آستون مارتین والهلا اینجاست. اولین سری از هیولای موتور-وسط تولیدی این شرکت دارای یک پیشرانه 937 اسب بخاری پلاگین هیبریدی (قابل شارژ) در یک شاسی فیبر کربن سبک است. انتظار می رود این ابر خودروی 350 کیلومتر بر ساعتی، پیست نوربرگرینگ را در عرض 6 دقیقه و 30 ثانیه بپیماید.
در اصل، این قاتل بالفطره فِراری، در ابتدا به عنوان پروژه 003 نامیده می شد. بعداً به والهلا تغییر نام داد و فراری در تلاش بود تا برای اولین بار با یک موتور V6 توربوشارژ 3.0 لیتری ساخت خود، شروع به کار کند. اولین موتور تولیدی آستون، یک موتور 5.3 لیتری V8 بود که در سال 1969 در داخل شرکت تولید شد.
اکنون والهلا، به جای استفاده از موتور V6 داخلی، از یک پیشرانه پلاگین هیبریدی V8 سری AMG Black سفارشی بهره میبرد. پیشرانه flat-plane-öcrank V8، یک موتور قابل ستایش است که می تواند 740 اسب بخار را به تنهایی تولید کند. علاوه بر این، دو موتور الکتریکی برای 201 اسب بخار اضافی ترکیب میشوند. مجموع این دو عدد برابر با 941 اسب بخار است نه 937! ما فرض میکنیم که چند اسب بخار ولگرد در حال عبور از دریای بزرگ تبدیل واحد، غرق شدهاند.
موتورها به یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دو کلاچه جفت شدهاند که هیچ دنده عقب فیزیکی ندارند. در عوض، موتورهای الکتریکی در جهت مخالف کار میکنند تا یک دنده عقب را شبیهسازی کرده که هم وزن و هم پیچیدگی گیربکس را کاهش دهند. این تجهیزات به یک سیستم پیشرانه چهار چرخ متحرک پیشرفته متصل میشود که می تواند 100٪ نیروی الکتریکی موجود را به دو محور جلو یا عقب ارسال کند.
آستون مارتین میگوید این هیولای 350 کیلوتر بر ساعتی، تنها طی 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت میرسد. در داخل شهر، همچنین میتواند در حالت استفاده از موتورهای الکتریکی تا 14.5 کیلومتر را با سرعت 128 کیلومتر در ساعت طی کند. اما ما فکر میکنیم اگر با حداکثر سرعت EV رانندگی کنید، باتری خیلی سریعتر تمام میشود.
توبیاس مورس، مدیر عامل شرکت، گفت: “حفظ جوهره یک اتومبیل مفهومی استثنایی هنگام مقابله با چالشهای تولید آن بسیار حیاتی است”. “با والهلا نه تنها به تعهد خود برای ساخت یک ابرخودرو فوقالعاده وفادار مانده ایم، بلکه از اهداف اصلی خود نیز فراتر رفتهایم. نتیجه آن، یک ماشین رانندگی خاص است، خودرویی که در لبه تکنولوژی و کارایی ساخته شده و به راننده اجازه میدهد هیجان کنترل کامل این خودرو را احساس کند”.
بدنه فیبر کربنی والهلا، آن را بسیار سبک ( فقط 1550 کیلوگرم، که برای یک خودرو پلاگین هیبریدی، وزن بسیاری کمی است) و بسیار مستحکم میکند. سیستم تعلیق فنر و دمپر تطبیقی آن توسط شرکت Multimatic توسعه یافته است. مانند اکثر ابرخودروهای مدرن ارتفاع قابل تنظیم سواری و سیستم بالابر محوری جلو برای عبور از موانع دردسرساز را ارائه می دهد. اگرچه این خودرو ممکن است یک مدل اولیه تولیدی باشد، اما انتظار نداشته باشید که تعداد زیادی از آنها را در اطراف شهر ببینید.
منبع: Autoblog