Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش بازیابی برنامه ها و بازی های حذف شده در اندروید

آموزش بازیابی برنامه ها و بازی های حذف شده در اندروید

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برنامه‌های بسیار زیاد و متنوعی برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس هستند و غیرممکن است که بتوان تمام برنامه‌ها و بازی‌های دلخواه خود را همیشه نصب‌شده در اختیار داشت، چرا که هر گوشی فضای محدودی دارد و گاهی اوقات چاره‌ای جز پاک کردن و حذف برنامه‌های قدیمی نیست. با این حال، در این متن روش‌های بازیابی و ریکاوری کردن برنامه‌ها و بازی‌هایی که قبلاً از گوشی اندرویدی خود حذف کرده‌اید را بررسی کرده‌ایم. برای آشنایی با این روش‌ها با اِروتِک همراه باشید.

برنامه های اندرویدی قدیمی و حذف‌شده‌ی خود را از طریق پلی استور پیدا و بازیابی کنید!

رایج‌ترین راه برای دیدن تاریخچه‌ی برنامه‌هایی که بر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اید، دنبال کردن مراحل زیر است:

۱) برنامه‌ی پلی استور گوگل را در گوشی اندرویدی خود باز کنید و بر روی عکس پروفایل خود در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید.

۲) از منوی جدیدی که نمایان می‌شود، «Manage apps and device» را انتخاب کنید.

۳) به تب «Manage» بروید.

۴) در این بخش، گزینه‌ی «Not installed» را از منوی پایینی انتخاب کنید.

۵) حالا باید تیک کنار برنامه‌هایی که قصد بازیابی و ریکاوری آن‌ها را دارید را بزنید و دکمه‌ی دانلود را لمس کنید.

نکته: چندین برنامه‌ی مختلف را در این بخش انتخاب کنید تا تمامی آن‌ها را به‌صورت همزمان به لیست دانلود پلی استور اضافه نمایید.

آموزش بازیابی برنامه ها و بازی های حذف شده در اندروید

نحوه‌ی مشاهده و بازیابی کردن برنامه اندرویدی حذف‌شده در گوشی سامسونگ

از آن‌جایی که سیستم‌عامل اندروید به یک فروشگاه ثابت برنامه‌ها محدود نیست و تمامی کاربران از پلی استور استفاده نمی‌کنند، اغلب اوقات می‌توانید فروشگاه دیگری که متعلق به برند گوشی شماست را پیدا کنید. برای کاربران گوشی‌های سامسونگ، این فروشگاه گلکسی استور (Galaxy Store) نام دارد. جهت پیدا کردن برنامه‌ی قدیمی و حذف‌شده از طریق گلکسی استور سامسونگ، مراحل زیر را دنبال کنید.

۱) گلکسی استور را باز کرده و بر روی منوی همبرگر (سه خط موازی روی همدیگر) در گوشه‌ی بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید و «My Apps» را انتخاب کنید.

۲) در این بخش می‌توانید فهرست برنامه‌های فعلی و قدیمی خود را مشاهده نمایید. برای جست‌وجو و پیدا کردن برنامه‌های حذف‌شده، بر روی آیکون فیلتر در کنار «My Apps» ضربه بزنید و سوئیچ نمایش برنامه‌های نصب‌شده (Installed apps) را فعال کنید.

۳) بر روی «OK» ضربه بزنید.

۴) بعد از انجام این کار، فهرست برنامه‌های پاک‌شده‌ی خود را در گلکسی استور مشاهده خواهید کرد. حال، تنها کافی است که بر روی آیکون دانلود در کنار نام برنامه‌ای که قصد بازیابی آن را دارید، ضربه بزنید.

آموزش بازیابی برنامه ها و بازی های حذف شده در اندروید

بازیابی برنامه و بازی حذف‌شده‌ی اندروید از طریق کامپیوتر

برای بازیابی برنامه‌های قدیمی‌تر خود نیازی به استفاده‌ی مستقیم از گوشی اندرویدی نیست و می‌توانید از کامپیوتر نیز به‌منظور نصب از راه دور برنامه‌ها کمک بگیرید. برای ریکاوری برنامه‌ها و بازی‌های خود از طریق کامپیوتر، مراحل زیر را دنبال کنید.

