جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چرا به سمت شمال؟ قطب‌نمای جدید به سمت مکان دلخواه شما اشاره می‌کند!

چرا به سمت شمال؟! این قطب‌نمای جدید به سمت مکان دلخواه شما اشاره می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالیکه بیشتر قطب‌نماها دارای سوزنی هستند که به جهت شمال اشاره می‌کند، قطب‌نمای Truest North (درست‌ترین شمال) کمی متفاوت است. سوزن اصلی آن همیشه به مکانی که شما انتخاب کرده‌اید اشاره می‌کند، در حالیکه سوزن ثانویه فاصله‌ی شما تا آن مکان را نشان می‌دهد.

قطب‌نمای Truest North توسط کارل اسمیت، مخترع و قصه‌گوی حرفه‌ای مستقر در بوفالو نیویورک ساخته شده و هم‌اکنون موضوع یک کمپین کیک‌استارتر (شرکتی برای حمایت از ایده‌های نوین) است. کارل قبلاً نرم‌افزارهایی برای آمازون و گوگل نیز توسعه داده است.

از نظر اجزای الکترونیکی، این دستگاه شامل یک تراشه GPS است که سیگنال‌هایی را از دو صورت فلکی مختلف (گروه‌هایی از ماهواره‌ها) می‌خواند؛ یک قسمت برای اندازه‌گیری اینرسی (IMU) با هدف تشخیص اندازه و جهت حرکت قطب‌نما؛ یک حسگر نور؛ و یک باتری لیتیوم قابل شارژ با ظرفیت 1000 میلی‌آمپرساعتی.

همه این اجزا داخل یک پایه از جنس چوب افرا قرار گرفته‌اند که با یک حلقه برنجی درخشان پوشش داده‌ شده که دور یک ورقه شیشه‌ای را احاطه کرده است. سوزن فاصله به نشانه‌های متریک روی صفحه دستگاه اشاره می‌کند که در چهار طرح مختلف موجود است.

چرا به سمت شمال؟ قطب‌نمای جدید به سمت مکان دلخواه شما اشاره می‌کند!

قطب‌نمای Truest North به مکان انتخابی هر خریدار ارسال خواهد شد و بر اساس این نقطه‌ی اولیه برنامه‌ریزی می‌شود. از آن به بعد، جهت و فاصله را نسبت به این “مکان مشخص” نشان خواهد داد.

به لطف حسگر نوری آن، این قطب‌نما قابل برنامه‌ریزی مجدد است. کاربران با استفاده از گوشی هوشمند خود، مکان جدید مورد نظر خود را در صفحه وب Truest North انتخاب می‌کنند، سپس قسمت زیرین قطب‌نما را در مقابل صفحه گوشی نگه می‌دارند. صفحه گوشی به صورت یک کد باینری (صفر و یک) چشمک خواهد زد که مختصات GPS جدید را به قطب‌نما منتقل می‌کند.

چرا به سمت شمال؟ قطب‌نمای جدید به سمت مکان دلخواه شما اشاره می‌کند!

خریداران احتمالی باید توجه داشته باشند که اگرچه قابل تصور است که قطب‌نمای Truest North برای اهداف عملی در بیرون و هنگام حرکت استفاده شود، بیشتر به عنوان یک یادگاری که کاربران را به “مکان خاص” خود متصل می‌کند، در نظر گرفته شده است. آن مکان می‌تواند زادگاهشان، یک مکان تعطیلاتی که واقعاً از آن لذت می‌برند، یا هر جای دیگری باشد که برایشان معنادار است.

اگر قطب‌نما به طور مکرر جابه‌جا یا برنامه‌ریزی مجدد شود، باتری آن تقریباً هر هفته نیاز به شارژ خواهد داشت. حتی اگر باتری آن تمام شود، سوزن‌های آن در موقعیت خود باقی می‌مانند (به عبارت دیگر، به حالت خنثی باز نمی‌گردند).

اگر امکان آن برای شما وجود داشته باشد، یک هزینه 180 دلاری می‌تواند شما را صاحب یک قطب‌نمای Truest North می‌کند. اسمیت گفته است که قیمت خرده‌فروشی برنامه‌ریزی شده 200 دلار است. خریدارانی که مایل به پرداخت کمی بیشتر هستند، می‌توانند به دنبال نسخه‌های کرومی، آنتیک (عتیقه مانند) یا با پوشش طلا 24 عیار باشند.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *