاهای احتمالی است که خواه ناخواه عکس‌های شما را خراب می‌کنند. این موضوع وقتی پررنگ‌تر می‌شود که بخواهید عکس‌های دست جمعی با حضور بچه‌ها و خردسالان بگیرید. هنگام ثبت این‌گونه تصاویر، تقریباً همیشه امکان بسته ماندن چشم یکی از افراد یا تکان خوردن ناگهانی و موارد مشابه آن وجود دارد و باید چندین و چندبار عکس بگیرید تا شاید یکی از آن‌ها قابل قبول واقع شود. گوگل برای حل این مشکل قابلیت “Best Take” را معرفی کرده که از مجموعه‌ی عکس‌هایی که سریع و پشت هم گرفته‌اید، بهترین حالت و ژست افراد مختلف را در یک عکس ترکیب می‌نماید. اگر هم تمایل به استفاده از حالت و ژست دیگری دارید، گوگل امکان تغییر دستی و جداگانه‌ی آن را در اختیار کاربران قرار داده و در کمال سادگی می‌توانید بهترین حالت تک تک افراد موجود در عکس گروهی خود را با ایده‌آل‌ترین ظاهرشان به تصویر بکشید.

قابلیت های جدید گوگل برای عکاسی با گوشی های پیکسل ۸ و ۸ پرو

ابزار Magic Editor گوگل برای گوشی پیکسل ۸

گوگل به‌تازگی ابزار Magic Editor را به عنوان قابلیت آزمایشی‌ای جهت ویرایش تصاویر در Google Photos معرفی کرد. این ابزار نوآورانه‌ی جدید، از قدرت هوش مصنوعی برای ساخت و ویرایش موارد و جزئیات ظریفی بهره می‌گیرد تا برخی از لحظات را همان‌گونه که در خاطراتتان نقش بسته‌اند، بازسازی کنید. با ابزار Magic Editor، وظایفی نظیر کوچک و بزرگ کردن یا جابجایی اشیای موجود در تصاویر کاملاً آسان و بدون دردسر انجام می‌پذیرد. برای این کار تنها کافی است که اطراف اشیای مورد نظر خود دایره‌ای بکشید و سپس به شکل مستقیم در تصویر جابجایشان کنید یا با کشیدن دو انگشت به سمت هم (Pinch)، اندازه‌ی آن‌ها را تغییر بدهید. علاوه بر این، با کمک پیشنهاد‌های مرتبط به موقعیتی که تصویر در آن ثبت شده است، می‌توانید نورپردازی عکس‌های خود یا مواردی که در پیش‌زمینه‌ی آن‌ها پیدا می‌شود را بهبود داده یا کاملاً عوض کنید. به طور مثال، به کمک ابزار جدید گوگل می‌توانید آسمان خاکستری خسته‌کننده و معمولی که کیفیت تصویر شما را پایین آورده است را به‌راحتی به آسمان زیبای هنگام غروب تغییر دهید. ابزار Magic Editor حتی از این هم کمی فراتر می‌رود و با پیشنهادات متعددی که مقابل کاربران می‌گذارد، پیدا کردن بهترین ظاهر ممکن برای تصاویر شما به‌آسانی انجام‌پذیر است.

همچنین مطالعه کنید
مشخصات کلیدی گوشی های سری هواوی P70 به بیرون درز کرد

در حال حاضر، ابزار Magic Editor قدم‌های اولش را طی می‌کند و هنوز در مراحل ابتدایی توسعه‌ی خود به سر می‌برد. با این وجود، زمانی که از نتیجه‌ی عکس‌های خود راضی نیستید و قصد دارید آن‌ها را به انتظار و خاطرات خود نزدیک‌تر کنید، این قابلیت جدید کاربرد اصلی خودش را به نمایش می‌گذارد. گوگل تمایل دارد که این ابزار را در گذر زمان بهبود داده و با بازخوردهایی که از کاربران مختلف می‌گیرد، ابزار Magic Editor را به بهترین پتانسیل‌هایش برساند. ضمناً، گوگل وعده داده که توانایی‌های هوش مصنوعی کاربرپسند بیش‌تری را به مرور برای ابزار Magic Editor ارائه کند.

