Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تعداد دانلودهای جهانی بازی های موبایل در ماه نوامبر به ۴.۰۲ میلیارد رسید!

تعداد دانلودهای جهانی بازی های موبایل در ماه نوامبر به ۴.۰۲ میلیارد رسید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سایت سنسور تاور (Sensor Tower)، یک شرکت معتبر در زمینه‌ی تحلیل آماری برنامه‌‌های موبایل، داده‌های مربوط به دانلود بازی‌ها در ماه نوامبر سال جاری میلادی را منتشر کرد. این گزارش جدید نشان می‌دهد که تعداد دانلودهای جهانی بازی‌های موبایل در پلی استور گوگل و اپ استور اپل در این ماه ۴.۰۲ میلیارد بوده و نسبت به ماه قبل ۱.۴ درصد کاهش یافته است. بازار هند با ۷۲۶ میلیون دانلود در مقام اول قرار گرفته و ۱۸.۱ درصد از مجموع دانلودهای جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. بازارهای آمریکا و برزیل با ۸.۲ درصد دانلود نیز به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. برای آشنایی با ۵ بازی برتر این ماه از نظر دانلود با اِروتِک در ادامه همراه باشید.

۵ بازی برتر ماه نوامبر با بیشترین تعداد دانلود

تعداد دانلودهای جهانی بازی های موبایل در ماه نوامبر به ۴.۰۲ میلیارد رسید!

بر اساس تجزیه و تحلیل سایت سنسور تاور، بازی Free Fire از کمپانی Garena (که شامل Free Fire MAX نیز می‌شود) در صدر لیست دانلودهای جهانی بازی‌های موبایل برای ماه نوامبر ۲۰۲۳ قرار دارد. سنسور تاور همچنین اعلام کرده که این بازی تنها در ماه نوامبر موفق شده به آمار ۱۸ میلیون دانلود برسد. از نظر دانلودهای منطقه‌ای هم باید خبر داد که کشور هند مطابق انتظارات بزرگترین بازار این بازی محسوب می‌شود. این کشور به‌تنهایی در حدود ۳۰.۴ درصد از تمامی دانلودهای این بازی سهم داشته و پس از آن، به‌ترتیب کشورهای برزیل و اندونزی با ۹.۴ و ۸.۲ درصد قرار گرفته‌اند. در اولین روز ماه نوامبر امسال بود که بازی Free Fire فصل یازدهم خود با رویداد «Booyah Pass» را آغاز کرد و توانست به سومین نقطه‌ی اوج تعداد دانلودهای خود در سال ۲۰۲۳ میلادی دست پیدا کند.

بازی روبلاکس (Roblox) با نزدیک به ۱۷ میلیون دانلود در رتبه‌ی دوم این لیست جای گرفته است. آمریکا بزرگترین بازار این بازی در موبایل به حساب می‌آید و ۱۲.۶ درصد از دانلودهای این عنوان به ایالات متحده اختصاص دارد. بازار کشور برزیل با ۱۲.۲ درصد در رتبه‌ی دوم بیشترین تعداد دانلودهای روبلاکس قرار گرفته و ویتنام با ۸.۳ درصد از کل دانلودها نیز برزیل را تعقیب می‌کند. برند لوازم آرایشی «Elf» و روبلاکس اخیراً به‌طور مشترک رویدادی تحت عنوان «Elf Tycoon» را برگزار کردند و امکان ساخت تجربیات کارآفرینی اختصاصی را در اختیار بازیکنان روبلاکس گذاشتند و ۱ میلیون از ابزارهای ساخته‌شده توسط بازیکنان را به آن‌ها هدیه دادند. این ارتباط فرامرزی منجر به غنی‌تر شدن محتوای بازی روبلاکس طی ماه نوامبر شد و همزمان با آن، راه ارتباطی مناسبی را بین برند Elf و برخی از مصرف‌کنندگان آینده‌اش فراهم کرد. پنج بازی برتر نوامبر ۲۰۲۳ با بیشترین تعداد دانلود را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  1. بازی Free Fire از کمپانی Garena
  2. بازی Roblox از استودیوی Roblox Corporation
  3. بازی Subway Surfers از Miniclip
  4. بازی Ludo King از استودیوی Gametion
  5. بازی Real Car Driving: Race City 3D از استودیوی Botanica Global
همچنین مطالعه کنید
بازی Call of Duty Warzone Mobile برای اندروید و iOS منتشر شد

شایان ذکر است که داده‌های دانلود سنسور تاور تنها اولین نصب با اکانت پلی استور یا اپ استور را حساب می‌کند. به عبارت دیگر، چندبار نصب کردن یک بازی با حساب کاربری ثابت از طریق همان دستگاه یا دستگاه‌های دیگر محاسبه نمی‌شود. داده‌های سنسور تاور، چند نسخه‌ی مختلف از یک برنامه را با یکدیگر ترکیب کرده است و به‌طور مثال، مجموع دانلودهای برنامه‌ی فیسبوک و فیسبوک لایت (Facebook Lite) با هم جمع شده‌اند.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>