Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل ویجت‌های قفل صفحه را به گوشی‌های پیکسل باز می‌گرداند

ویجت های صفحه قفل به گوشی های پیکسل گوگل باز می گردند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در نسخه های قبلی سیستم‌عامل اندروید، این سیستم‌عامل از ویجت‌های صفحه قفل بهره می‌برد، اما آنها در نسخه‌های بعدی حذف شدند. به تازگی میشال رحمان، خبرنگار مشهور دنیای تکنولوژی، منبع جالبی را در آخرین نسخه بتا اندروید 14 کشف کرده است و به گفته او این احتمال وجود دارد که قابلیت ویجت های صفحه قفل بار دیگر با اندروید 14 بازگردند.

گوگل ویجت‌های قفل صفحه را به گوشی‌های پیکسل باز می‌گرداند

یک فلگ جدید روی فرآیند پس‌زمینه‌ای SystemUI به نام “widget_on_keyguard” در نسخه بتا اندروید 14 نشان می‌دهد که گوگل در تلاش است تا ویجت‌ها را به صفحه قفل باز گرداند. با این حال، لازم به ذکر است از آنجایی که این نسخه از اندروید 14 به صورت انحصاری برای پیکسل شخصی‌سازی شده است، این احتمال وجود دارد که در نهایت، این قابلیت تنها روی گوشی‌های پیکسل گوگل فعال شود.

در حالی که در حال حاضر، شواهد ادنکی در رابطه با این مسئله وجود دارد، اقدام به بازگرداندن ویجت‌ها به صفحه قفل اندروید 14 می‌تواند یک پاسخ منطقی از سمت گوگل نسبت به تصمیم سال گذشته اپل و پیاده‌سازی ویجت‌ها در صفحه قفل iOS باشد.

گوگل ویجت‌های قفل صفحه را به گوشی‌های پیکسل باز می‌گرداند

علاوه بر بازگشت بالقوه ویجت های صفحه قفل، آخرین نسخه بتا اندروید 14 به کاربران اجازه می‌دهد تا میان‌بر‌های صفحه‌قفل (که در سمت پایین صفحه‌نمایشگر و در هر دو گوشه چپ و راست قرار دارند) را شخصی‌سازی نمایند. بنابراین، اکنون کاربران نسخه بتا اندروید 14 قادرند تا به جای میانبر‌های از پیش تعریف‌شده، در صفحه قفل خود از برنامه‌ها و اقدامات (Action) ضروری و مورد علاقه بهره بگیرند.

همچنین مطالعه کنید
رابط کاربری One UI 6 بتا مبتنی بر اندروید 14 سامسونگ چه زمانی منتشر می‌شود؟

در این قابلیت، کاربران می‌توانند تا برنامه‌ها و قابلیت‌های ذیل را به صفحه قفل اضافه نمایند:

  • برنامه دوربین و اسکنر کد QR
  • گزینه بی‌صدا کردن (Mute)
  • تغییر حالت «مزاحم نشوید یا همان Do Not Disturb»
  • چراغ قوه
  • برنامه گوگل هوم (Google Home)
  • کیف پول الکترونیکی
  • قابلیت ضبط فوری ویدیو

برای فعال‌سازی ویجت های صفحه قفل تنها کافی است تا ابتدا به منوی تنظیمات (Settings) مراجعه کرده و در این منو به دنبال زیرمنو “Wallpapers & style” بگردید. سپس در این زیرمنو، قفل صفحه (Lock screen) را انتخاب کرده و در زیرمنو شورت‌کات (Shortcuts) ویجت‌های مورد علاقه خود را به صفحه قفل اضافه نمایید.

با این حال، ذکر این نکته ضروری است که این قابلیت به صورت انحصاری و تنها برای گوشی‌های پیکسل طراحی شده است و در نهایت مشخص نیست که آیا سایر دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 14، این قابلیت را دریافت خواهند کرد یا خیر.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>