جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

موتورولا در حال توسعه یک گوشی تاشو با لولای هوشمند است!

موتورولا در حال توسعه یک گوشی تاشو با لولای هوشمند است!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالیکه پیش از این اپل با ارائه قابلیت Center Stage در کامپیوترهای دسکتاپ مک، قابلیت تنظیم قاب بر اساس حرکات ردیابی‌شده از کاربر را در اختیار کاربران این دستگاه‌ها قرار داده بود، ماه گذشته نیز لنوو از یک لپ‌تاپ کانسپت (مفهومی) تحت عنوان «Auto Twist AI» رونمایی کرد که با حرکت درب لپ‌تاپ و بدون محدودسازی زاویه دید وب‌کم عملکردی مشابه اما به‌مراتب بهتر از Center Stage اپل را ارائه می‌داد. اکنون با توجه به یک پتنت ثبت‌شده برای “مکانیزم لولای هوشمند/ مجهز به موتور” در اداره ثبت اختراع ایالات متحده آمریکا، به نظر می‌رسد موتورولا نیز قصد دارد به این حوزه پای خود را باز کند و قابلیت «تنظیم خودکار زاویه دستگاه» را به گوشی‌های تاشو خود بیاورد!

در حالیکه در نگاه اول (و با توجه به سابقه اپل و لنوو) در این حوزه ثبت این پتنت از سوی موتورولا چندان خلاقانه به نظر نمی‌رسد اما باید گفت که در صورت اجرایی‌شدن آن، این مسئله می‌تواند به عنوان یک پیشرفت بسیار بزرگ در دنیای گوشی‌های تاشو قلمداد شود! اما چرا؟

اولاً، لپ‌تاپ کانسپت به نمایش‌گذاشته‌شده از سوی لنوو در نمایشگاه IFA (نمایشگاه تجهیزات رادیویی برلین) دارای یک فرم فاکتور (ابعاد فیزیکی) بسیار بزرگ‌تر نسبت به گوشی‌های تاشو است که این مسئله دست لنوو را در تعبیه اجزاء حیاتی لپ‌تاپ (مادربرد، باتری، پورت‌های اتصال و ..) و لولاهای اختصاصی سازگار با این قابلیت را باز می‌گذارد.

موتورولا در حال توسعه یک گوشی تاشو با لولای هوشمند است!
لپ‌تاپ Auto Twist AI لنوو

این در حالی است که در یک گوشی تاشو معمولی نیز، لولا درصد قابل‌توجهی از فضای کوچک و محدود دستگاه را اشغال کرده و به همین دلیل اغلب گوشی‌های تاشو به باتری‌های کوچک‌تر و کم‌ظرفیت‌تری نسبت به گوشی‌های هوشمند غیرتاشو مجهز می‌باشند. این چالش در خصوص گوشی‌های مجهز به دوربین‌های سلفی پاپ‌آپ (دوربین سلفی پنهانی که در صورت تمایل کاربر به تهیه سلفی یا استفاده از وب‌کم، از بالای نمایشگر بیرون می‌آمدند) نیز صدق می‌کرد و تولیدکنندگان به دلیل “کمبود فضا برای اجراء مکانیزم دوربین سلفی مجهز به موتور”، این طراحی را به‌سرعت به کنار گذاشتند.

به همین دلیل در صورتیکه موتورولا بتواند در عین جای دادن تمام اجزاء حائز اهمیت یک گوشی هوشمند در این نوع از گوشی‌های تاشو خود امکان ثبت تصاویر سلفی در هنگام قراردادن گوشی بر روی میز و تنظیم شیب نمایشگر برای ثابت نگه‌داشتن صورت کاربر در کادر در حین انجام مکالمات ویدیویی (در هنگام حرکت) را نیز در اختیار کاربران خود قرار دهد، این مسئله به عنوان یک دستاورد بسیار بزرگ برای موتورولا تلقی خواهد شد.

موتورولا در حال توسعه یک گوشی تاشو با لولای هوشمند است!

موتورولا این پتنت را با عنوان “کنترل خودکار فرم فاکتور یک دستگاه تاشو قابل‌حمل” ثبت کرده و در توضیحات آن اعلام کرده است که برای اجراء آن به «موادی خاص که می‌توانند تغییر شکل دهند» و «موتورهای کوچکی برای کمک به حرکت لولا» نیاز خواهد داشت. علاوه بر این انتظار می‌رود این دستگاه (که احتمالاً یک گوشی تاشو است) از تکنیک‌های یادگیری ماشین، مشابه با آنچه که اپل و لنوو در دستگاه‌های خود به‌کارگرفته‌اند، برای ردیابی حرکت کاربر استفاده کند.

همچنین بر اساس یک گزارش منتشرشده در وب‌سایت 91Mobiles، «ماده خاص» موردنظر موتورولا احتمالاً یک آلیاژ حافظه‌دار و شکل‌پذیر که با اعمال گرما (تبدیل‌شده از انرژی الکتریکی باتری) تغییر شکل می‌دهد، خواهد بود. با این حال گفتنی است که این گوشی تاشو همچنان در مراحل اولیه توسعه قرار داشته و ممکن است در نهایت موتورولا نسخه نهایی آن را به بازار عرضه نکند!

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *