جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

5 مورد از بهترین جایگزینهای شیائومی 14: با قیمت مشابه گوشی بهتری بخرید

به جای شیائومی 14 کدام گوشی ها را بخریم؟ [معرفی 5 گوشی جذاب همرده]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوشی شیائومی ۱۴ یکی از بهترین پرچمدارهای کامپکت (جمع‌و‌جور موجود) در بازار با برچسب قیمتی 45 میلیون تومانی (با توجه به پیکربندی‌های مختلف) است و مجموعه‌ای از قابلیت‌های عالی و بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. با این حال، در برخی موارد کلیدی هم از رقبای خود ضعیف‌تر است. اگر می‌خواهید گوشی خود را به شیائومی 14 ارتقا دهید، فراموش نکنید که بهترین جایگزین‌های آن را هم بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید. در این مطلب پنج جایگزین جذاب برای این دستگاه بررسی شده‌اند. با اِروتِک همراه باشید.

5 مورد از بهترین جایگزینهای شیائومی 14: با قیمت مشابه گوشی بهتری بخرید

۱. وویو ایکس 100

برخلاف شیائومی ۱۴، ویوو ایکس 100 یک نمایشگر خمیده دارد که حدود ۶.۶ درصد بزرگتر از صفحه‌نمایش شیائومی است. البته شیائومی ۱۴ از یک صفحه‌نمایش اولد بهره می‌گیرد، اما دیگر ویژگی‌های این بخش بین دو دستگاه مشابه است.

هر دو دستگاه استاندارد IP68 مقاومت در برابر آب و گردوغبار را دارند؛ با این حال، ویوو ایکس 100 شیشه محافظ ندارد، اما شیائومی ۱۴ از شیشه گوریلا گلس ۵ کورنینگ بهره می‌برد.

دوربین

ویوو ایکس 100 یک جزیره دوربین دایره‌ای بزرگ دارد که طراحی جذاب آن به‌آسانی قابل تشخیص است. در آن سو، شیائومی ۱۴ از یک جزیره دوربین مستطیلی‌شکل استفاده می‌کند.

هر دو گوشی هوشمند یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال (OIS) و یک دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی دارند (البته دوربین ویوو ایکس 100 میدان دید بزرگتری دارد). زوم اپتیکال لنز تله‌فوتوی پریسکوپ در ویوو سه برابر است، در حالی که، این زوم در شیائومی ۱۴ به ۳.۲ می‌رسد.

هر دو گوشی هوشمند با دوربین اصلی خود تصاویر خیره‌کننده‌ای را در شرایط نوری مختلف ثبت می‌کنند و تصاویر نیز جزئیات، شفافیت و دقت رنگ خوبی دارند. با این وجود، دامنه دینامیکی (Dynamic Range) عکس‌های ویوو ایکس 100 می‌توانست بهتر باشد.

ویوو با دوربین‌های اولتراواید خود عکس‌های خوبی در شرایط نوری مختلف می‌گیرد و تصاویر ماکروی آن هم مناسب هستند. با این حال، عکس‌های سلفی و ویدیوهایی که با دوربین جلو گرفته می‌شوند، کمی پوست را صاف‌تر از مقدار واقعی ثبت می‌کنند، البته در مجموع، عملکرد دوربین‌ها قابل قبول است.

فیلم‌برداری

لازم است توجه کنید که ویوو ایکس 100 با دوربین عقب از فیلم‌برداری 4K پشتیبانی می‌کند، اما با دوربین سلفی تنها قابلیت فیلمبرداری 1080p را دارد. در مقابل، شیائومی با دوربین اصلی خود تا کیفیت 8K و با دوربین سلفی خود 4K فیلم‌برداری می‌کند.

با وجود اینکه در نهایت هر دو گوشی هوشمند، عکس و فیلم‌های خوبی ثبت می‌کنند، اما شیائومی، به‌ویژه با دوربین عقب خود، اغلب اوقات بهتر عمل می‌کند. ویوو ایکس 100 هم در پرتره‌های سلفی برتری نسبی دارد.

