جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

امکان محدودسازی گوشی و تبلت در زمان مدرسه با این قابلیت جدید اندروید!

امکان محدودسازی گوشی و تبلت در زمان مدرسه با این قابلیت جدید اندروید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل چند ماه پیش برای ساعت هوشمند Fitbit Ace LTE از قابلیت جدید School time (زمان مدرسه) رونمایی کرد تا به افزایش تمرکز دانش‌آموزان در ساعات مدرسه کمک کند. این کمپانی اکنون قصد دارد تا قابلیت مذکور را به دستگاه‌های بیشتری مانند گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی و همچنین ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ بیاورد.

قابلیت School time، صفحه‌ی اصلی دستگاه را به یک صفحه‌ی جدید با دسترسی محدود تغییر می‌دهد تا از حواس‌پرتی دانش‌آموزان در طول کلاس‌های درسی جلوگیری شود. این ویژگی کمی شبیه به حالت فوکوس در اندروید عمل می‌کند و به دانش‌آموزان امکان استفاده از برنامه‌های غیرضروری را نمی‌دهد!

طبق گفته‌های گوگل، این قابلیت جدید اندروید به‌تدریج طی سال آینده در دسترس دستگاه‌های بیشتری قرار خواهد گرفت. پس از انتشار این ویژگی، والدین می‌توانند دستگاه‌های فرزندانشان را با استفاده از برنامه‌ی Family Link، زمان‌بندی کنند. این برنامه همچنین به والدین این امکان را می‌دهد تا انتخاب کنند که چه برنامه‌هایی در زمان مدرسه فعال باقی می‌مانند. علاوه‌ بر این، والدین امکان انتخاب مخاطبین خاصی که می‌توانند با دستگاه‌های فرزندانشان تماس بگیرند یا به آن‌ها پیامک ارسال کنند را نیز خواهند داشت.

کمپانی گوگل در کنار قابلیت School time، در حال کار بر روی ارائه‌ی ویژگی‌های جدید کنترل والدین بر روی نوجوانان است. این ویژگی‌ها شامل ویژگی‌های نظارتی جدید یوتیوب (YouTube) هم می‌شود که به والدین فعالیت نوجوانانشان را در این پلتفرم نشان می‌دهد. ویژگی‌های نظارتی موردبحث قرار است در اواخر تابستان امسال با به‌روزرسانی جدید یوتیوب در دسترس قرار بگیرد.

گوگل در حال حاضر تاریخ انتشار مشخصی برای قابلیت جدید School time مشخص نکرده است و همچنان باید منتظر اعلام اطلاعات بیشتری از سوی این غول فناوری ماند.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *