Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ساختمان مرکزی تنسنت در قالب چهار برج پیچ‌خورده در هم احداث خواهد شد!

ساختمان مرکزی تنسنت در قالب چهار برج “پیچ خورده در هم” احداث خواهد شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی «بورو اوله شیرن» (Büro Ole Scheeren) برنامه‌های خود برای یک پروژه‌ی جدید و بسیار قابل توجه به نام تنسنت هلیکس (Tencent Helix) را اعلام کرد. این پروژه که به شکل چهار برج پیچ‌خورده و متصل‌شده به یکدیگر خواهد بود، تبدیل به ساختمان مرکزی و مقر جهانی جدید غول فناوری تنسنت در شنژن چین خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این پروژه‌ی جاه‌طلبانه و منحصربه‌فرد، با اِروتِک در ادامه همراه باشید.

ساختمان مرکزی تنسنت در قالب چهار برج پیچ‌خورده در هم احداث خواهد شد!

تنسنت هلیکس بخشی از یک منطقه‌ی در حال رشد جدید در شنژن است که طبق گفته‌های بورو اوله شیرن، از نظر اندازه و شکل کلی می‌تواند با منطقه‌ی میدتاون منهتن مقایسه شود. قطعاً خود ساختمان نیز مقیاس بسیار عظیمی دارد و مساحت ۵۰۰ هزار متری مربعی آن حدود دو برابر «اپل پارک» کالیفرنیا خواهد بود.

ساختمان مرکزی تنسنت در قالب چهار برج پیچ‌خورده در هم احداث خواهد شد!

ارتفاع این چهار برج با یکدیگر متفاوت است و بلندترینشان حداکثر به ۱۵۳ متر خواهد رسید، موضوعی که از تنسنت هلیکس یک آسمان‌خراش تمام‌عیار می‌سازد. نمای بیرونی این ساختمان عظیم نیز با پنل‌های لعاب‌دار منشوری تکمیل می‌شود و جذب نور بالایی را برای این ساختمان تضمین می‌کند. برج‌های مجزای تنسنت هلیکس اطراف یک باغ مرکزی سرسبز و بزرگ به نام «ورتکس گاردن» (Vortex Garden) قرار خواهند گرفت که فرصت لذت بردن از فضای سبز و هوای تازه را برای کارکنان تنسنت فراهم می‌کند. در زیر این باغ و داخل خود ساختمان نیز مرکزی به نام ورتکس اینکیوبیتر (Vortex Incubator) قرار خواهد داشت که میزبان فضاهای تفریحی متعددی خواهد بود و از طریق سیستم سقف شیشه‌ای از نور طبیعی بهره‌مند خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید
دانشمندان به طور تصادفی هوای مرطوب را به یک انرژی تجدیدپذیر تبدیل کردند

«بورو اوله شیرن» در رابطه با این پروژه توضیح داد:

«طراحی تنسنت هلیکس، نمادی از رشد بسیار سریع کمپانی [تنسنت] است که در انحنای ساختاری که با شیب چرخشی به سمت آسمان بالا می‌رود، به نمایش گذاشته شده است. شکل آن از حرکت مارپیچی یک گرداب ایده گرفته شده و با شکل‌های معماری چرخشی، خلاقیت و فناوری را در فضای بسیار جذابی با یکدیگر ترکیب می‌کند. حرکت پویا و مارپیچی ساختمان در اطراف بخش مرکزی آن، ورتکس اینکیوبیتر، اتفاق می‌افتد و به ریشه‌ی تنسنت در دنیای فناوری اشاره دارد و یادآور تصویر DNA زندگی است.»

«ورتکس اینکیوبیتر، قلب مرکزی این مقر، فضای پویایی است که چهار برج اداری با ارتفاع‌های مختلف و پلان کف‌سازی متفاوت را به یک اکوسیستم اجتماعی فعالیت‌ها وصل می‌کند. این فضا میزبان آکادمی تنسنت است و با بهره‌مندی از فضاهای تفریحی گسترده، یک باشگاه سلامت، یک مرکز کنفرانس و دفاتر مشترک، به عنوان رابطی برای کارکنان در بخش‌های مختلف عمل می‌کند تا در طبقات سه بعدی به‌هم‌پیوسته و در مقیاس بزرگ که برای استفاده‌ی تعاملی طراحی شده‌اند، ملاقات و همکاری کرده و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.»

هنوز جزئیاتی درباره‌ی زمانی که پروژه‌ی «تنسنت هلیکس» به پایان خواهد رسید، به اشتراک گذاشته نشده است اما با توجه به مقیاس عظیم این پروژه می‌توان انتظار پروسه‌ی چندساله‌ای را داشت. کمپانی «بورو اوله شیرن» سابقه‌ی بسیار خوبی در زمینه‌ی طراحی ساختمان‌های غیرمعمول در کشور چین دارد و مدیر این شرکت، اوله شیرن، همراه با رم کولهاس (Rem Koolhaas) مسئول ساخت دوربین مداربسته‌ی معروف شانگاهی بوده است.

منبع: NewAtlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>