Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پشتیبانی از دست‌نویس به صفحه کلید Gboard گوگل در تبلت‌های گلکسی و پیکسل اضافه شد

حالت دست‌نویس به صفحه کلید Gboard گوگل در تبلت‌های گلکسی و پیکسل اضافه شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

امکان استفاده از قابلیت دست‌نویس (یا دستخط) صفحه کلید Gboard گوگل اکنون برای تبلت‌های گلکسی و پیکسل در دسترس قرار گرفت و حالا کاربران این دستگاه‌ها نیز می‌توانند با انگشت یا قلمشان، نوشتار و متون موردنظر خود را وارد کنند. شایان ذکر است که تبلت‌های گلکسی سامسونگ پیش از این نیز امکان دسترسی به قابلیت دست‌نویس را داشتند اما کاربران این دستگاه‌ها باید حتماً از کیبورد سامسونگ استفاده می‌کردند. اما با آپدیت جدید گوگل کاربران قادرند تا از صفحه کلید Gboard گوگل برای انجام این کار کمک بگیرید.

این قابلیت جدید که اولین‌بار توسط سایت «9to5google» رؤیت شد، همراه با یک صفحه‌ی راهنمای کوچک با نام «Write in text fields» در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. غیر از ورودی، چندین عمل ویرایشی دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید با قلم خود انجام دهید:

  • حذف (Delete): از قلم خود برای خط زدن روی یک حرف، کلمه یا عبارت استفاده کنید تا آن حذف شود.
  • انتخاب (Select): دور یک حرف، کلمه یا عبارت دایره بکشید تا آن را انتخاب کنید.
  • درج (Insert): از قلم خود برای کشیدن یک حلقه یا فلش در جایی که می‌خواهید متن جدیدی اضافه شود، استفاده کنید.
  • پیوستن (Join): بین متن خود یک خط عمودی (شبیه به «|») رسم نمایید تا یک فاصله درج شود یا بتوانید متن قبل و بعد از فاصله را با یکدیگر ادغام کنید.
  • خط جدید (New line): ابتدا قلم خود را به سمت پایین بکشید، سپس آن را به سمت چپ ببرید تا متن را به خط جدید منتقل کنید.
همچنین مطالعه کنید
اوکیتل از اولین تبلت سری Rugged خود با مقاومت در برابر آب، خاک و سقوط رونمایی کرد

علاوه‌بر این، برخی از اقداماتی که می‌توانید از طریق قابلیت دست‌نویس صفحه کلید Gboard گوگل انجام دهید، در یک نوار ابزار کوچک و شناور ظاهر می‌شوند. حالت پایه‌ای این نوار ابزار به اضافه کردن خط جدید یا بک‌اسپیس (backspace) اختصاص دارد اما امکان افزودن ایموجی‌ها و تغییر زبان را نیز در اختیار کاربران می‌گذارد. در ضمن، گزینه‌ای برای نشان دادن کلیپ‌بورد (Clipboard) جهت دسترسی به گزینه‌های کپی و پیست کردن در نظر گرفته شده و امکان فعال کردن ترجمه‌ی متن نیز در دسترس است.

برای استفاده از این قابلیت، ابتدا باید به نسخه‌ی صفحه‌کلید Gboard خود توجه کنید. اگر نسخه‌ی این برنامه ۱۳.۷ است، قادر خواهید بود که به حالت دست‌نویس جدید در تبلت‌های پیکسل و گلکسی خود دسترسی داشته باشید. در صورتی هم که نسخه‌ی قدیمی‌تری بر روی دستگاه شما نصب شده است، تنها باید جدیدترین نسخه را دریافت کنید.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>