Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لپ تاپ واقعیت افزوده Spacetop نمایشگر را روی صورت شما قرار خواهد داد

لپ تاپ واقعیت افزوده Spacetop نمایشگر را روی صورت شما قرار خواهد داد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هنگامی که در دهه نود میلادی، لپ تاپ‌ها در جامعه رواج پیدا کردند، کارمندان دیگر مجبور به کار در پشت میز خود نبودند و می‌توانستند کارهای خود را در کافی شاپ، اتاق هتل و مکان های دیگر انجام دهند. از زمان لپ تاپ‌های اولیه که ابعاد بزرگی داشتند و هم‌وزن آجر بودند، این دستگاه‌ها هم از نظر وزن و ابعاد و هم از نظر عملکرد پیشرفت زیادی کرده‌اند اما یک مشکل آن‌ها همچنان باقی مانده؛ کاربران هنگام دورکاری به یک نمایشگر کوچک محدود می‌شوند.

با وجود اینکه امکان استفاده از نمایشگرهای پرتابل نیز وجود دارد اما آن‌ها وزن کیف لپ تاپ را افزایش داده و ایده داشتن یک دفتر کار پرتابل را زیر سوال می‌برند.

به دنبال حل این مشکل، کمپانی Sightful به تازگی لپ تاپی را با نام اسپیس تاپ (Spacetop) معرفی کرده که در آن صفحه نمایش از لپ تاپ کاملا جدا بوده و به وسیله یک عینک واقعیت افزوده (AR)، نمایشگر را به صورت معلق در مقابل کاربر قرار می‌دهد.

این عینک که با عنوان Spacetop شناخته می‌شود می‌تواند یک نمایشگر به بزرگی حداکثر 100 اینچ را در هر محیطی که کاربر بخواهد ایجاد نماید. این عینک به کمک دو نمایشگر فول اچ‌دی می‌تواند یک نمایشگر با کیفیت 2K را برای کاربر خلق کند. سیستم عامل اختصاصی عینک که Spacetop OS نام دارد به کاربر اجازه می‌دهد به صورت همزمان چندین پنجره را در کنار هم در نمایشگر مجازی به نام Canvas ایجاد نماید که مزیت بزرگی نسبت به لپ تاپ‌های معمولی به شمار می‌رود.

از آنجایی که این نمایشگر تنها برای خود کاربر قابل مشاهده است، این عینک‌‎ها سطح جدیدی از حریم شخصی را برای کاربران، حتی در مکان‌های عمومی بسیار شلوغ فراهم می‌کنند. علاوه بر آن، از آنجا که شیشه عینک‌ها شفاف بوده و می‌توان آن طرف آن‌ها را دید، کاربر از اتفاقاتی که در محیط اطرافش می‌افتد کاملا آگاه خواهد بود.

Eden Shochat، یکی از سرمایه گذاران Aleph که یک شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر است و بخشی از سرمایه 61 میلیون دلاری کمپانی Sightful را تامین کرده می‌گوید:

کمپانی Sightful بر روی محصولی که بتواند بهره‌وری انسان را بهبود ببخشد تمرکز کرده است. بجای اینکه دنیا را متقاعد کنند که ما باید در یک متاورس زندگی کنیم، این کمپانی محصولی ساخته است که مردم می‌توانند همین حالا از آن استفاده کنند.

Spacetop به یک پردازنده اسنپدراگون 865 به همراه پردازنده گرافیکی Aderno 650 مجهز شده است. این پردازنده معمولا بر روی گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه سیستم عامل این عینک بر پایه یک نسخه متن باز از اندروید طراحی شده، مجهز شدن Spacetop به این پردازنده کاملا منطقی به نظر می‌رسد. هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، عملکرد این پردازنده را کامل می‌نمایند. علاوه بر این‌ها، Spacetop به وای‌فای 6، بلوتوث نسخه 5.1 و دو درگاه USB-C مجهز است که از طریق یکی از این درگاه‌ها می‌توان در مدت زمان کمتر از دو ساعت باتری‌های این عینک را 80 درصد شارژ نمود.

همچنین مطالعه کنید
پیدا کردن دستگاه‌های اندرویدی به زودی به آسانی آیفون‌ها خواهد بود

لپ تاپ واقعیت افزوده

عینک و کیبورد با هم دیگر 1.5 کیلوگرم وزن دارند و ارتفاع کل این سیستم 4 سانتی‌متر، عرض آن 26.6 سانتی‌متر و طول آن 24.9 سانتی‌متر است. این عینک همچنین دارای هدفون داخلی است.

Sightful در حال حاضر برای هزار نفر که به داشتن لپ تاپ واقعیت افزوده علاقمند هستند این فرصت را فراهم کرده تا در وبسایت این کمپانی ثبت نام کنند. در حالی که این شرکت به قیمت این عینک اشاره‌ای نکرده، اما از منابع غیررسمی گزارش شده که قیمت آن حدود دو هزار دلار خواهد بود.

هنگام انجام پروسه ثبت نام، شما باید به یک سری سوال نه تنها درباره کاربرد عینک برای شما بلکه درباره بینایی خود نیز پاسخ دهید. هنگامی که یکی از ثبت نام کنندگان به استفاده از عینک چندکانونی اشاره کرده بود به او گفته شد که نمی‌تواند از سری اول این عینک استفاده نماید. با این حال روند ثبت نام نشان می‌دهد که برای کسانی که دوربین یا نزدیک بین هستند امکانات سفارشی مانند لنز مخصوص در نظر گرفته خواهد شد.

با اینکه ثبت نام کردن هزینه‌ای در بر ندارد اما اگر شما برای هزینه کردن دو هزار دلار بر روی یک لپ تاپ آزمایشی مردد هستید خوب است بدانید که نه تنها Sightful سرمایه بسیار زیاد سرمایه‌گذاران را دارد بلکه بنیان گذاران آن پیش از این در حوزه‌های مشابهی فعالیت داشته‌اند. Tamir Berliner برای کمپانی‌های MagicLeap و PrimeSense کار می‌کرده که هر دو کمپانی بعدها توسط اپل خریده شدند و Tomer Kahan هم برای MagicLeap کار می‌کرده و مدتی هم در کمپانی‌های Broadcom و N-trip مشغول بوده که کمپانی دوم بعدها توسط مایکروسافت خریده شده است.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>