جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آماده شدن فضانوردان استارلاینر برای بازگشت به زمین با فضاپیمای دراگون!

فضانوردان استارلاینر برای بازگشت به زمین با فضاپیمای دراگون اسپیس‌ایکس آماده می‌شوند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

فضانوردان استارلاینر لباس‌های فضایی اسپیس‌ایکس خود را آزمایش کردند و تمرینات اضطراری را انجام دادند تا برای سفر بازگشت خود به زمین با فضاپیمای دراگون آماده شوند. آنها آزمایش‌های علمی را نیز انجام دادند و پروسه آمادگی برای بازگشت به زمین که شامل آزمایش تجهیزات برای کاهش اثرات بی‌وزنی می‌شود، را آغاز کردند.

فرمانده اکسپدیشن ۷۲، سونی ویلیامز و مهندس پرواز، باتچ ویل‌موره (فضانوردان ناسا)، برای اولین بار روز سه‌شنبه، اول اکتبر، لباس‌های فشرده دراگون اسپیس‌اکس را به تن کردند و در این کار از خدمه جدید فضاپیما، نیک هاگ، از ناسا کمک گرفتند. این سه فضانورد لباس‌های فشرده خود را بررسی، تنظیمات صوتی لباس‌ها را آزمایش و در حالی که لباس‌ها را پوشیده بودند، قابلیت نشستن روی صندلی‌ها را در داخل فضاپیمای دراگون فریدام امتحان کردند.

آماده شدن فضانوردان استارلاینر برای بازگشت به زمین با فضاپیمای دراگون!
فضایپمای دراگون فریدوم که فضانورد ناسا، نیک هاگ و فضانورد روسی، الکساندر گوربونوف را به همراه دارد، به ایستگاه فضایی بین‌المللی نزدیک می‌شود.

تمرینات اضطراری و آماده‌سازی برای خروج

این سه فضانورد سپس به مهندس پرواز روسی، الکساندر گوربونوف پیوستند و تمرینات اضطراری را در داخل دراگون که به پورت جلویی ماژول هارمونی متصل بود، انجام دادند. ویلیامز و ویل‌موره که در ژوئن با فضاپیمای بوئینگ استارلاینر به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کردند، در فوریه به همراه هاگ و گوربونوف به زمین باز خواهند گشت.

پایان ماموریت تحقیقاتی فضایی

در همین حال، چهار همکار دیگر اکسپدیشن ۷۲ در حال نزدیک شدن به پایان ماموریت تحقیقاتی فضایی خود هستند که از پنجم مارس آغاز شده است. فضانورد ناسا، متیو دامینیک، فرمانده فضاپیمای دراگون اِنداُوِر خواهد بود که با کمک خلبان مایک باررات و متخصصان ماموریت، ژانت اپس و الکساندر گربنکین، به زمین باز خواهند گشت. تاریخ دقیق بازگشت این گروه فضایی توسط مدیران ماموریت ناسا و اسپیس‌اکس به زودی تعیین خواهد شد. این چهار نفر در حال بسته‌بندی وسایل شخصی و دیگر بارهای ایستگاه در داخل انداور برای سفر به خانه هستند. گربنکین همچنین لباس فشار منفی طراحی شده توسط روس‌کاسموس را آزمایش کرد که ممکن است به تسهیل سازگاری با گرانش زمین و جبران علائم ناشی از فضا کمک کند.

آماده شدن فضانوردان استارلاینر برای بازگشت به زمین با فضاپیمای دراگون!
طوفان هلیوین از ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال چرخش ۲۵۷ مایلی بالای خلیج مکزیک در سواحل می‌سی‌سی‌پی به تصویر کشیده شده است.

تحقیقات روتین و پروتکل‌های اضطراری

مهندس پرواز ناسا، دان پتی و مهندسین پرواز روسی، الکسی اوچینین و ایوان واگنر، که از ۱۱ سپتامبر در ایستگاه فضایی مستقر بوده‌اند، روز سه‌شنبه به انجام تحقیقات مختلف فیزیکی و زیستی پرداختند. پتی در داخل “جعبه دستکش علوم میکروگرانشی” کار کرد و سخت‌افزار پیشرفته پشتیبانی حیات را که ممکن است در ماموریت‌های فضایی آینده در محیط‌های گرانشی مختلف استفاده شود، آزمایش کرد. اوچینین کلاهی با حسگرهای مختلف بر سر گذاشت که پاسخ‌های او را در حین تمرین تکنیک‌های خلبانی سیاره‌ای و رباتیکی در یک کامپیوتر اندازه‌گیری کرد. واگنر به گربنکین کمک کرد تا لباس تخصصی را که ممکن است اثرات زندگی در بی‌وزنی را کاهش دهد، امتحان کند.

در پایان شیفت خدمه در روز سه‌شنبه، تمام ۱۱ ساکن ایستگاه فضایی دور هم جمع شدند و نقش‌ها و مسئولیت‌های خود را در صورت وقوع یک اضطرار بررسی کردند. خدمه مداری با کنترل‌کنندگان ماموریت از سراسر جهان هماهنگ شدند و خود را با استفاده از تجهیزات محافظت شخصی و خاموش‌کننده‌های آتش آشنا کردند. فضانوردان و کیهان‌نوردان سپس اقدامات لازم و روش‌های تخلیه در صورت آتش‌سوزی، نشت شیمیایی یا نشت فشار را مرور کردند.

منبع‌: Scitechdaily

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *