Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تکنولوژی شارژ فوق سریع می‌تواند خودروهای برقی را در 6 دقیقه کاملا شارژ کند

تکنولوژی شارژ فوق سریع می‌تواند خودروهای برقی را در 6 دقیقه کاملا شارژ کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تکنولوژی را تصور کنید که به شما اجازه می‌دهد خودروهای برقی را در مدت تنها چند دقیقه شارژ کنید. آیا این نمی‌تواند برخی از نگرانی‌های اولیه مرتبط با خودروهای برقی را حل کند؟ بُرد کمتر و زمان طولانی‌تر برای نیاز به شارژ مجدد خودرو در مقایسه با خودروهای بنزینی دیگر مشکل چندانی نخواهد بود. در یک رکورد جدید در شارژ خودرو، کمپانی بریتانیایی Nyobolt از تکنولوژی باتری پیشرفته‌ای رونمایی کرده که می‌توان آن را به طور کامل و مکرر در کمتر از شش دقیقه شارژ کرد. این کمپانی همچنین از خودروی برقی خود که بر اساس لوتوس Elicpse ساخته شده رونمایی کرد.

Nyobolt برای توسعه طراحی Lotus Eclipse به طراح شناخته شده جوان، جولیان و شرکت مهندسی CALLUM اعتماد کرد. این خودرو 100 میلی‌متر پهن‌تر و 150 میلی‌متر کشیده‌تر از نسخه اصلی Eclipse است، بدنه‌ای از جنس فیبر کربن دارد و روی چرخ‌های 19 اینچی سوار می‌شود. پنل سقف آن نیز قابل برداشتن است.

سای شیوارِدی (Sai Shivareddy) مدیر عامل کمپانی Nyobolt در بیانیه‌ای گفت:

همکاری ما با CALLUM نشان می‌دهد که چگونه پذیرش نوآوری‌های تکنولوژی در سطح سیستم می‌تواند آینده خودروهای الکتریکی را متحول کند و دسترسی به خودروهای الکتریکی را مخصوصا برای 40 درصد از بریتانیایی‌ها که نمی‌توانند خودروی برقی خود را در طول شب در خانه شارژ کنند، افزایش دهد.

مدت‌هاست که محققان تلاش کرده‌اند که راحتی سوخت گیری در خودروهای بنزینی را به خودروهای برقی بیاورند. به دلیل در دسترس نبودن شارژ فوق سریع، باتری‌ها بزرگ، سنگین و گران هستند و باعث می‌شوند که بسیاری از مردم از پس قیمت بالای خودروهای برقی برنیایند و بسیاری هم نمی‌توانند خودرویی بخرند که وزنی بیش از دو تن دارد. در بیانیه  Nyobolt آمده است که “نیاز به خرید باتری‌های خودروهای الکتریکی، فشار زیادی را برای تامین مواد خام باتری‌ها وارد می‌کند.”

همچنین مطالعه کنید
نمایش کانسپت جدید گوشی اینفینیکس با قابلیت تغییر رنگ قاب پشتی!

این باتری‌ها که برد آن‌ها به 250 کیلومتر می‌رسد، کمپانی‌ها را قادر می‌سازند تا یک خودروی برقی چابک‌تر، کارآمدتر با هزینه اولیه کمتر، هزینه‌های جاری کمتر و استفاده کمتر از مواد خام کمیاب تولید کنند. وزن خودروی الکتریکی Nyobolt به یک تن نزدیک‌تر است تا دو تن؛ باتری 35 کیلووات ساعتی دارد و می‌تواند در کمتر از شش دقیقه به طور کامل شارژ شود. این مقدار تا دو برابر از سریع‌ترین فناوری‌های شارژ خودرو سریع‌تر است.

این قابلیت عمر باتری را کاهش نمی‌دهد؛ Nyobolt بیش از 2000 بار یک باتری را با این فناوری شارژ کرده و کاهش محسوسی در عملکرد باتری مشاهده نکرده است. این فناوری منجر به توسعه خودروهای برقی بسیار کارآمد و سبک وزن خواهد شد.

خودروهای برقی

تکنولوژی Nyobolt تنها برای باتری‌های کوچک نیست. به محض اینکه شارژرهای یک مگاواتی در دسترس قرار بگیرند، باتری‌های بزرگ‌تر که در خودروهای برقی لوکس، کامیون‌ها و اتوبوس‌های برقی قرار می‌گیرند می‌توانند با همین تکنولوژی در عرض چند دقیقه شارژ شوند.

شیواردی گفت:

باز کردن چالش‌های پیش روی طراحان خودروهای الکتریکی، کلید توسعه باتری‌های شارژ سریع ما بوده است. پیش از این، ساختن یک وسیله نقلیه شارژ سریع سبک وزن بدون به خطر انداختن طول عمر آن ممکن نبود و به همین دلیل مردم به باتری‌های بزرگ و پرهزینه در خودروها تکیه می‌کردند.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>