Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

بازی بعدی سری بتلفیلد دارای تخریب پذیری واقع گرایانه خواهد بود!

بازی بعدی سری بتلفیلد دارای تخریب پذیری واقع گرایانه خواهد بود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

از آخرین قسمت سری بتلفیلد (Battlefield) بیش از دو سال می‌گذرد و طرفداران این سری مشتاقانه منتظر ارائه‌ی جزئیات بیشتری از بازی بعدی این مجموعه هستند. اگرچه این سری از بازی Battlefield: Bad Company به این‌طرف، به تخریب‌پذیری عناوینش شهرت دارد اما این موضوع همیشه تمرکز اصلی تیم توسعه‌دهنده‌ی بتلفیلد نبوده است. به‌طور مثال، بازی Battlefield 2042 بیش از هر چیز دیگری بر روی رویدادهای آب‌و‌هوایی خاص و شدید در نقشه‌های بازی مانند طوفان‌های شن و گردبادها متمرکز شده بود و از میزان تخریب‌پذیری محیط‌های آن انتقاد می‌شد.

آگهی شغلی جدیدی که توسط استودیوی ریپل افکت (Ripple Effect) برای استخدام کارگردان جلوه‌های بصری منتشر شده است، به تأکید قسمت بعدی این مجموعه بر تخریب‌پذیری محیط اشاره می‌کند. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، شعبه‌ی لس آنجلس استودیوی دایس (DICE) در تابستان سال ۲۰۲۱ میلادی به «ریپل افکت» تغییر نام داد و در کنار استودیوی اصلی دایس، یکی از اصلی‌ترین استودیوهای توسعه‌دهنده‌ی فرانچایز بتلفیلد به حساب می‌آید.

طبق این آگهی شغلی، کارگردان جلوه‌های بصری موردنیاز این استودیو که در شعبه‌ی ریپل افکت در کشور کانادا مشغول به کار خواهد شد، وظیفه‌ی ساخت «واقع‌گرایانه‌ترین و هیجان‌انگیزترین افکت‌های تخریب‌پذیری در صنعت» را برعهده خواهد داشت. این بخش از آگهی شغلی استودیوی ریپل افکت به‌وضوح ثابت می‌کند که بازی بعدی بتلفیلد قرار است تمرکز ویژه‌ای بر روی تخریب‌پذیری محیط داشته باشد و این بخش از سری را نسبت به گذشته بهبود دهد.

حرکات و تخریب‌های در سطح سرور برای مدت بسیار زیادی یکی از خاص‌ترین و پیچیده‌ترین چالش‌های بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شده‌اند و این اواخر بازی رایگان The Finals موفق شد تا نمونه‌ی خوبی از آن را به مخاطبان ارائه کند. در این بازی، به‌جای اینکه تخریب‌پذیری محیط تنها برای خود بازیکن رخ دهد و قابل مشاهده باشد، این مورد در کل سرور اتفاق می‌افتد. به عبارت دیگر، تخریب‌پذیری محیط برای تمامی بازیکنان ثابت باقی خواهد ماند و تنها یک نوع تغییر در محیط بازی شکل می‌گیرد که برای همگی به‌صورت همزمان قابل مشاهده است. چنین ویژگی‌ای، امکان انجام حرکات خاص مبتنی‌بر فیزیک در سطوح نامعین را در اختیار بازیکنان می‌گذارد و علاقه‌مندان می‌توانند همزمان روی سکوهای متحرک، در یک محیط چندنفره حرکت کنند. به‌عنوان یک مثال دیگر، شما و دوستانتان قادر خواهید بود تا فروریختن یک خانه و ساختمان را به‌صورت همزمان با یکدیگر تجربه کنید. چنین دستاوردی قطعاً هیجان‌انگیز است و شیوه‌ی بازی‌های چندنفره‌ی پویا را به‌شکل اساسی دست‌خوش تغییر می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
احتمال وقوع اتفاقات بخش مدرن بازی Assassin’s Creed Codename Red در آینده

باید به این نکته نیز توجه داشت که بازی The Finals نسبت به عناوین سری بتلفیلد مقیاس بسیار کوچکتری دارد و تنها شامل ۴ گروه ۳ نفره می‌شود. در هر مسابقه‌ی The Finals فقط ۱۲ بازیکن حضور دارند اما در بازی‌های قبلی سری بتلفیلد شاهد نقشه‌هایی با ظرفیت ۶۴ یا حتی ۱۲۸ بازیکن بودیم که به‌صورت همزمان در تیم‌های مختلف با یکدیگر به مبارزه می‌پرداختند. نیازی به گفتن نیست که توسعه‌ی تخریب‌پذیری یکپارچه برای این تعداد بازیکن، کار بسیار دشواری خواهد بود. با این حال، شاید استودیوی دایس در حال حاضر دقیقاً مشغول توسعه‌ی چنین پروژه‌ای است و در قسمت بعدی سری بتلفیلد شاهد این نوع تخریب‌پذیری واقع‌گرایانه و همزمان نیز خواهیم بود.

بازی بعدی سری بتلفیلد دارای تخریب‌پذیری واقع‌گرایانه خواهد بود

در نهایت اما باید خاطرنشان کرد که با تاریخ رونمایی و معرفی رسمی از این بازی فاصله‌ی بسیار زیادی داریم، چرا که مدیر فعلی فرانچایز بتلفیلد، وینس زمپلا (Vince Zampella)، مدتی پیش اعلام کرده بود که دوران توسعه‌ی بیشتری برای قسمت‌های بعدی سری بتلفیلد در نظر گرفته می‌شود و ساخت این بازی‌ها بیش از گذشته طول خواهند کشید. علاوه‌بر این موضوع، بازی بعدی بتلفیلد توسط چندین استودیوی مختلف و با همکاری تیم‌های دایس، Criterion، ریپل افکت و Ridgeline Games توسعه خواهد یافت. شایان ذکر است که در میان تیم‌های مختلفی که به آن‌ها اشاره شد، استودیوی Ridgeline Games به‌تازگی توسط مارکوس لتو (Marcus Lehto)، خالق قبلی سری‌های Halo و Disintegration، جهت کار بر روی بخش تک‌نفره‌ی داستانی بازی بعدی بتلفیلد تأسیس شده است و وظیفه‌ی ساخت این حالت را برعهده خواهد داشت.

منبع: Wccftech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>