قابلیت های جدید گوگل برای عکاسی با گوشی های پیکسل ۸ و ۸ پرو

ابزار Audio Magic Eraser گوگل برای گوشی پیکسل ۸

همان‌قدر که خراب شدن تصاویر به علت ورود افراد دیگر جلوی لنز دوربین یکی از موانع بزرگ عکاسی به حساب می‌آید، ثبت صداهای ناخواسته‌ی موجود در پس‌زمینه نیز بر کیفیت ویدیوهایی که ضبط کرده‌اید تاثیر غیرقابل چشم‌پوشی می‌گذارد. با بهره‌گیری از الگوریتم‌های برنامه‌نویسی پیشرفته و امروزی، ابزار Audio Magic Eraser گوگل از توانایی تشخیص صداهای مختلفی نظیر صحبت‌های پس‌زمینه، موسیقی یا حتی باد برخوردار است. این ابزار بعد از تشخیص صداهای گوناگون موجود در پس‌زمینه، آن‌ها را در لایه‌های متعدد و قابل شخصی‌سازی طبقه‌بندی می‌کند. این لایه‌های صوتی را نیز با تنها چند کلیک ساده می‌توانید مدیریت کنید و با حذف لایه‌های صوتی نامطلوب، کیفیت صدای ویدیوهای خود را به گونه‌ای ویرایش کنید که مطابق خواسته‌هایتان باشد.

قابلیت های جدید گوگل برای عکاسی با گوشی های پیکسل ۸ و ۸ پرو

قابلیت بزرگ‌نمایی گوگل برای گوشی پیکسل ۸

قابلیت مخصوص بزرگ‌نمایی گوگل به نام Zoom Enhance قرار است به‌زودی برای گوشی‌های پیکسل ۸ پرو در دسترس قرار بگیرد. این ابزار امکان بزرگ‌نمایی هر بخش از تصاویر مورد نظر شما را در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید بخش جدید را از تصویر اصلی جدا نمایید تا با بزرگ‌نمایی که برایش انجام داده‌اید، آن بخش از تصویر را برجسته نمایش دهید. این قابلیت که قدرت‌گرفته از هوش مصنوعی است، توانایی درون‌یابی اطلاعات پیکسل‌های گم‌شده‌ی تصاویر را دارد و می‌تواند جزئیات ظریف تصاویر را پیش‌بینی کند. قابلیت Zoom Enhance گزینه‌های بیش‌تری جهت انتخاب قاب و چهارچوب مناسب برای عکس‌ها را در اختیار کاربران می‌گذارد و به کمک این ابزار شناوری به مراتب بیش‌تری برای تاکید بر مهم‌ترین بخش‌های تصاویر خود خواهید داشت.

با اینکه در حال حاضر قابلیت Zoom Enhance در دسترس قرار نگرفته است، گوگل اعلام کرده که کاربران گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو می‌توانند در تاریخ ۲۰ مهر (۱۲ اکتبر) منتظر این قابلیت جدید باشند.

جمع‌بندی

علاوه بر اضافه کردن این قابلیت‌ها و ابزارهای جدید جهت بهبود کیفیت تصاویر و ویدیوها، گوگل ابزار Magic Eraser موجود در گوشی پیکسل ۸ پرو را نیز ارتقا داده است. با کمک هوش مصنوعی، این ابزار هم‌اکنون از توانایی حذف حاشیه‌ها و موانع بزرگ در تصاویر (مانند سایه‌ها یا اشیای دیگر) بهره می‌برد تا عکس‌های باکیفیت‌تری را به ثبت برسانید.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>