Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت ارسال پیام‌های صوتی خود تخریب شونده در واتساپ فعال شد

قابلیت ارسال پیام های صوتی خود تخریب شونده در واتساپ فعال شد [آموزش]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

قابلیت ارسال عکس و ویدیو خود تخریب شونده (پاک شدن پس از رؤیت پیام در سمت گیرنده)، در سال 2021 میلادی در پیام‌رسان واتساپ فعال شد. اکنون واتساپ با فعال‌سازی این قابلیت برای پیام‌های صوتی (Voice Messages)، قصد دارد به حفظ هر چه بیشتر حریم شخصی کاربران خود کمک کند.

در این قابلیت جدید که مانند قابلیت مشابه برای پیام‌های تصویری و ویدیویی “View Once” نام دارد، پیام‌های صوتی تنها یک نوبت پس از باز شدن پخش خواهند شد، به این صورت که پس از دریافت پیام از سمت گیرنده و شنیدن آن، گیرنده قادر به شنیدن مجدد پیام صوتی نخواهد بود. علاوه بر این، این دسته از پیام‌های صوتی در گوشی فرد گیرنده به عنوان پیام‌های صوتی دریافت شده در آن حساب کاربری، ذخیره نخواهد شد.

با این حال، یکی از مشکلات اصلی این قابلیت، عدم توانایی شنیدن پیام صوتی پس از شنیده شدن آن توسط گیرنده، از سمت کاربر فرستنده است. این مسئله به این معناست که پس از ارسال پیام‌های صوتی خود تخریب شونده، فرستند نیز امکان شنیدن مجدد آن پیام را نخواهد داشت!

پس از باز شدن پیام‌های صوتی View Once در پیام‌رسان واتساپ، در صورتیکه گزینه رسیدهای خواندن (Read Receipts) در حساب کاربری فرد گیرنده روشن باشد، برچسبی با عنوان “Opened” به فرستنده نمایش داده می‌شود. این برچسب به این معناست که سمت گیرنده، پیام ارسالی فرستنده را دریافت کرده و به آن گوش داده است.

همچنین مطالعه کنید
نسخه جدید واتساپ همراه با 2 قابلیت جدید در "حریم خصوصی" منتشر شد

چگونه در واتساپ پیام‌های صوتی خود تخریب شونده بفرستیم؟

  1. ابتدا صفحه چت یا گروه مورد نظر خود را باز کنید.
  2. سپس مشابه با ضبط پیام‌های صوتی عادی، روی آیکون میکروفون ضربه بزنید.
  3. برای قفل کردن ضبط (حالتی که بدون نیاز به نگه داشتن انگشت روی آیکون میکروفون می‌توانید پیام صوتی ضبط کنید) انگشت خود را به سمت بالا بکشید.
  4. روی عبارت “Record/ضبط” ضربه بزنید.
  5. روی نماد View Once ضربه بزنید.
  6. پس از به رنگ سبز درآمدن عبارت View Once، حالا پیام صوتی شما به صورت خود تخریبی، برای فرد/گروه گیرنده ارسال خواهد شد.

به گفته واتساپ، در کنار پیام‌های صوتی خود تخریب شونده (مانند پیام‌های تصویری و ویدیویی خود تخریب شونده) نیز نماد عدد “1” به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین، تمامی این دسته از پیام‌های صوتی نیز به صورت پیش‌فرض رمزگزاری می‌شوند و در پیام‌رسان واتساپ منتقل (ارسال و دریافت) خواهند شد. این قابلیت در روز‌های آتی در اختیار کاربران واتساپ در سراسر جهان، قرار داده خواهد شد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>