عملکرد

ویوو ایکس 100 به تراشه دایمنسیتی 9300 مجهز شده، در حالیکه، شیائومی ۱۴ با اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ کار می‌کند. هر دوی این تراشه‌ها سریع‌ترین پردازنده‌های شرکت سازنده خود هستند و در تست‌های مختلف هم نتایج مشابهی دارند. هر دو عملکرد خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند، هر چند اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ در اجرای بازی‌ها پایداری بیشتری دارد.

قابلیت‌های شیائومی ۱۴ و ویوو ایکس 100 در اتصال به دستگاه‌های مختلف نیز مشابه است. با این حال، شیائومی نرخ انتقال داده سریع‌تری از طریق USB دارد.

ویوو ایکس 100 حجم باتری بیشتری داشته و سرعت شارژ بالاتری را پشتیبانی می‌کند. این یعنی مدت زمان طولانی‌تری را با ویوو ایکس 100 صرف استفاده از گوشی خواهید کرد‌. با این وجود، ویوو ایکس 100 قابلیت شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس را ندارد!

5 مورد از بهترین جایگزینهای شیائومی 14: با قیمت مشابه گوشی بهتری بخرید

۲. گلکسی S24 سامسونگ (نسخه اسنپ‌دراگون)

گوشی گلکسی S24 سامسونگ (نسخه اسنپ‌دراگون) هم جایگزین و رقیبی شایسته برای شیائومی ۱۴ محسوب می‌شود. این دستگاه جمع‌و‌جورتر و سبک‌تر از شیائومی ۱۴ است و یک نمایشگر ۶.۲ اینچی امولد Dynamic LTPO 2X دارد. حداکثر روشنایی آن نیز به ۲۶۰۰ نیت (کمی پایین‌تر از شیائومی) می‌رسد.

گلکسی S24 از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس نسل دوم استفاده می‌کند، در حالی که شیائومی ۱۴ نسل اول گوریلا گلس ویکتوس را همراه خود دارد. هر دو دستگاه از تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برند. البته سامسونگ یک نسخه هم با تراشه Exynos دارد، که به دلیل مشکلات این تراشه پیشنهاد نمی‌شود!

دوربین

در حالیکه شیائومی ساختار دوربین مستطیلی را انتخاب کرده است، دوربین‌های گلکسی S24 عمودی قرار گرفته‌اند که بسیار مرتب‌تر به‌نظر می‌رسد. دوربین هر دو گوشی عملکردی مشابه در نور روز دارد؛ اما عکس‌های شیائومی ۱۴ دقیق‌تر و شفاف‌ترند. البته خلاف این هم برای دوربین اولتراواید دو گوشی برقرار است، در این حالت، دوربین سامسونگ تصاویر بهتری در نور روز ثبت می‌کند.

شیائومی 14 با دوربین تله‌فوتوی خود عکس‌های بهتری می‌گیرد و همچنین تصاویر آن در نور کم نیز بهتر هستند. از طرف دیگر، گلکسی S24 در عکاسی سلفی برنده است، در حالیکه شیائومی تنها این قابلیت را دارد که با کمک رنگ‌های شفاف، سلفی‌هایی با کنتراست رنگی کمتر ثبت کند.

فیلم‌برداری

انتخاب یکی از گوشی‌ها برای ضبط ویدیو آسان نیست و هر دو عملکرد عالی و بی‌نقصی دارند. برای ویدیوهای معمولی با دوربین اصلی، شیائومی 14 اغلب بهتر عمل می‌کند. با این وجود، در دوربین‌های تله‌فوتو و اولتراواید داستان متفاوت است. با این دوربین‌ها، ویدیوهای شیائومی در برخی موارد، بهتر به نظر می‌رسند، اما در در حوزه‌های دیگر ویدیوهای گلکسی S24 شگفت‌انگیزند.

