جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
آیا می‌توان قابلیت شارژ بی‌سیم را به همه گوشی‌ها اضافه کرد؟!

آیا می‌توان قابلیت شارژ بی‌سیم را به همه گوشی‌ها اضافه کرد؟!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شارژ بی‌سیم یکی ویژگی‌های گوشی هوشمند جدید است. این قابلیت شاید اکنون خیلی ضروری نباشد، اما به دلیل افزایش روزافزون استندهای شارژ بی‌سیم، بهتر است این ویژگی در دستگاه شما نیز وجود داشته باشد. ممکن است فکر کنید اگر تلفن شما در ابتدا قابلیت شارژ بی‌سیم نداشته باشد، دیگر راهی برای اضافه کردن آن به گوشی شما وجود ندارد. در این مطلب به شما نشان خواهیم داد که دستگاه‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها به‌راحتی می‌توان این قابلیت را به تمام گوشی‌ها اضافه کرد. با اروتک همراه باشید.

آیفون و اپل‌واچ خود را با استند جدید Base One Max مگ‌سیف شارژ کنید

شارژ بی‌سیم چگونه کار می‌کند؟

شاید اینگونه به‌نظر نرسد، اما شارژ بی‌سیم در واقع یک فناوری بسیار قدیمی است. مسواک‌های برقی از دهه 90 میلادی از آن استفاده می‌کردند و اولین بار در اواخر دهه آخر قرن بیستم در گوشی‌ها قرار گرفت. برای درک اینکه چگونه می‌توانید آن را به تلفن اضافه کنید، بیایید ابتدا نگاهی به نحوه عملکرد آن بیندازیم.

شارژرهای بی‌سیم از القای مغناطیسی برای انتقال انرژی استفاده می‌کنند. در اصل، یک میدان مغناطیسی بین سیم‌پیچ‌های شارژر بی‌سیم و سیم‌پیچ‌های گوشی ایجاد می‌شود. سپس انرژی مغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل شده که باتری را شارژ می‌کند.

آیا می‌توان قابلیت شارژ بی‌سیم را به همه گوشی‌ها اضافه کرد؟!

سیم‌پیچ‌ها کلید اصلی این قابلیتند. این قطعات بسیار نازک و کوچک بوده فضای زیادی را در گوشی اشغال نمی‌کنند. در برخی موارد، کاربران گوشی‌ها را باز کرده‌ و خودشان سیم‌پیچ‌ها را اضافه کرده‌اند. ما کاری بسیار ساده‌تر از این را به شما آموزش خواهید داد.

نحوه اضافه کردن قابلیت شارژ بی‌سیم به گوشی:

تنها کاری که باید انجام دهیم این است که سیم‌پیچ‌های شارژ بی‌سیم را روی گوشی خود نصب کنیم. انجام این کار به طرز شگفت‌انگیزی آسان است. تنها چیزی که باید در نظر بگیرید این است که گوشی شما چه نوع پورت شارژی دارد: USB-C؟ لایتینگ؟ میکرو USB؟ گوشی‌های اندرویدی مدرن معمولا USB-C دارند، در حالیکه آیفون‌ها از پورت لایتنینگ استفاده می‌کنند.

مجموعه گسترده‌ای از «آداپتورهای شارژ بی‌سیم» به صورت آنلاین موجود است. آنها در یک کلام یک سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم هستند که به یک کابل کوچک متصل شده و از طریق آن کابل به تلفن شما وصل می‌شوند. این سیم‌پیچ‌ها اغلب دارای چسب برای چسباندن به پشت تلفن شما هستند که به‌راحتی می‌توان آن را در زیر قاب پنهان کرد.

آیا می‌توان قابلیت شارژ بی‌سیم را به همه گوشی‌ها اضافه کرد؟!

گیرنده Nillkin Qi یک انتخاب محبوب برای کسانی است که دارای پورت شارژ USB-C هستند. این دستگاه در یک “نسخه بلند” و یک “نسخه کوتاه” ارائه می‌شود، بنابراین می‌توانید آن را با اندازه تلفن خود مطابقت دهید. این آداپتور در برابر آب نیز مقاوم است. بنابراین اگر گوشی شما در برابر آب مقاوم است، همچنان می‌توانید از آن استفاده کنید.

نیلکین همان آداپتور را با کابل لایتنینگ برای آیفون‌ها و آیپدهایی که شارژ بی‌سیم ندارند ارائه می‌دهد. مانند نسخه USB-C، این محصول نیز در اندازه‌های مختلفی وجود دارد که به تناسب دستگاه شما کمک می‌کند.

Micro-USB بیشتر در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها از بین رفته است. با این حال، اگر یکی از این دستگاه های قدیمی را دارید، همچنان می‌توانید شارژ بی‌سیم را اضافه کنید.

البته جای تعجب است که شارژ بی‌سیم که یک تکنولوژی ساده دارد چرا به اکثر گوشی‌های همراه اضافه نمی‌شود؟! چراکه تقریباً با یک برچسب کوچک می‌توانید آن را به هر دستگاهی اضافه کنید.

البته لازم به‌ذکر است شما همیشه به یک شارژر سیمی نیز نیاز دارید زیر همه شارژرهای بی‌سیم برابر نیستند و می‌توانند دستگاه‌های مختلف را با سرعت‌های متفاوت شارژ کنند.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *