Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لامبورگینی جانشین هوراکان را بدون کمک آئودی می‌سازد

لامبورگینی جانشین هوراکان را بدون کمک آئودی می‌سازد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سرمایه‌گذاری سنگین در یک محصول خاص، مستلزم پذیرش ریسکی بالاست و به همین دلیل است که لامبورگینی می‌خواسته هزینه‌ها را با آئودی تقسیم کند. گالاردو و هوراکان با نسل اول و دوم، خودروهای R8 دوقلو شدند اما آئودی گفته نسل سومی وجود نخواهد داشت. با این حال لامبورگینی گفته که در سال 2024 از یک خودروی جدید رونمایی خواهد کرد. در مصاحبه با Drive، یکی از مدیران ارشد توضیح می‌دهد که این اتفاق چگونه خواهد افتاد.

لامبورگینی جانشین هوراکان را بدون کمک آئودی می‌سازد

فرانچسکو اسکارداونی، مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه فاش کرد که جانشین هوراکان بعد از چند سالِ پُرسود، تماماً حاصل تلاش لامبورگینی خواهد بود. قطعاً یکی از دلایل موفقیت این کمپانی، محبوبیت خودروی Urus آن است و به همین دلیل متخصصان آن را یک “شر ضروری” می‌دانند. سال 2022 با داشتن گردش مالی 2.38 میلیارد یورویی و حاشیه سود 25.9 درصدی، بهترین سال در تاریخ این برند بود. درآمد عملیاتی لامبورگینی 614 میلیون یورو بود و تعداد خودروهای تحویل شده به مشتریان به رقم بی‌سابقه 9233 دستگاه رسید که 5367 عدد از آن‌ها خودروی شاسی بلند Urus بود.

لامبورگینی جانشین هوراکان را بدون کمک آئودی می‌سازد

اسکارداونی می‌گوید بدون هیچ ارتباط مکانیکی با آئودی، لامبورگینی این آزادی را دارد که جانشین هوراکان را به عنوان یک محصول سفارشی، بدون هیچ کوتاه‌آمدنی توسعه دهد. این خودرو بر روی پلتفرمی که مخصوصا برای این سوپرخودرو طراحی شده است ساخته خواهد شد، البته مدیران اجرایی، اشتراک این پلتفرم با دیگر خودروهای اعضای گروه فولکس واگن را رد نکردند. اما در ابتدا تنها لامبورگینی به این پلتفرم دسترسی خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید
در خودروی تغییر رنگ‌دهنده BMW از چه فناوری استفاده شده است؟

دیگر امکان خرید هوراکان وجود ندارد زیرا تولیدات کمپانی تا پایان سال آینده که این خودرو رسماً بازنشسته خواهد شد پیش فروش شده است. طبعیتاً لامبورگینی درباره جانشین این خودرو تاکنون اظهارنظری کرده است اما می‌توان حدس زد که این خودرو هم دچار کوچک سازی موتور خواهد شد. احتمالاً یک موتور هیبریدی تویین توربوی V8 جانشین موتور V10 هوراکان می‌شود.

لامبورگینی جانشین هوراکان را بدون کمک آئودی می‌سازد

یکی از معدود جزئیات تایید شده این است که لامبورگینی از همان گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه بکار رفته در Revuelto استفاده خواهد نمود. گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه توربوشارژرها تا دور موتور به 7000 نرسد فعال نخواهند شد و موتور برقی خودرو بین موتور V8 و جعبه دنده قرار خواهد گرفت. البته هیبریدی بودن خودرو ضروری است چراکه حتی لامبورگینی هم باید از قوانین سختگیرانه در زمینه آلایندگی پیروی کند.

Revuelto هم یک خودروی هیبریدی است، در سال آینده از یک Urus هیبریدی نیز رونمایی خواهد شد. هرچند برای دیدن اولین خودروی تماماً الکتریکی لامبورگینی باید تا سال 2028 منتظر بمانیم.

منبع: Motor1

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>