جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
آموزش ساخت مسکات اندروید سفارشی

مسکات اندروید چیست؟ [آموزش سفارشی سازی]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با ابزار تحت وب جدیدی که گوگل به‌تازگی در دسترس قرار داده است، می‌توانید ربات اندروید اختصاصی خود را با انتخاب جنس، لباس، لوازم جانبی و وسایل مختلف آن بسازید. این ابزار برای خود گوگل حکم ترفند برندسازی جدیدی را دارد چرا که همه با اندروید آشنا هستند اما مَسکات (کاراکتری گرافیکی یا عروسکی) آن در اکثر عمر خود نادیده گرفته شده است. اگرچه گوگل این ابزار سرگرم‌کننده را همزمان با رویداد کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۴ (MWC 2024) منتشر کرد، اما امیدواریم که امکان ساخت نسخه‌های سفارشی از مسکات اندروید تا مدت‌ها بعد از به پایان رسیدن نمایشگاه MWC 2024 نیز در دسترس باقی بماند.

چگونه مسکات اندرویدی خودمان را بسازیم؟

برای ساخت مسکات اندرویدی سفارشی باید به صفحه‌ی «Create Your Own Android Bot» در سایت Android.com مراجعه کنید. در سمت راست صفحه، نسخه‌ی عادی ربات اندروید را به‌شکل خال‌خالی مشاهده خواهید کرد و در سمت چپ، شاهد گزینه‌های مختلفی خواهید بود که برای شخصی‌سازی این ربات قابل انتخاب هستند.

آموزش ساخت ربات اندروید سفارشی

ابتدا باید جنسی که می‌خواهید مسکات اندروید شما از آن ساخته شده باشد را انتخاب کنید. از رنگ‌های معمولی گرفته تا گزینه‌های عجیب‌تر مانند برد مدار و چمدان قهوه‌ای با برچسب‌های متعدد، در مجموع ۲۵ گزینه برای شخصی‌سازی در اختیار کاربران قرار دارند.

گزینه‌هایی که برای انتخاب لباس در اختیار دارید

بعد از اینکه جنس مسکات (mascot) خود را انتخاب کردید، نوبت انتخاب لباسی برای آن رسیده است. در این بخش می‌توانید از بین ۲۰ گزینه‌ی مختلف، لباس موردپسندتان را برگزینید یا حتی مسکات خود را به همان شکل عادی نگه‌دارید!

آموزش ساخت مسکات اندروید سفارشی

۲۰ گزینه در بخش «Accessory» و ۲۰ گزینه‌ی دیگر در بخش «Props» نیز برای شخصی‌سازی مسکات مشاهده می‌شوند و از چشم‌بند دزدان دریایی و کلاه جادوگران تا گیتار، کنترلر ایکس باکس، یک تکه پیتزا و چندین و چند مورد دیگر ارائه شده‌اند تا مسکات خود را به‌شیوه‌ی دلخواهتان شخصی‌سازی کنید.

آموزش ساخت مسکات اندروید سفارشی

از آن‌جایی که با گزینه‌های موجود می‌توان هزاران ترکیب مختلف را ایجاد کرد، بعید است که مسکات شما دقیقاً شبیه به مسکات یکی از آشنایان و دوستانتان شود، مگر اینکه هر دوی شما سلیقه‌ی طراحی بسیار خاص و مشابهی داشته باشید.

کارهایی که می‌توانید با مسکات اندروید سفارشی خود انجام دهید

بعد از اینکه ربات اندرویدی خاص خودتان را ساختید، می‌توانید آن را به‌عنوان یک فایل PNG دانلود کنید یا کد QR مسکات اندرویدی خود را با بقیه به اشتراک بگذارید. متأسفانه، این ربات شخصی‌سازی‌شده تنها یک عکس ثابت است که حداقل در حال حاضر کاربرد دیگری در سیستم‌عامل اندروید ندارد و نمی‌توان به‌شکل معناداری از آن استفاده کرد.

مسکات اندروید از سال ۲۰۰۷ وجود داشته است و اگرچه در ابتدا با نام «Bugdroid» شناخته می‌شد اما گوگل این روزها مسکات خود را «The Bot» خطاب می‌کند. این مسکات نیز همانند خود اندروید دست‌خوش تغییرات زیادی شده است که قابل توجه‌ترین تغییر، ارتقاء پیدا کردن آن در سال ۲۰۲۳ از حالت ۲ بعدی به ۳ بعدی محسوب می‌شود.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *