جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

در کنفرانس توسعه دهندگان 2024 سامسونگ چه گذشت؟

در کنفرانس توسعه دهندگان 2024 سامسونگ چه گذشت؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته و طی کنفرانس توسعه‌دهندگان 2024 سامسونگ (SDC24)، این کمپانی از جدیدترین نسخه پوسته اندروید خود، یعنی One UI 7 (مبتنی بر اندروید 15)، رونمایی کرد. در حالیکه بدون شک معرفی One UI 7 و قابلیت‌های جدید آن نظر درصد قابل‌توجهی از توسعه‌دهندگان را به خود جلب کرد، با این حال جالب است بدانید که SDC24 تنها به آپدیت نرم‌افزاری آتی سامسونگ محدود نشد و این کمپانی طی این رویداد توضیحاتی در رابطه با قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل تایزن (TizenOS) و اکوسیستم SmartThings را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

در کنفرانس توسعه دهندگان 2024 سامسونگ چه گذشت؟

با توجه به نقشه‌راه ارائه‌شده از سوی سامسونگ به نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد نسخه پایدار آپدیت One UI 7 را در اوایل سال 2025 منتشر کند. این در حالی است که نسخه بتا این آپدیت تا پیش از به پایان رسیدن سال جاری میلادی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده خواهد شد. همچنین بر اساس توضیحات ارائه‌شده در رویداد SDC24 به نظر می‌رسد این آپدیت همراه با «رابط کاربری بازطراحی‌شده و گزینه‌های سفارشی‌سازی متنوع‌تری» به دست کاربران رسیده و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ادغام‌شده در آن نیز با در نظرگیری جزئیات مفهومی و عمیق‌تری نظیر «مکان جغرافیایی، محیط اطراف و ..» کاربر، عملکرد خود را ارائه خواهد داد.

در کنفرانس توسعه دهندگان 2024 سامسونگ چه گذشت؟

در رابطه با هوش مصنوعی، سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان 2024 سامسونگ برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی مبتنی بر دستگاه (On-device) را برای دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل TizenOS را نیز معرفی کرد. به گفته سامسونگ این قابلیت‌ها با ادغام عمیق‌تر در اکوسیستم گلکسی، سؤالات کاربر را به‌صورت شخصی‌سازی‌شده (متناسب با اولویت‌های کاربر) و با دقت بیشتری پاسخ خواهند داد. همچنین به لطف این قابلیت‌ها کاربران قادر خواهند بود تا دستگاه‌های خود را به‌صورت یکپارچه کنترل کرده و به سرعت به وظایف خود رسیدگی کنند.

همچنین به نظر می‌رسد یخچال‌ها و جاروبرقی‌های سامسونگ نیز از فراگیری هوش مصنوعی در امان نمانده‌اند! به عنوان مثال قابلیت AI Vision با ارائه اطلاعات به‌روز در رابطه با محتویات داخل یخچال، دستورپخت‌های مرتبط با محتویات موجود را به کاربران ارائه خواهد داد. همچنین قابلیت AI Floor Detect با نظارت دقیق بر محیط اطراف، به هوشمند و کارآمدتر شدن هر چه بیشتر جاروبرقی‌های سامسونگ کمک می‌کند.

اکوسیستم SmartThings نیز با قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جدید سامسونگ هوشمندتر شده و قابلیت Home Insight آن با تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از الگوریتم‌های بلادرنگ، بینش‌های عمیق‌تری را در رابطه با وسایل هوشمند خانه ارائه داده و امکان مدیریت بهینه‌سازی‌شده خانه را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

همچنین سامسونگ با ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی در دستیار مجازی بیکسبی (Bixby) بستر مناسبی برای استفاده از قابلیت‌های پیشرفته مبتنی بر صوت (ارائه دستورات مشخص از سوی کاربر)، بدون نیاز به ادای دستورات آغازکننده مکالمه با دستیار (دستورات Wake-up مانند Hi Bixby)، را فراهم می‌سازد. علاوه بر این، نمایشگرهای هوشمند سامسونگ (Smart Displays، مانند تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ) با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت‌های زیر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند:

  • توصیه محتوا (با در نظرگیری محتواهای چندرسانه‌ای موردعلاقه کاربر)
  • سازگاری تناسب پخش محتوا با توجه به ابعاد تلویزیون
  • سفارشی‌سازی تنظیمات به‌صورت بلادرنگ (با استفاده از هوش مصنوعی مولد)

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *