Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ویندوز 11 سرانجام یکی از بهترین ویژگی‌های macOS را دریافت می‌کند

ویندوز 11 سرانجام یکی از بهترین ویژگی‌های macOS را دریافت می‌کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مایکروسافت یک نسخه پیش‌نمایش ویندوز 11 را برای کانال‌های توسعه‌دهندگان و بتا منتشر کرده است که شامل یک ویژگی جدید جالب برای اتصال هات اسپات (hotspot) تلفن همراه است.

این ویژگی شبیه به آن چیزی است که در macOS و iPadOS مشاهده می‌شود و به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به درگیر کردن گوشی آیفون، رایانه یا تبلت خود را به یک هات اسپات تلفن همراه تبدیل کنید.

در نسخه اپل، می‌توانید بدون نیاز به دسترسی به تنظیمات هات اسپات گوشی خود برای وارد کردن رمز عبور، ویژگی هات اسپات را از یک دستگاه نزدیک به خود مشاهده و انتخاب کنید.

برای پیش‌نمایش ویندوز 11، این عملکرد به برنامه Phone Link که قبلاً در نرم افزار مایکروسافت گنجانده شده است اضافه می‌شود. تنها نکته این است که این ویژگی فعلاً با تعداد محدودی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ سازگار خواهد بود.

البته این دستگاه‌ها برای اجرای این ویژگی نیز باید قابلیت‌های مختلفی داشته باشند، از جمله:

  • یک گوشی هوشمند سامسونگ با رابط کاربری One UI 4.1.1 و جدیدتر
  • آخرین آپدیت اندروید 12L
  • یک رایانه با Wi-Fi و بلوتوث و ویندوز 11 ساخت 22621 یا جدیدتر
  • یک گوشی که از هات اسپات‌ها پشتیبانی کند
  • Phone Link نسخه 1.22082.111.0 یا جدیدتر
  • پیوند به برنامه Windows در دستگاه سامسونگ خود با نسخه 1.22081.142 یا جدیدتر
همچنین مطالعه کنید
iOS 17 با قابلیت های جذاب خود در دسترس کاربران قرار گرفت [لیست گوشی ها]

احتمالاً رابطه مایکروسافت با سامسونگ به این برند اجازه داده است تا به‌راحتی چنین ویژگی‌هایی را در گوشی های هوشمند گلکسی پیاده‌سازی کند. با توجه به اینکه این ویژگی در مرحله توسعه قرار دارد، هنوز صحبتی در مورد اینکه آیا آن را برای سایر دستگاه‌های اندرویدی در دسترس قرار خواهند داد یا خیر وجود ندارد.

ویندوز 11 سرانجام یکی از بهترین ویژگی‌های macOS را دریافت می‌کند

Phone Link یک ویژگی جالب است که در ابتدا در ماه فوریه با نام Your Phone به ویندوز 11 آمد. در آن زمان نیز این ویژگی انحصاری سامسونگ، به عنوان بخشی از مشارکت مایکروسافت با این برند برای عرضه سری گلکسی S22 بود. به عنوان بخشی از این همکاری، مدل‌های سامسونگ از جمله گلکسی زد فولد، گلکسی زد فلیپ، سری گلکسی اس و سری گلکسی نوت نیز از جمله دستگاه‌های سازگار با Your Phone بودند که اکنون با نام Phone Link شناخته می‌شود.

سپس مایکروسافت تصمیم گرفت که این ویژگی را تغییر نام داده، آن را بازطراحی کند و سازگاری آن را برای سایر دستگاه‌های اندرویدی فراتر از مدل‌های سامسونگ باز کند. همچنین با معرفی یک روش راه‌اندازی جدید، کاربران اندروید می‌توانند یک کد QR را از گوشی‌های خود اسکن کرده تا این ویژگی را با دستگاه‌های خود جفت کنند.

مایکروسافت همچنین همکاری خود را با برند آنر اعلام کرده است و دستگاه‌هایی از جمله آنر مجیک V، سری آنر مجیک 4 و آنر مجیک 3 با همراهی Phone Link به فروش خواهند رسید.

منبع: Digitaltrends

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>