همچنین مطالعه کنید
6 روش مختلف تایپ متن در گوشی های اندرویدی

۱) پلی استور را در کامپیوتر باز کرده و بر روی عکس پروفایل خود در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید.

۲) در این بخش، «Library & devices» را انتخاب کنید.

در این بخش، «Library & devices» را انتخاب کنید.

۳) برنامه‌ی موردنظر خود را از لیست انتخاب کرده و بر روی دکمه‌ی نصب یا «Install on more devices» کلیک نمایید.

بر روی دکمه‌ی نصب یا «Install on more devices» کلیک نمایید.

۴) دستگاهی که می‌خواهید این برنامه بر روی آن نصب شود را انتخاب نموده و بر روی دکمه‌ی «Install» کلیک کنید.

بر روی دکمه‌ی «Install» کلیک کنید.

در این بخش ممکن است که تأیید اطلاعات حساب کاربری شما درخواست شود. بعد از انجام این کار، می‌توانید به برنامه‌ی دلخواهتان در دستگاه خود دسترسی داشته باشید.

اگر برنامه‌های حذف‌شده‌ی خود را پیدا نکردیم، چه کاری باید انجام دهیم؟

آموزش بازیابی برنامه ها و بازی های حذف شده در اندروید

حتی در صورتی که قبلاً برنامه‌ها و بازی‌هایی را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده باشید، باز ممکن است با دنبال کردن روش‌های فوق نتوانید آن‌ها را بازیابی کنید. این موضوع احتمالاً به‌دلیل یکی از موارد زیر است:

  • شاید توسعه‌ی این برنامه متوقف شده باشد و در نتیجه، دیگر در پلی استور گوگل برای دانلود در دسترس قرار ندارد.
  • دستگاه شما از آن برنامه پشتیبانی نمی‌کند. برخی از برنامه‌ها ممکن است که به‌روزرسانی نشده باشند و نسخه‌ی فعلی اندروید شما امکان پشتیبانی کردن و اجرای آن برنامه را ندارد.
  • این برنامه ممکن است بَن و ممنوع شده باشد. پلی استور گوگل به‌تازگی اقدامات سخت‌گیرانه‌تری را علیه برنامه‌هایی که شرایط و ضوابط این فروشگاه را نقض می‌کنند، آغاز کرده است. این‌گونه برنامه‌ها عموماً جاسوس‌افزار هستند یا مشکلات امنیتی زیادی را برای دستگاه شما ایجاد می‌کنند.
  • این برنامه را قبلاً از لیست پاک کرده‌اید. در صورتی که برنامه‌ی موردنظر شما قبلاً از فهرست برنامه‌هایتان حذف شده باشد، دیگر در این لیست برای دانلود در دسترس قرار نخواهد گرفت.

در هر صورت، می‌توانید نام برنامه‌ی مدنظر خود را در پلی استور گوگل جستجو کنید. اگر این برنامه در پلی استور پیدا نشد نیز می‌توانید سراغ اپ استورهای شخص ثالث یا وب‌سایت‌هایی که برنامه‌های اندرویدی را برای دانلود در دسترس قرار می‌دهند بروید. قبل از هر چیز اما باید از امنیت و قابل اعتماد بودن این نوع سایت‌ها و فروشگاه‌ها اطمینان حاصل کنید. اگر از این طریق هم قادر به پیدا کردن برنامه‌ی موردنظر خود نبودید، با توسعه‌دهندگان ارتباط برقرار کرده و نسخه‌ی پشتیبانی‌شده‌ای از آن برنامه را درخواست کنید.

حالا که با روش‌های بازیابی برنامه‌ها و بازی‌های حذف‌شده‌ی خود در اندروید آشنا هستید، برگرداندنشان به گوشی اندرویدی شما کار آسانی خواهد بود. با این حال، اگر در این زمینه سوالی داشتید یا راه حل بهتری پیدا کرده‌اید، نظرات خود را با اِروتِک به اشتراک بگذارید.

منبع: GuidingTech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>