جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
مرسدس بنز: برای استفاده از حداکثر توان خودرو باید اشتراک خریداری کنید!

مرسدس بنز: برای استفاده از حداکثر توان خودرو باید اشتراک خریداری کنید!

اشتراک‌گذاری:

قطعاً تاکنون صحنه‌های تعقیب‌و‌گریز در فیلم‌ها را دیده‌اید که راننده یک دکمه قرمز توربو را فشار می‌دهد تا راحت‌تر فرار کند. اما اگر نیاز باشد آنها به جای فشار دادن یک دکمه برای سرعت بیشتر، اطلاعات کارت اعتباری خود را در یک وب‌سایت وارد کنند، ممکن است این صحنه کمی بیشتر طول بکشد. طبق گزارشات، ظاهراً مرسدس بنز تصمیم دارد آن دکمه قرمز را اشتراکی (پولی) کند.

مرسدس بنز نیز قصد دارد به‌روند نوظهور و شدیداً افزایش‌یافته “دریافت حق اشتراک برای ویژگی‌هایی فعلی خودرو” بپیوندد. بر همین اساس اشتراک سالانه 1200 دلاری، به مشتریان امکان دسترسی به “افزایش شتاب” را می‌دهد که پتانسیل عملکرد کامل را در مدل‌های الکتریکی جدید مرسدس EQ باز کرده و حداکثر اسب بخار، گشتاور و عملکرد کلی را افزایش خواهد داد.

این اشتراک شامل کاهش 0.8 تا 1.0 ثانیه‌ای سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت و همچنین افزایش 20 تا 24 درصدی خروجی موتورهاست. البته اگر کارت اعتباری شما در عرض یک سال دوباره شارژ نشود، خودروی شما به حالت کندتر فعلی برمی‌گردد.

مرسدس بنز: برای استفاده از حداکثر توان خودرو باید اشتراک خریداری کنید!

برای روشن شدن موضوع، این یک ارتقا فیزیکی در سخت‌افزار خودرو نیست و نیازی نیست خودروی خود را نزد مکانیک یا فروشنده مرسدس ببرید تا مانند آپتیموس پرایم از نظر فیزیکی در مقابل چشمان شما تغییر کند. این بیشتر شبیه حالت پریمیوم در سرویس‌های اشتراکی یا درجه یک است که با خرید آن، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری از خودروی شما را فعال می‌کند.

بدیهی است که مرسدس بنز عمداً این خودروها را با این عملکرد محدود عرضه کرده می‌کند تا بتواند بعداً با این افزونه، مشتریان خود را افزایش دهد. بی‌ام‌و نیز چند ماه پیش، پس از دریافت اشتراک ماهانه 18 دلاری در برخی از کشورها برای ویژگی‌های اضافی، از جمله صندلی‌های گرم‌کن از قبل نصب‌شده، وارد این بازار جدید شد. تصور اینکه شخصی یک خودروی بی‌ام‌و بخرد و در عین حال بیش از 18 دلار ماهانه را برای گرم‌کن صندلی خودروی خود نبپردازد هم بسیار جالب و عجیب است.

مرسدس بنز: برای استفاده از حداکثر توان خودرو باید اشتراک خریداری کنید!

رانندگان به پرداخت هزینه اشتراک برای ارتقاهای مربوط به حوزه‌هایی مانند ناوبری و امنیت عادت دارند. اما استفاده از یک حق اشتراک برای باز کردن قابلیت‌های سخت‌افزاری اولیه که خودرو سعی می‌کند از شما پنهان کند، موضوعی جدید و بالقوه آزاردهنده است.

هرچند به‌نظر می‌رسد فقط مسئله زمان است تا مردم بتوانند قفل‌های حق اشتراکی خودروی خود را بشکنند و این موضوع نیز به مرور زمان دوباره به حالت اولیه خود برخواهد گشت.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *