جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل یکی از قابلیت‌های محبوب اندروید 15 را حذف کرده است!

گوگل یکی از قابلیت‌های محبوب اندروید 15 را حذف کرده است!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آپدیت بزرگ بعدی گوگل برای گوشی‌ها، یا همان اندروید 15، تاکنون و با توجه به نسخه‌های بتای آن هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما تغییرات زیادی را به همراه نخواهد داشت و به‌جای یک تحول کامل و قابل‌توجه، به‌روزرسانی‌های کوچک و معناداری را با این نسخه از اندروید دریافت می‌کنیم. با این حال، یکی از قابلیت‌های محبوب اندروید 15 متأسفانه دیگر در جدیدترین نسخه‌ی بتای آن به چشم نمی‌خورد.

این ویژگی جدید که گوگل آن را «Notification Cooldown» می‌نامد، در نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ی اندروید 15 (Developer Preview) توانست توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند.

همه‌ی ما لحظاتی را تجربه کرده‌ایم که گوشی به‌طور ناگهانی با تعداد زیادی از اعلان‌ها، که اکثراً به یک برنامه‌ی خاص و فعالیت ناگهانی دوستان و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی یا گروه‌های مختلف مربوط هستند، بمباران می‌شود و ما را وادار به بی‌صدا کردن گوشی می‌کند. قابلیت Notification Cooldown اندروید 15 دقیقاً در این نوع مواقع کاربرد خود را نشان می‌دهد. هنگامی که اعلان‌های متوالی و دنباله‌داری از یک برنامه‌ی ثابت دریافت کنید، این اعلان‌ها به‌لطف قابلیت مذکور کم‌کم بی‌صدا می‌شوند. امکان فعال کردن این ویژگی برای تمامی اعلان‌ها یا تنها برای برخی از گفتگوها و گروه‌های خاص نیز وجود دارد.

طبیعتاً کسی نمی‌خواهد که پیام‌های مهم رئیس یا همکار خود را از دست بدهد، بنابراین مدت بی‌صدا ماندن اعلان‌ها نسبتاً کوتاه است و پس از چند دقیقه سکوت، اگر اعلان دیگری دریافت کنید، صدا به سطح عادی باز می‌گردد تا اعلان مهمی را از دست ندهید.

این قابلیت مفید می‌تواند برخی از ناراحتی یا حواس‌پرتی‌هایی که ممکن است در اثر حجم زیاد اعلان‌ها پیش بیاید را به‌طور مؤثری کاهش دهد. متأسفانه، گوگل این ویژگی را از نسخه‌های آزمایشی اندروید 15 حذف کرده است و حداقل در حال حاضر بخشی از قابلیت‌های جدید این سیستم‌عامل به حساب نمی‌آید. ویژگی Notification Cooldown در نسخه‌های اولیه‌ی پیش‌نمایش‌ توسعه‌دهنده حضور داشت، اما از اولین بتا ناپدید شد و در نسخه‌ی بتا 2 اندروید 15 دیگر در دسترس نیست.

گوگل یکی از قابلیت‌های محبوب اندروید 15 را حذف کرده است!

هنوز نمی‌دانیم که آیا گوگل این قابلیت را به‌طور کامل حذف کرده یا این اتفاق صرفاً موقتی است. این غول فناوری در طول نسخه‌های اولیه‌ی پیش‌نمایش‌ توسعه‌دهنده، بهبودهایی نظیر تغییر درجه‌ی ویبره‌ها را در قابلیت Notification Cooldown اعمال کرد. به همین خاطر، این احتمال وجود دارد که حذف قابلیت موردبحث تنها برای اعمال بهبودهایی بیشتر قبل از بازگرداندن کامل آن صورت گرفته باشد. گوگل ممکن است در پشت صحنه روی این ویژگی کار کند و روش‌های مختلفی را برای مؤثرتر کردن آن موردآزمایش قرار دهد. از این رو، شاید همزمان با رونمایی گوگل از اندروید 15 در اواخر سال جاری میلادی، شاهد معرفی مجدد این ویژگی نیز باشیم.

بر کسی پوشیده نیست که گوگل به نادیده گرفتن و حذف ویژگی‌های نرم‌افزاری، سرویس‌ها، برنامه‌ها یا محصولات مختلف خود عادت دارد. با این حال، این اولین‌باری نخواهد بود که یک ویژگی در نسخه‌ی اولیه‌ی اندروید به نمایش درمی‌آید، از نسخه‌های بعدی حذف می‌شود و به‌عنوان قابلیت دیگری برمی‌گردد یا نام جدیدی دریافت می‌کند.

باید منتظر ماند و دید که آیا قابلیت Notification Cooldown نیز در نهایت چنین سرنوشتی خواهد داشت یا گوگل یکی از قابلیت‌های محبوب و کاربردی اندروید 15 را برای همیشه حذف کرده است.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *