Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش کنترل صدای دستگاه اندرویدی بدون استفاده از دکمه ها

آموزش کنترل صدای دستگاه اندرویدی بدون استفاده از دکمه ها

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آیا می‌دانستید اگر دکمه‌های دستگاه اندرویدی شما از کار بیفتند هنوز هم راه‌های سریع و آسانی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کنترل سطح صدا استفاده کنید. اگرچه برای تعمیر دکمه‌های تنظیم صدا حتماً باید به یک تکنسین مراجعه کرد، اما این روش‌ها به عنوان راه‌حل‌های موقتی می‌توانند شما را یاری کنند. برای آشنایی با روش‌های جایگزین کنترل صدای دستگاه‌های اندرویدی با اِروتِک همراه باشید.

1. از برنامه تنظیمات استفاده کنید!

به غیر از دکمه‌ها، ساده‌ترین راه برای کنترل سطح صدا در گوشی شما، از طریق بخش تنظیمات دستگاه است. فقط کافی است به بخش تنظیمات (Settings) > صدا و لرزش (Sound & vibration) بروید و لغزنده‌های مختلف را برای کنترل میزان صدای رسانه، آهنگ زنگ، اعلان‌ها و زنگ هشدار مطابق میل خود تنظیم کنید. در گوشی‌های سامسونگ، این مورد را در بخش تنظیمات (Settings) > صداها و لرزش (Sounds and vibration) > میزان صدا (Volume) پیدا خواهید کرد.

2. از دستیار صوتی درخواست کنید‍!

همه دستگاه‌های اندرویدی مدرن با دستیار گوگل از پیش نصب‌شده عرضه می‌شوند و می‌توانید از آن بخواهید کارهای مختلفی از جمله تغییر سطح صدا را انجام دهد. به سادگی با گفتن کلمه کلیدی “هِی گوگل (Hey Google)” دستیار را بیدار کنید و دستور خود را به آن بدهید.

با این حال، قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که این ویژگی فعال است تا دستیار بتواند صدای شما را بشنود.

3. از یک دستگاه صوتی پوشیدنی استفاده کنید!

آموزش کنترل صدای دستگاه اندرویدی بدون استفاده از دکمه ها

اگر تلفن شما به یک دستگاه صوتی بلوتوث مانند هدفون یا هدفون بی‌سیم متصل است، می‌توانید از آنها نیز برای کنترل سطح صدا استفاده کنید.

همچنین مطالعه کنید
چگونه به‌سادگی با دوربین گوشی اندرویدی خود اسناد را به‌صورت PDF اسکن کنیم؟

هدفون‌های بی‌سیم شما ممکن است دکمه‌های اختصاصی برای کنترل سطح صدا داشته باشند، اکثر هدفون‌ها این امکان را از طریق کنترل‌های لمسی می‌دهند. در بسیاری از مواقع، حتی می‌توانید از طریق برنامه رسمی، اقدامی را که باید سطح صدا را افزایش/کاهش دهد، سفارشی کنید.

4. از اپلیکیشن‌های شخص ثالث استفاده کنید!

آموزش کنترل صدای دستگاه اندرویدی بدون استفاده از دکمه ها

تعداد زیادی اپلیکشین وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید ویجت یا آیکون صدا را در صفحه اصلی دستگاه اندرویدی خود قرار دهید و با لمس آنها، تغییرات موردنظر خود را در بخش صدا اعمال کنید. دو مورد از بهترین اپلیکیشن‌های برای انجام این کار، Volume Styles و Ultra Volume بوده که در صورت خرابی دکمه‌های تنظیم صدا، می‌توانید از آنها کمک بگیرید.

دانلود اپلیکیشن Volume Styles

دانلود اپلیکیشن Ultra Volume

کنترل صدا در اندروید بدون دکمه

در حالی که مراجعه به یک تکنسین و تعمیر دکمه‌های تنظیم صدا راه حلی دائمی محسوب می‌شود، نکات فوق تا زمانی که مشکل شما برطرف شود مفید خواهند بود. برای مثال، ممکن است قبل از اینکه فرصتی برای تعمیر دکمه‌های تنظیم صدا داشته باشید، یک تماس مهم دریافت کنید. در این صورت، این نکات به شما کمک خواهند کرد.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>