Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مایکروسافت احتمالاً به‌طور تصادفی تصویر رابط کاربری جدید ویندوز 12 را فاش کرد!

مایکروسافت احتمالاً به‌طور تصادفی تصویر رابط کاربری جدید ویندوز 12 را فاش کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مایکروسافت در کنفرانس Ignite 2022 اسکرین‌شات یک رابط کاربری ویندوز بدون‌نام را به اشتراک گذاشت. بعضی از کاربران معتقدند که این شرکت ردموندی ممکن است به‌طور تصادفی پیش‌نمایشی از رابط کاربری ویندوز 12 را نشان داده باشد!

مایکروسافت سری جدید Surface PC خود را در کنفرانس Ignite 2022 معرفی کرد. با این حال، تصویری که منتشرشده، نسخه‌ای از سیستم‌عامل پرچم‌دار این شرکت را نشان می‌دهد که کاربران هنوز از آن بی‌اطلاع هستند. آیا این یک نگاه پنهانی به ویندوز 12 است؟

وقتی نوبت به اخبار فوری در مورد انتشار آینده ویندوز می‌رسد، این وبسایت ویندوز سنترال (Windows Central) است که این کار را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد. باتوجه به اینکه شایعات از رونمایی ویندوز 12 در سال 2024 حکایت دارند، ویندوز سنترال این تصویر را که برای نمایش برنامه مایکروسافت تیمز در طول ارائه استفاده می‌شد، بررسی کرد. به دلیل کیفیت پایین تصویر، مدلی برای نشان دادن دقیق آنچه دیدیم طراحی شد.

مایکروسافت احتمالاً به‌طور تصادفی رابط کاربری جدید ویندوز 12 را فاش کرد!
تصویر منتشرشده توسط مایکروسافت

تصویر موردبحث یک رابط کاربری جدید را نشان می‌دهد. این رابط کاربری، به رابط کاربری ویندوز که در حال حاضر برای ما آشناست، شباهتی ندارد. به‌طور مثال، نوار وظیفه شناور در قسمت پایین صفحه قرار دارد. در حالیکه نمادهای سیستم در گوشه سمت راست بالا قرار دارند. فیلد جستجوی شناور نیز در مرکز و بالای تصویر قرار گرفته است. وضعیت آب‌و‌هوا هم در گوشه سمت چپ بالای تصویر ظاهر شده است.

همچنین مطالعه کنید
سیستم عامل HyperOS با گوشی های سری شیائومی 14 رونمایی خواهد شد
مایکروسافت احتمالاً به‌طور تصادفی رابط کاربری جدید ویندوز 12 را فاش کرد!
تصویر بازسازی‌شده توسط ویندوز سنترال

ویندوز سنترال این طرح را دوباره ترسیم کرد، زیرا آنها قبلاً یک نمایش داخلی از یک نمونه اولیه رابط ویندوز 12 مشابه با طرح‌بندی مشابه را دیده بودند. بنابراین، در حالیکه تصویر بالا ممکن است نمایش دقیقی از رابط کاربری جدید نباشد اما می‌توان آن را به عنوان نمونه‌ای از آنچه تیم‌های مایکروسافت امیدوارند با نسخه آینده ویندوز با نام رمز “NextValley” به‌دست آورند تصور کرد.

یک رابط کاربری لمسی

مایکروسافت چندین سال است که در تلاش است تا رابط کاربری ویندوز را تا حد امکان هم برای کنترل‌های لمسی و هم برای ورودی صفحه کلید و ماوس کاربرپسند کند. با وجود سیستم‌عامل‌هایی در فرمت‌های مختلف، یافتن تعادل مناسب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. طبیعتاً، ما تبلت‌ها، رایانه‌ها و همچنین هیبریدی‌هایی مانند رایانه‌های شخصی با صفحه‌نمایش تاشو را در نظر می‌گیریم.

اگرچه مشخص نیست که چگونه چنین تصویری در میانه کنفرانس مایکروسافت منتشر شده و حتی ممکن است تصویری از ویندوز 12 نیز نباشد اما مسیر بالقوه‌ای را نشان می‌دهد که سیستم‌عامل مایکروسافت می‌تواند در آن حرکت کند.

پس از ویندوز 8 که بیش از حد بر روی لمس متمرکز بود، ویندوز 10 دوباره با صفحه کلید و ماوس صلح برقرار کرد و ویندوز 11 هم چیزی را تغییر نداد، مایکروسافت باید آینده را بدون از بین بردن پایگاه کاربران فعلی خود در نظر بگیرد.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>