Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ویژگی جدید ویندوز 11؛ ایموجی های سه بعدی

ویژگی جدید ویندوز 11؛ ایموجی های سه بعدی

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

دو سال پیش، مایکروسافت سیستم عامل ویندوز 11 را با سر و صدای زیادی به جهان معرفی کرد. یکی از بهترین بخش‌های اعلامیه انتشار ویندوز 11، بهره‌گیری از “ایموجی‌های شبه واقعی” در آن بود. در این بیانیه اعلام شد، که قرار است در ویندوز 11 از مجموعه جدیدی از شکلک‌های متحرک سه بعدی (ایموجی های سه بعدی) که گویا دقیق‌تر و بسیار بهتر از آن چیزی که در ویندوز 10 در دسترس بود؛ بهره گرفته شود.

اما، پس از انتشار ویندوز 11، از این ایموجی‌های سه بعدی خبری نبود. در عوض، مایکروسافت از برخی از شکلک‌های دو بعدی جدید رونمایی کرد؛ که این خبر با واکنش‌های زیادی در توییتر همراه شد و در نهایت، مایکروسافت اعلام کرد که ایموجی سه بعدی در ویندوز 11 نمایش داده نخواهند شد!

شگفتی های بیشتر ویندوز 11: ایموجی های سه بعدی در راهند!

با گذشت زمان، “ایموجی‌های شبه واقعی” در تیم‌های مایکروسافت مشاهده شدند و با متن باز شدن این ویژگی، همه افراد می‌توانستند تا شکلک‌های سه بعدی دلخواه خود را طراحی کنند. اکنون، برخلاف تمام اظهارات پیشین، در یک پست جدید در وبسایت مایکروسافت مرتبط با برنامه Windows Insider این شرکت اعلام شد که این شکلک‌های سه بعدی، در آخرین نسخه ویندوز 11 اینسایدر با بیلد نامبر v25905 گنجانده خواهند شد.

در نگاه اول، به نظر می‌آید که مایکروسافت نظر خود در رابطه با شکلک‌های سه بعدی را تغییر داده و تصمیم گرفته است تا ایموجی‌های سه بعدی را در ویندوز 11 منتشر کند؛ اما در واقع، وضعیت کمی پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

همچنین مطالعه کنید
گوگل قابلیت ردیابی دستگاه در حالت خاموش را در اختیار کاربران سری پیکسل 8 قرار داد!

شگفتی های بیشتر ویندوز 11: ایموجی های سه بعدی در راهند!

مایکروسافت در پستی در وبلاگ خود که درباره آخرین ورژن اینسایدر است؛ اعلام کرد که به سبب به روز‌رسانی فرمت فونت رنگی به COLRv1، حالا ویندوز 11 قادر است تا شکلک‌هایی غنی‌تر و با ظاهری شبه سه بعدی را نمایش دهد. حالا پس از گذشت 2 سال، علت حذف ایموجی‌های سه بعدی از ویندوز 11، یعنی مناسب نبودن سیستم فونت قدیمی، مشخص شده است.

شگفتی های بیشتر ویندوز 11: ایموجی های سه بعدی در راهند!

البته هنوز در این راه، مایکروسافت با برخی از موانع رشد مواجه می‌شود که باید از آنان عبور کند. ایموجی‌های سه بعدی، بومی ویندوز 11 هستند؛ اما در اغلب برنامه‌ها یا مرورگر‌ها کار نمی‌کنند. مایکروسافت مدعی است که پشتیبانی مداوم برای این شکلک‌های سه بعدی صورت خواهد گرفت؛ بنابراین امیدواریم بتواند این مشکل را در کمتر از دو سال رفع کند. البته، لازم به ذکر است که برخی از برنامه‌ها و مرورگر‌ها ترجیح می‌دهند تا از این شکلک‌ها استفاده نکنند و برخی از وب‌سایت‌ها نیز ممکن است از مجموعه شکلک‌های سه بعدی سفارشی‌سازی شده، بهره ببرند.

به خاطر داشته باشید که استفاده از این “ایموجی‌های شبه واقعی” تنها در آخرین نسخه ویندوز اینسایدر، امکان‌پذیر است و ممکن است تا راه‌یابی ایموجی سه بعدی به نسخه‌های معمولی ویندوز 11، کمی زمان ببرد. در حال حاضر، شما می‌توانید تا برای استفاده از این ایموجی‌ها، وارد برنامه ویندوز اینسایدر شوید؛ اگرچه به دلیل سطح دشواری و مشکلات نسخه بتا، استفاده از این ورژن روی رایانه اصلی پیشنهاد نمی‌شود.

منبع: ReviewGeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>