باتری

گلکسی S24 ظرفیت باتری کمتری نسبت به شیائومی دارد. همانطور که ممکن است بدانید، سامسونگ خیلی به سرعت شارژ بالا توجه نکرده و به همین جهت گلکسی فقط از شارژر 25 واتی پشتیبانی می‌کند، در حالیکه، شیائومی 14 شارژ سریع 90 واتی را ارائه می‌دهد. هر دو دستگاه شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوسی را پشتیبانی می‌کنند؛ هر چند این قابلیت در شیائومی سریع‌تر است.

گوشی‌های سامسونگ در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بهتر هستند. گلکسی S24 هفت سال به‌روزرسانی امنیتی و به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید را خواهد داشت، در حالیکه، شیائومی 14 تنها 4 سال به‌روزرسانی‌های اندروید و پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند.

5 مورد از بهترین جایگزینهای شیائومی 14: با قیمت مشابه گوشی بهتری بخرید

3. وان‌پلاس 12

وان پلاس 12 جایگزین مهم دیگری برای شیائومی 14 است. این دستگاه کمی بزرگتر و حجیم‌تر از شیائومی 14 بوده و برای محافظت در برابر آب و گردوغبار هم از استاندارد IP65 بهره می‌گیرد. هر دو گوشی هوشمند تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 را دارند که عملکردی ممتاز ارائه می‌کند.

صفحه‌نمایش

وان‌پلاس 12 یک صفحه‌نمایش 6.82 اینچی امولد LTPO با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، پشتیبانی از دالبی‌ویژن و حداکثر روشنایی 4500 نیتی دارد. در مقایسه با شیائومی 14 هم این گوشی نمایشگر بزرگتر با پیکسل‌های بیشتر و حداکثر روشنایی بالاتری برای وضوح نمایش در فضای باز دارد. همچنین، وان‌پلاس از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده می‌کند که شیائومی 14 نسخه نسل اول آن را دارد.

هر دو گوشی هوشمند به صورت پیش‌فرض با اندروید 14 عرضه می‌شوند و قرار است از طرف شرکت‌های سازنده خود تا چهار سال به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت کنند.

دوربین

وان‌پلاس یک ساختار دوربین دایره‌ای‌شکل دارد که از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی دارای لرزشگیر اپتیکال (OIS)، یک لنز تله‌فوتوی 64 مگاپیکسلی پریسکوپی با OIS، زوم اپتیکال سه برابری و یک لنز اولتراواید 48 مگاپیکسلی با میدان دید 114 درجه تشکیل شده‌ است. ساختار دوربین این گوشی با همکاری HasselBlad تولید شده تا دقت رنگی بهتری را ارائه کند. یک دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی هم در این گوشی وجود دارد.

هر دو گوشی هوشمند تصاویر خیره‌کننده‌ای با دوربین اصلی خود ثبت می‌کنند. با این وجود، شیائومی 14 تصاویر طبیعی‌تری می‌سازد، در حالیکه وان‌پلاس 12 اشباع تصویر بیشتری دارد. دوربین اولتراواید شیائومی نیز بهتر عمل می‌کند.

وان پلاس تا 120 برابر زوم تصویر را ارائه می‌دهد. در سوی دیگر، شیائومی تنها تا 60 برابر زوم می‌رسد. به سبب رزولوشن بالا، گوشی وان‌پلاس تصاویر شفاف‌تری تولید می‌کند. با همه این‌ها وقتی زوم بالاتر می‌رود، هر دو گوشی بدون تفاوت خاصی تصاویر مشابهی را ارائه می‌دهند.

در عکس‌های سلفی، وان‌پلاس 12 تصاویر طبیعی‌تر ثبت می‌کند و در آن سو، شیائومی 14 نوردهی تصویر را بهبود می‌بخشد. روتوش پوست در تصاویر هم به صورت پیش‌فرض در دستگاه شیائومی فعال است که برای رسیدن به تصاویر طبیعی‌تر می‌توان آن را غیرفعال کرد.

