Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ثبت رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان توسط خودروی نِوِرا کمپانی ریماک

ثبت رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان توسط خودروی نِوِرا کمپانی ریماک (+ویدیو)

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شرکت کروات تولیدکننده هایپرخودروهای الکتریکی ریماک رسماً ادعای رکورد سرعت 412 کیلومتر در ساعت را برای نِوِرا (Nevera)، ابرخودروی الکتریکی خود اعلام کرد. این عدد، فاصله‌ای 146 کیلومتر در ساعتی با بالاترین سرعت ثبت‌شده قبلی که متعلق به تسلا مدل S Plaid است دارد.

البته باید توجه داشت که نورا خارق‌العاده که در حال حاضر سریع‌ترین خودروی الکتریکی تاریخ است و در سال گذشته توانسته است رکورد یک چهارم مایل در 8.582 ثانیه را ثبت کند، یک خودروی 2.1 میلیون دلاری دو سرنشینه است. این در حالی است که خودروی تسلا مدل S Plaid، اساساً یک خودروی 5 سرنشینه با قیمتی 136 هزار دلاری است.

ثبت رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان توسط خودروی نِوِرا کمپانی ریماک

ریماک، نورا را به پیست تست خودرو پاپنبورگ در آلمان برای اجرای رکورد حداکثر سرعت برد. این مسیر دارای منحنی‌های بلند و سریع است که به دو مسیر مستقیم 4 کیلومتری باز می‌شود و آن را به یکی از معدود مکان‌هایی در جهان تبدیل می‌کند که برای این نوع آزمایش امن است. یک دستگاه اندازه‌گیری Racelogic V-Box مبتنی بر GPS نیز برای تأیید نتایج بر روی خودرو نصب شد. می‌توانید اجرای کامل را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

نورا یک ابرخودروی بسیار قدرتمند است. پیشرانه چهار موتوره آن، قدرت وحشتناک 1914 اسب بخاری (1427 کیلوواتی) و گشتاور خارق‌العاده 2360 نیوتن متری (1741 پوند فوتی) را تولید می‌کند که باعث می‌شود تایرهای چسبنده میشلن آن، تنها عامل محدودکننده شتاب خودرو باشند. مسئله کلی برای دورهای حداکثر سرعت الکتریکی، دنده است. اکثر خودروهای الکتریکی، از جمله نورا، خودروهای تک‌سرعته‌ای هستند که برای خروج سریع از خط مسابقه بهینه‌سازی شده‌اند، زمانی که چراغ‌ها سبز می‌شوند، این خودروها تمایل دارند سریع‌تر از خودروهای موتور احتراقی حرکت کنند.

دیدن ریماک که هم نوار درگ و هم رکورد حداکثر سرعت را از بین می‌برد بسیار چشمگیر است. این دقیقاً همان سرعتی است که ریماک چهار سال پیش پیش‌بینی کرده بود، زمانی که این خودرو با نام C_Two در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد.

Miro Zrnčević، رئیس بخش تست و توسعه و راننده ریماک در بیانیه مطبوعاتی خود گفته است:

سفر با سرعت 412 کیلومتر در ساعت (258 مایل در ساعت)، به معنای سفر با یک سوم سرعت صوت است. دستیابی به این هدف به تنهایی در یک خودروی جاده‌ای بسیار پیچیده است، اما در ریماک خودرویی ساخته‌ایم که می‌تواند مسافت‌های طولانی را با یک بار شارژ طی کند، می‌تواند مسیرهای مسابقه‌ای تنگ و پرپیچ و خم را پشت سر بگذارد و می‌تواند دریفت کند و همچنین رکوردهای سرعت خط مستقیم را بشکند. من از زمانی که نورا برای اولین بار حرکت کرد متوجه شدم که این خودرو چقدر پایدار بود و تایید می‌کنم که تیم‌های آیرودینامیک و دینامیک خودرو ما کار شگفت انگیزی انجام داده‌اند. البته این کار را در نورا خودتان امتحان نکنید چراکه سرعت خودروهای مشتریان به 352 کیلومتر در ساعت محدود می‌شود و ریماک با پشتیبانی تیم خود و تنها در رویدادهای ویژه مشتریان و تحت شرایط کنترل شده، عملکرد کامل خودرو را باز می‌کند.

ثبت رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان توسط خودروی نِوِرا کمپانی ریماک

سرعت 412 کیلومتر در ساعت نورا به‌طور شگفت‌انگیزی به رکورد سوپراسپرت شلبی ایالات متحده نزدیک است. برای خودروی اس‌اس‌سی تواتارا (SSC Tuatara) این کمپانی سرعت 455 کیلومتر در ساعت اندازه‌گیری شده است. اس‌اس‌سی پس از شکست مطلق رکوردی که قبلاً مجبور به عقب‌نشینی از آن شد، این رکورد رسمی را در یک مسیر باند کوتاه به‌دست آورد، Tuatara یکی از معدود خودروهای احتراقی است که انتظار می‌رود در نهایت حداکثر سرعت بیش از 483 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

همچنین مطالعه کنید
انتشاری تصویری رسمی از شاسی بلند الکتریکی پولستار 3 (Polestar 3) با بردی 600 کیلومتری

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>