Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نسل بعدی کنترلر دوال سنس سونی احتمالاً به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود!

نسل بعدی کنترلر دوال سنس سونی احتمالاً به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با توجه به سند ثبت اختراع و پتنت جدید سونی، این کمپانی ظاهراً روی یک ویژگی اختصاصی و جذاب برای نسخه‌ی بعدی کنترلر دوال سنس کار می‌کند که تجربه‌ی آسان‌تری را در بازی‌ها به کاربران ارائه خواهد کرد. این پتنت از احتمال به‌کارگیری هوش مصنوعی در طراحی کنترلر DualSense جدید خبر داده و به نظر می‌رسد سونی قصد دارد تا با هوش مصنوعی کنترلرهای جدیدش به بازیکنان برای غلبه بر چالش‌ها و مراحل سخت بازی‌ها کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با اِروتِک همراه باشید.

احتمالاً با کنترلر دوال سنس بتوانید از پسِ دشمنان قوی بازی‌ها بربیایید!

سونی در حال حاضر کنترلر دوال سنس را در قالب دو نسخه‌ی پایه و اج (Edge) روانه‌ی بازارها می‌کند. با این حال و طبق سند ثبت اختراعی که به‌تازگی مشاهده شده است، نسل بعدی کنترلرهای کنسول پلی استیشن ۵ احتمالاً وارد دوران توسعه شده‌اند و این کمپانی ژاپنی به دنبال اضافه کردن قابلیت‌های جدید و ایجاد تغییرات بزرگی بر روی کنترلر DualSense است. یکی از قابل توجه‌ترین تغییرات این کنترلر مربوط به تاچ‌پد آن می‌شود که حالا به عنوان یک صفحه‌نمایش نیز به کار گرفته خواهد شد.

کنترلر دوال سنس اج (Edge) سونی

پتنت جدید سونی تنها به ایجاد یک تغییر ساده در طراحی قدیمی کنترلرهای دوال‌سنس خلاصه نشده و نسل بعدی دسته‌های بازی سونی احتمالاً به سیستم قدرتمند یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی نیز مجهز شوند. طبق این سند، کنترلر دوال‌سنس جدید سونی از یک نمایشگر مخصوص برای نمایش دکمه‌های مناسب به بازیکنان استفاده می‌کند و در گرفتن بهترین تصمیمات ممکن در حین بازی به آن‌ها کمک خواهد رساند. در همین راستا، دکمه‌های کنترلر (خصوصاً آنالوگ‌ها و تریگرهای دسته) نیز نورانی می‌شوند و در بخش‌های سخت و دشوار بازی‌ها به کمک بازیکنان می‌آیند تا در انتخاب بهترین گزینه برای پیش‌روی در بازی، آن‌ها را یاری دهند.

این قابلیت جدید کنترلرهای دوال‌سنس بر روی کاغذ پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند به بازیکنان در شکست دادن دشمنان قدرتمند بازی یا حل معماها و پازل‌های دشوار کمک برساند. حتی در مناطق پیچیده‌ی بازی که احتمال گم‌شدن بازیکنان بیش از حالت‌های دیگر است نیز این ویژگی جدید برای جابه‌جایی در محیط و پیدا کردن راه درست می‌تواند به قابلیتی کاربردی تبدیل شود. با این وجود، اگر این ویژگی به مرحله‌ی توسعه برسد، ضروری است که به صورت پیش‌فرض غیرفعال باشد. قابلیتی که دائماً باعث روشن شدن کنترلر می‌شود و قصد دارد که بازیکنان را در هر سناریو کمک کند، برای برخی از افراد قطعاً اعصاب‌خردکن خواهد بود. این موضوع در صورتی که هوش مصنوعی ضعیفی در طراحی کنترلرهای دوال‌سنس نسل بعدی مورداستفاده قرار گیرد و راهنمایی‌های غلطی را به بازیکنان ارائه کند، ممکن است برای بسیاری از بازیکنان تجربه‌ی ناخوشایندی را رقم بزند.

همچنین مطالعه کنید
حجم دانلود نسخه PS5 بازی Horizon Forbidden West ظاهراً بیش از 96 گیگابایت خواهد بود!

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>