Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نرم افزار Microsoft Lists برای تمام کاربران منتشر شد

نرم افزار Microsoft Lists برای تمام کاربران منتشر شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اخیراً مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد در به‌روزرسانی جدید نرم افزار مایکروسافت لیست (Microsoft Lists)، این برنامه مدیریت وظایف را در دسترس طیف وسیع‌تری از علاقه‌مندان قرار دهد. این نرم‌افزار برای نخستین بار در سال 2020 میلادی و برای کاربران تجاری و سازمانی، راه‌اندازی شد. اکنون، مایکروسافت نسخه رایگان نرم افزار Microsoft Lists را در اختیار تمامی افرادی که به یک حساب مایکروسافت دسترسی دارند، قرار داده است. علاقه‌مندان می‌توانند در 2 سیستم‌عامل iOS و اندروید و همچنین مرورگرهای وب به این برنامه دسترسی پیدا کنند.

نرم افزار مایکروسافت لیست چه قابلیت‌هایی دارد؟

نرم افزار Microsoft Lists به کاربران اجازه می‌دهد تا لیست‌های خود را ایجاد و سازماندهی کنند و در صورت تمایل آن‌ها را با سایر افراد به اشتراک بگذارند. این نرم افزار ضمن ارائه قالب‌های از پیش طراحی شده، به کاربران امکان رسیدگی به طیف متنوعی از وظایف از جمله “پیگیری هزینه‌ها مالی، مدیریت دستور پخت غذا و برنامه‌ریزی برای تهیه هدیه” را می‌دهد. به اشتراک‌گذاری این دسته از لیست‌ها نیز بسیار آسان است و این مسئله زمینه مشارکت با همکاران، دوستان و خانواده را فراهم می‌کند. علاوه بر این، به واسطه در دسترس قرار داده شدن این برنامه در سیستم‌عامل‌های متنوع، حالا کاربران قادرند تا لیست‌های موردنظر خود را با آرامش خاطر، با افراد متعدد به اشتراک بگذارند.

نرم افزار مایکروسافت لیست چه قابلیت‌هایی دارد؟

در حالی که نرم افزار Microsoft Lists به تنهایی دارای یک نمای فهرست شبکه‌ای (Grid) اولیه است، اما انعطاف‌پذیری بالایی دارد و مشابه با ابزار‌های محبوبی مانند “Asana” یا “Airtable”، قابلیت تغییر به نمای تقویم یا یک طرح‌بندی سفارشی خاص را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. علاوه بر این، کاربران این نرم‌افزار قادرند با تبدیل لیست‌های خود به فرمت فایل‌های CSV، انتقال داده‌ها و استفاده از آنان در سایر برنامه‌ها و سرویس‌ها را تسهیل نمایند.

همچنین مطالعه کنید
مایکروسافت نسخه جدید نرم‌افزار ایکس‌باکس ویندوز را جهت رفع مشکلات نصب عرضه می‌کند

نرم افزار مایکروسافت لیست چه قابلیت‌هایی دارد؟

گاریما ودهرا (مدیر برنامه ارشد مایکروسافت) نسبت به امکاناتی که Microsoft Lists ارائه می‌دهد، ابراز اشتیاق کرد و اظهار داشت:

ما از مشاهده روش‌های خلاقانه به کار گرفته شده در مرحله پیش‌نمایش نرم افزار Microsoft Lists و قابلیت به اشتراک‌گذاری آنان توسط کاربران، بسیار هیجان‌زده هستیم. در این نرم‌افزار، کاربران قادرند تنها با استفاده از گوشی هوشمند خود در یک تجربه شخصی‌سازی شده، لیست‌ها و اطلاعات خود را ایجاد کنند، از آن‌ها استفاده کنند و در صورت تمایل آن‌ها را با سایر افراد به اشتراک بگذارند.

نرم افزار مایکروسافت لیست چه قابلیت‌هایی دارد؟

در حال حاضر، نسخه پیش‌نمایش نرم افزار Microsoft Lists در این لینک یا از طریق برنامه‌های اختصاصی سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید در دسترس کاربران قرار داده شده است. متاسفانه، تاکنون، مایکروسافت جزئیات بیشتری در رابطه با انتشار نسخه دسکتاپ نرم‌افزار ارائه نکرده است و جدول زمانی مشخصی برای راه اندازی رسمی این نرم‌افزار نیز منتشر نشده است.

در نهایت، می‌توان گفت که رویکرد فراگیر مایکروسافت در مدیریت وظایف به واسطه نرم افزار Microsoft Lists، بهبود میزان بهره‌وری و قابلیت مشارکت آسان کاربران در طیف گسترده‌ای از نیازها و ترجیحات را نوید می‌دهد. از آنجایی که در حال حاضر، این نرم افزار در حالت پیش‌نمایش قرار دارد، به نظر می‌رسد که با تکامل این نرم‌افزار در آینده‌ای نه چندان دور، می‌توانیم شاهد نوآوری‌ها و قابلیت‌های بیشتری در نرم افزار Microsoft Lists باشیم.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>