Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پیام های صوتی به ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS می‌آیند!

پیام های صوتی به ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS می‌آیند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل در تلاش است جدیدترین به‌روزرسانی برنامه پیام‌ها (Messages) را در سیستم‌عامل Wear OS ساعت‌های هوشمند خود را منتشر کند. این به‌روزرسانی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام های صوتی خود را ضبط کنند و به آنها گوش دهند. با توجه به اینکه اغلب ساعت‌های هوشمند دارای سیستم عامل Wear OS فعلی به بلندگوها و میکروفون‌های داخلی مجهز می‌باشند، به نظر می‌رسد که این قابلیت باید از مدت‌ها پیش با سایر سرویس‌های پیام‌رسانی پیاده‌سازی می‌شد. چرا که تصور این که کاربران قادرند با ساعت هوشمند خود تماس تلفنی برقرار کنند، اما قادر به ارسال پیام صوتی نیستند، کمی عجیب است!

به نظر می‌رسد که در به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل Wear OS این مشکل برطرف خواهد شد. گوگل در جدیدترین به‌روزرسانی این سیستم‌عامل، ضمن طراحی مجدد رابط کاربری برای مطابقت با زیبایی شناسی اندروید 14، به کاربران اجازه می‌دهد تا به پیام‌های خود از طریق 3 روش پاسخ دهند. به عنوان مثال، کاربران از این پس با ضربه زدن روی پیامی که می‌خواهند به آن پاسخ دهند، از سمت راست به چپ با 3 آیکون “شکلک، صفحه کلید و میکروفون” در وسط صفحه‌نمایش ساعت خود مواجه خواهند شد.

پیام‌های مبتنی بر صوت به ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS می‌آیند!

حالا با این آپدیت کاربران قادرند در پاسخ به پیام‌های دوستان یا اعضاء خانواده خود با ضربه زدن روی آیکون میکروفون، پیام های صوتی حداکثر 59 ثانیه‌ای را ضبط کرده و به آن‌ها ارسال نمایند.

پیش‌تر، گزینه‌های پاسخگویی به پیام‌ها در ساعت‌های هوشمند گوگل تنها به ارسال پیام‌های کوتاه از پیش تعریف‌شده یا استفاده از صفحه‌کلید روی صفحه محدود می‌شد که این مسئله در برخی از اوقات می‌توانست برای کاربر کمی چالش‌برانگیز باشد.

همچنین مطالعه کنید
آنر به بازار گوشی تاشو فلیپ و حلقه هوشمند وارد می‌شود!

لازم به ذکر است که پیش‌تر واتساپ نیز عملکرد مشابهی را از طریق برنامه مبتنی بر Wear OS خود ارائه می‌کرد. با این حال، پیاده‌سازی پیام های صوتی توسط گوگل در برنامه پیام‌ها (Messages) می‌تواند برای سایر پیام‌رسان‌ها الهام بخش باشد. در حالی که این قابلیت، یک ویژگی ساده به نظر می‌رسد، اما تاکنون این قابلیت در سایر برنامه‌های پیام‌رسان در سطح گسترده تعریف نشده است!

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>