Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

خودروهای آیتو با کمک هواوی به سیستم گارد هوشمند و دستیار پارک مجهز می‌شوند

خودروهای آیتو با کمک هواوی به سیستم گارد هوشمند و دستیار پارک مجهز می‌شوند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی آیتو (Aito) با پشتیبانی هواوی چندین قابلیت جالب را در قالب یک به‌روزرسانی برای وسایل نقلیه سازگار با سیستم‌عامل هواوی منتشر کرده است. در این به‌روزرسانی سیستم عامل خودروهای آیتو، “سیستم گارد هوشمند (Smart Guard) و دستیار پارک” و دو قابلیت “برنامه یادگیری موسیقی” و یک “بازی سرگرم‌کننده جدید” در دسترس قرار گرفته‌اند.

خودروهای Aito هواوی به سیستم گارد هوشمند و دستیار پارک مجهز می‌شوند

سیستم حفاظت یا گارد هوشمند (Smart Guard) تعبیه شده در به‌روزرسانی اخیر سیستم عامل خودروهای Aito مشابه حالت Sentry در خودروهای تسلا عمل می‌کند. در این قابلیت، در هنگامی که یک شخص یا خودروی دیگری در فاصله کمی نسبت به خودرو Aito قرار بگیرند، این سیستم با شناسایی و تشخیص فاصله کم، تمامی دوربین‌های تعبیه شده در خودرو را به منظور ضبط هرگونه حادثه احتمالی فعال می‌کند. این سیستم از حسگرها و الگوریتم های بصری تشکیل شده است و با هدف پیش‌بینی سناریوهای خاص از جمله “تشخیص ضربه/لرزش” عملکرد خود را ارائه می‌دهد.

قابلیت گارد هوشمند در خودروهای هواوی

قابلیت دستیار پارک (Valet Parking Assistance) ارائه شده توسط کمپانی Aito به رانندگان اجازه می‌دهد تا اتومبیل خود را به راحتی پارک کنند. خودروهای Aito با “سیستم رانندگی هوشمند” قادرند در ابتدای ورود خود به یک منطقه، پارکینگ‌های سر باز یا طبقاتی آن منطقه را اسکن و نقشه‌برداری کنند. علاوه بر این، این خودروهای می‌توانند با استفاده از سنسورهای داخلی خود، نقشه‌ای از کل منطقه پارکینگ را ایجاد کرده و برای راننده به نمایش بگذارند.

همچنین مطالعه کنید
آیا نسخه جدیدی از خودروی کرایسلر 300 در آینده تولید خواهد شد؟!

قابلیت دستیار پارک در خودروهای هواوی

متعاقباً، رانندگان قادرند به سادگی و با ارائه یک فرمان به دستیار پارک، از او بخواهند در صورت یافتن یک نقطه در دسترس و خالی، به صورت اتوماتیک خودرو را پارک کند. شایان ذکر است که در تمامی مراحل فوق، کنترل خودرو در دستان راننده بوده و راننده قادر است در هر مرحله از فرآیند پارک، قابلیت “دستیار پارک” را لغو کرده و کنترل خودرو را بر عهده بگیرد.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>