فیلم‌برداری

وان‌پلاس 12 معمولاً ویدیوهای بهتری می‌گیرد، اما شیائومی با تضاد رنگ بیشتری که نمایش می‌دهد، سبب می‌شود تا برخی ویدیوها کمتر جلوه کنند. با این وجود، در نور کم، شیائومی بهتر عمل می‌کند. در مجموع البته، وان‌پلاس 12 در ثبت ویدیو از شیائومی 14 برتر است.

باتری

وان‌پلاس 12 ظرفیت باتری بزرگتری از شیائومی 14 دارد و در مقایسه با 4610 میلی‌آمپرساعت آن، 5400 میلی‌آمپرساعت ظرفیت باتری دارد. همچنین این گوشی از شارژ سریع با کابل USB هم پشتیبانی می‌کند. هر دو گوشی، از شارژ و شارژ معکوس بی‌سیم مشابه برخوردارند.

5 مورد از بهترین جایگزینهای شیائومی 14: با قیمت مشابه گوشی بهتری بخرید

4. آیکو 12

گوشی آیکو 12 سال گذشته با ویژگی‌هایی قدرتمند بر روی کاغذ عرضه شد. این دستگاه از یک صفحه نمایش امولد LTPO برخوردار است که کمی از شیائومی 14 بزرگتر است و نرخ تازه‌سازی بالاتری هم دارد و حداکثر روشنایی آن نیز به 3000 نیت می‌رسد.

دستگاه آیکو با پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 کار می‌کند؛ یعنی همان تراشه‌ای که در شیائومی 14 قرار دارد این تراشه قوی‌ترین تراشه گوشی‌های اندروید است و کارآیی و عملکرد ممتاز را تضمین می‌کند.

دوربین

اگر بخواهیم به سراغ دوربین‌ها برویم، دوربین اصلی آیکو 12 تصاویر باجزئیات و شفافی در نور روز می‌گیرد و دامنه دینامیکی بی‌نقصی هم دارد. پردازش تصویر این گوشی در مجموع، قابل اطمینان است، اما گاهی، ممکن است برخی مشکلات و ضعف‌ها هم در پردازش تصویر آن دیده شود.

دوربین‌های تله‌فوتوی این گوشی عالی هستند و جزئیات و رنگ‌های بی‌نظیر، شفافیت درست و خوب و نویز کمی ارائه می‌کنند. دامنه دینامیکی و تضاد رنگ گوشی هم در مجموع، شگفت‌انگیز است. عکس‌های 64 مگاپیکسلی با رزولوشن بالای این دوربین در حالت زوم هم خوب هستند و جزئیات، دقت رنگ و دامنه دینامیکی مناسبی دارند، هر چند به نسبت نویز زیادی هم در تصاویر وجود دارد.

با آیکو 12 در عکس‌های ماکرو، شما می‌توانید تا 5 سانتی‌متری سوژه خود هم برسید و خروجی خوبی بگیرید. عکس‌های ماکروی دوربین تله‌فوتوی این دستگاه در زوم سه برابر هم عالی هستند. بوکه طبیعی، بازسازی رنگ بهتر، شفافیت و حجم خوبی از جزئیات از ویژگی‌های این عکس‌هاست. این گوشی هوشمند هم در عکاسی پرتره و هم در نور کم عکس‌های بی‌نقصی می‌گیرد.

فیلم‌برداری

همه دوربین‌های عقبی در آیکو 12 می‌توانند تا کیفیت 4K ویدیو ضبط کنند، در حالیکه دوربین اصلی آن از فیلم‌برداری 8K تا 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. ضبط فیلم 4K با دوربین اصلی کیفیت متوسطی دارد، چرا که تصویر بی‌حال و رنگ و رو رفته به نظر می‌رسد. در موارد دیگر اما این دوربین رنگ‌ها و تضاد رنگی خوب و دامنه دینامیکی گسترده‌ای دارد.

