Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا می‌دانستید یک روش آسان‌تر نیز برای انتخاب متن با ماوس وجود دارد؟

آیا می‌دانستید یک روش آسان‌تر نیز برای انتخاب متن با ماوس وجود دارد؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

انتخاب متن با ماوس، یک کار رایج در رایانه است. برای این کار فقط کافیست روی ماوس خود کلیک کرده و آن را بکشید تا متن مورد‌نظر شما برجسته شود. آیا این فرآیند نمی‌تواند ساده‌تر باشد؟ در واقع یک راه بسیار بهتر برای انجام این کار وجود دارد. در این مطلب یک روش آسان‌تر برای انتخاب متن با ماوس را به شما آموزش خواهیم داد. با اروتک همراه باشید.

چرا روش فعلی شما برای انتخاب متن با ماوس اشتباه است؟

ابتدا، بیایید به روشی که اکثر مردم معمولاً متن را در رایانه شخصی ویندوز، مک، کروم‌بوک یا لینوکس خود انتخاب می‌کنند، نگاه کنیم. اکثر کاربران مکان‌نمای ماوس را در ابتدای متن قرار داده، سپس دکمه ماوس را پایین نگه می‌دارند، مکان‌نما را تا انتها می‌کشند، در نهایت دکمه را رها می‌کنند. متن مانند شکل زیر، حرف‌به‌حرف برجسته شده است.

این روش خوب است، اما یک مشکل اساسی در آن وجود دارد که احتمالاً تاکنون متوجه آن شده‌اید. وقتی متن را حرف به حرف انتخاب می‌کنید، همیشه امکان دارد که به‌طور تصادفی، فقط بخشی از یک کلمه را برجسته و انتخاب کنید. یا ممکن است مکان‌نما را دقیقاً در نقطه مناسب برای شروع نگه نداشته باشید یا حتی حرف آخر را از دست بدهید.

چرا این روش “اشتباه” است؟ به زمان هایی فکر کنید که متن را هایلایت کرده‌اید. آیا شما سعی می‌کنید که کلمات کامل را برجسته کنید یا فقط بخش‌هایی از کلمات را؟ مطمئناً در بیشتر مواقع هدف شما کلمات کامل است. پس بیایید این کار را آسان‌تر کنیم.

همچنین مطالعه کنید
چگونه می‌توان صفحه‌نمایش آیفون یا آیپد را روی یک رایانه شخصی ویندوزی نمایش داد؟

روش بهتر؟!

با دوبار کلیک کردن، ماوس کلمه کاملی را که مکان‌نما روی آن قرار دارد انتخاب می‌کند، سپس می‌توانید به کشیدن مکان‌نما ادامه دهید تا متن کلمه به کلمه برجسته شود و آن را انتخاب کنید. در این حالت، علائم نگارشی مستقل از کلمات برجسته می‌شوند.

این روش برای اکثر موقعیت‌ها بسیار منطقی‌تر است. شما لازم نیست نگران کشیدن به نقطه دقیقاً درست باشید. بهترین بخش این است که این یک ترفند انحصاری برای هر پلتفرم خاصی نیست و روی ویندوز، مک، لینوکس و کروم بوک کار می‌کند.

برای عاشقان کیبورد

البته همه ترجیح نمی‌دهند از ماوس برای انتخاب متن استفاده کنند. نگران نباشید، ما شما را نیز فراموش نکرده‌ایم.

در این حالت نیز میانبرهای صفحه کلید برای انتخاب متن هم بر اساس حرف و هم بر اساس کلمه وجود دارد. برای انتخاب متن حرف به حرف، مکان‌نما را در نقطه شروع قرار دهید، کلید Shift را نگه دارید، سپس کلیدهای جهت‌دار چپ یا راست را فشار دهید.

برای انتخاب بر اساس کلمه، مکان‌نما را در نقطه شروع قرار دهید یا روی کلمه اول دوبار کلیک کنید. حالا کلید‌های ترکیبی Shift+Ctrl را نگه داشته و کلیدهای جهت دار چپ یا راست را فشار دهید.

ترفندهای کوچکی از این دست می‌توانند دنیای متفاوتی را ایجاد کنند. شاید هرگز فکر نکرده باشید که راه دیگری برای برجسته کردن متن وجود دارد. کاربرد دکمه‌های روی ماوس بسیار متنوع‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌کنیم.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>