Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

یک باکتری ممکن است کلید دست یافتن به زندگی 100 ساله باشد!

یک باکتری ممکن است کلید دست یافتن به زندگی 100 ساله باشد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

محققان مرکز تحقیقات پروتئین بنیاد Novo Nordisk در دانشگاه کپنهاگ به این نتیجه رسیدند که یک باکتری روده ممکن است کلید یک زندگی طولانی و سالم باشد. در این مطالعات، 176 انسان صد ساله ژاپنی مورد بررسی قرار گرفت و در آن‌ها یک ویژگی مشترک یافت شد: ترکیبی منحصربه‌فرد از باکتری‌های روده و ویروس‌های باکتریایی.

خواخیم یوهانسون (Joachim Johansen)، نویسنده اول این تحقیقات می‌گوید:

ما همیشه مشتاقیم تا دریابیم چرا بعضی از انسان‌ها عمر بسیار طولانی دارند. تحقیقات قبلی نشان داده که باکتری‌های روده شهروندان کهنسال ژاپنی، مولکول‌های کاملا جدیدی تولید می‌کنند که از آن‌ها در برابر میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا دفاع می‌کند. اگر روده‌های آن‌ها در برابر عفونت بهتر محافظت می‌شود پس شاید این یکی از دلایل عمر طولانی‌تر آن‌ها نسبت به دیگران باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که ویروس‌های خاصی در روده می‌توانند تاثیر مثبتی بر فلور روده داشته و در نتیجه تاثیر مثبتی بر سلامت و طول عمر انسان بگذارند.

دانشیار سایمون راسموسن، یکی از نویسنده‌های این تحقیق نیز گفت:

روده‌های ما حاوی میلیاردها ویروس است که درون باکتری‌ها زندگی کرده و از آن‌ها تغذیه می‌کنند. آن‌ها به سلول‌های انسانی اهمیتی نمی‌دهند اما در عوض سلول‌های باکتریایی را آلوده می‌کنند. از آنجا که باکتری‌های زیادی در روده ما وجود دارند، ویروس‌های باکتریایی زیادی نیز در آنجا حضور دارند.

خواخیم یوهانسون می‌گوید:

ما در انسان‌های صد ساله تنوع بیولوژیکی زیادی در باکتری‌ها و ویروس‌های باکتریایی پیدا کردیم. تنوع میکروبی بالا توأم با میکروبیوم سالم روده است. ما انتظار داریم کسانی که میکروبیوم روده سالمی دارند بهتر در مقابل بیماری‌های مرتبط با پیری محافظت شوند.

محققان از الگوریتم جدیدی برای نقشه برداری از باکتری‌ها و ویروس‌های باکتریایی روده افراد سالمند استفاده کردند.

همچنین مطالعه کنید
هوش مصنوعی پارکینسون را از 7 سال زودتر از روش‌های بالینی، تشخیص می‌دهد!

باکتری روده

راسموسن بیان کرد:

ما می‌خواهیم پویایی فلورای روده را درک کنیم. انواع مختلف باکتری‌ها و ویروس‌ها چگونه با هم تعامل دارند؟ چگونه می‌توانیم میکروبیومی را مهندسی کنیم که به ما در داشتن یک عمر طولانی و سالم کمک کند؟ آیا بعضی از باکتری‌ها بهتر از بقیه هستند؟ با استفاده از الگوریتم، ما می‌توانیم تعادل بین باکتری‌ها و ویروس‌ها را بازسازی کنیم.

اکنون دانشمندان به دنبال این هستند که نقطه طلایی تعادل بین ویروس‌ها و باکتری‌ها را برای یک زندگی طولانی و بدون بیماری مشخص کنند.

یوهانسون در ادامه گفت:

ما فهمیدیم که برخورد ویروس و باکتری ممکن است باعث تقویت باکتری شود. ویروس‌هایی که در سالمندان سالم ژاپنی یافتیم حاوی ژن‌های اضافی بودند که می‌توانند باکتری‌ها را تقویت نمایند. ما متوجه شدیم که آن‌ها می‌توانند تبدیل مولکول‌های خاصی در روده را تقویت کنند که ممکن است برای پایدار کردن فلور روده و مقابله با التهاب مفید باشد.

راسموسن گفت:

اگر شما باکتری‌ها و ویروس‌هایی کشف کردید که که تاثیر مثبتی بر فلور روده انسان داشتند، گام بعدی این خواهد بود که ببینید آیا همه انسان‌ها آن باکتری‌ها و ویروس‌ها را دارند یا خیر. اگر بتوانیم این باکتری‌ها و ویروس‌ها را به کسانی که آن‌ها را ندارند منتقل کنیم، افراد بیشتری می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>