فیلم‌برداری 4K در نور کم هم معمولی است، اما برعکس حالت شب آن با همین کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه بی‌نظیر عمل می‌کند. فیلم‌های این حالت ضبط ویدیو شفاف و پرجزئیات هستند و رنگ‌های گیرا و دامنه دینامیکی گسترده‌ای دارند. فیلم‌های دوربین تله‌فوتو در زوم 3 برابر هم عالی هستند و مشابه موارد قبل جزئیات، شفافیت، دقت رنگ و تصاد رنگی خوب و البته دامنه دینامیکی گسترده دارند. این دستگاه همچنین ویدیوهای اولتراواید را روشنایی روز به‌خوبی ضبط می‌کند.

دوربین سلفی آیکو  12 اما چندان جالب توجه نیست. این دوربین از لرزش‌گیری الکترونیکی پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، رنگ‌های ثبت‌شده توسط آن دقیق هستند و دامنه دینامیکی خوبی دارد. در مجموع، دوربین سلفی این گوشی متوسط است.

باتری

آیکو 12 باتری بزرگتر به نسبت شیائومی 14 دارد و سرعت شارژ آن هم از شیائومی 14 بهتر است.

5 مورد از بهترین جایگزینهای شیائومی 14: با قیمت مشابه گوشی بهتری بخرید

5. پیکسل 8 گوگل

پیکسل 8 قیمت مشابهی به نسبت شیائومی 14 داشته و ارزش خرید خوبی دارد. به همین جهت، این گوشی را نیز می‌توان در میان جایگزین‌های شیائومی مطرح کرد.

پیکسل 8 یک پرچمدار جمع‌وجور است که یک صفحه‌نمایش اولد 6.2 اینچی دارد، هرچند که این صفحه‌نمایش LTPO نیست و حداکثر روشنایی آن هم از شیائومی 14 کمتر است.

این گوشی هوشمند با یک تراشه تنسور G3 که ساخت خود گوگل است، کار می‌کند که البته به اندازه اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 در تست‌ها قوی ظاهر نشده‌ است. این مورد البته به این معنا نیست که تنسور G3 انتخاب مناسبی برای گوشی‌های رده بالا نیست و همچنان می‌تواند عملکردی عالی ارائه دهد.

دوربین

پیکسل 8 تنها دو سنسور دوربین در قاب پشتی خود دارد؛ یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS و یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی با دامنه دید 126 درجه. این دستکاه همچنین یک دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی دارد.

این گوشی هوشمند تصاویر خوبی در روشنایی روز می‌گیرد که جزئیات بهتر و تعادل پایدارتری دارد و اشباع تصویر آن هم عالی است. دوربین اولتراواید این دستگاه هم تصاویر بی‌نقصی ثبت می‌کند. این دوربین همچنین فوکوس خودکاری دارد که هم قابلیت عکس‌های معمول با قاب بسته را ارائه می‌دهد و هم امکان ثبت تصاویر ماکرو را ارائه می‌دهد.

پیکسل 8 در شرایط کم‌نور هم بی‌نظیر عمل می‌کند که همه این‌ها مدیون پردازش تصویر خوب آن است. البته تصاویر پرتره این گوشی صرفاً قابل قبول هستند. این دستگاه عکس‌های سلفی خوبی می‌گیرد که جزئیات مناسبی دارند. کیفیت ویدیوی دوربین اصلی پیکسل 8 خیره‌کننده است. دوربین اولتراواید این گوشی هم با وجود اینکه در شب کیفیت متوسطی دارد، در روز بی‌نقص عمل می‌کند.

باتری

پیکسل 8 ظرفیت باتری به نسبت کمتری از شیائومی 14 دارد. این فاصله در سرعت شارژ بیشتر است و پیکسل 8 با شارژر 27 واتی از شارژ 90 واتی شیائومی ضعیف‌تر است.

سیاست قابل توجه پیکسل در ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری جایی است که این گوشی شیائومی را جا می‌گذارد. پیکسل 8 تا هفت سال به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت می‌کند، در حالیکه این مورد برای شیائومی 14 تنها چهار سال است.

شیائومی 14 پرچمدار قدرتمندی است. با این وجود، این پنج گوشی در یک یا چند حوزه کلیدی از آن بهتر هستند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *