Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چه کسی به اینترنت (هات اسپات) گوشی اندرویدی شما متصل است؟‍!

چه کسی به اینترنت (هات اسپات) گوشی اندرویدی شما متصل است؟‍!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگر یک دستگاه ناشناس به اینترنت دیتای گوشی شما وصل شود، خیلی راحت می‌تواند تمام حجم باقی‌مانده از بسته‌ی اینترنتی شما را قبل از اینکه باخبر شوید مصرف کند. خوشبختانه، اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی به کاربران این اجازه را می‌دهند تا بر دستگاه‌های متصل به هات اسپات نظارت داشته باشند و دستگاه‌هایی که ناشناس هستند را پیدا کنند. در ادامه با اِروتِک همراه باشید تا به چگونگی پیدا کردن دستگاه‌های متصل به هات اسپات گوشی اندرویدی بپردازیم.

نحوه‌ی پیدا کردن دستگاهی که مخفیانه در حال استفاده از هات اسپات گوشی است

برای اینکه ببینید چه تعداد دستگاه به هات اسپات گوشی شما متصل هستند، مراحل زیر را با گوشی اندرویدی خود دنبال کنید:

  1. برنامه‌ی تنظیمات (Settings) را باز کرده و به «Connections» و بعد «Mobile Hotspot and Tethering» بروید.
  2. با فرض اینکه هات اسپات موبایل (Mobile Hotspot) فعال است، بر روی آن ضربه بزنید (یا کمی نگه‌دارید) تا منوی تنظیمات هات اسپات باز شود.
  3. پایین «Connected devices»، لیستی از تمامی دستگاه‌هایی که به هات اسپات شما متصل هستند را پیدا خواهید کرد.

با دنبال کردن مراحل بالا می‌توانید تعداد دستگاه‌هایی که به گوشی شما متصل هستند را بررسی کنید. با این حال، به این نکته نیز توجه داشته باشید که رابط کاربری این تنظیمات بسته به نوع دستگاهی که استفاده می‌کنید، تغییرات اندکی خواهد داشت.

در صورتی که نمی‌دانید دقیقاً چگونه باید به تنظیمات هات اسپات دسترسی پیدا کنید، بر روی گزینه‌ی «Mobile Hotspot» در پنل تنظیمات سریع گوشی خود ضربه بزنید و آن را برای چند ثانیه نگه‌دارید تا به تنظیمات هات اسپات برسید.

همچنین مطالعه کنید
چگونه مشکل کار نکردن نمایشگر گوشی پیکسل 6 خود را حل کنیم؟!

بعضی از گوشی‌های اندرویدی، نام اصلی دستگاه‌هایی که به هات اسپات شما متصل هستند را نشان نمی‌دهند یا این نام با نام کاربری اختصاصی این دستگاه‌ها فرق دارد. از این رو، باید موقتاً اتصال اینترنتی که با دستگاه‌های دیگر به اشتراک گذاشته‌اید را متوقف کنید تا دستگاه‌های ناشناسی که به هات اسپات شما متصل هستند، شناسایی شوند.

اگر بعد از انجام این کار توانستید دستگاه ناشناسی که از اینترنت دیتای شما استفاده می‌کند را پیدا کنید، تنها کافی است پسورد هات اسپات خود را تغییر دهید تا این دستگاه به شکل خودکار دسترسی‌اش به اینترنت هات اسپات گوشی شما را از دست بدهد. حالا که از دست این دستگاه ناشناس خلاص شده‌اید، می‌توانید پسورد جدید هات اسپات خود را با سایر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارید و بدون مزاحمت و ترس از دزدیده شدن حجم بسته، مجدداً از اینترنت استفاده کنید.

جلوی مصرف شدن اینترنت توسط دستگاه‌های ناشناس را بگیرید

دستگاه‌های ناشناسی که به هات اسپات شما متصل‌اند، می‌توانند به‌سادگی اینترنت دیتای گوشی اندرویدی و حجم بسته‌های اینترنتی شما را مصرف کنند و سرعت اینترنت را برای هر دستگاه دیگری که به آن هات اسپات متصل است پایین بیاورند. بنابراین، به تعداد دستگاه‌هایی که از هات اسپات شما استفاده می‌کنند توجه داشته باشید و در صورت لزوم، پسورد هات اسپات گوشی اندرویدی خود را تغییر دهید تا دسترسی این دستگاه‌های ناشناس به اینترنت را برای همیشه قطع کنید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>