جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ال جی دیسپلی (LG Display) از نمایشگر کشش‌پذیر جدید خود رونمایی کرد

ال جی دیسپلی (LG Display) از نمایشگر کشش‌پذیر جدید خود رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدتی است که نمایشگرهای تاشو، جمع‌شونده (رولیبل) و خم‌شونده در وسایل الکترونیکی مختلف ظاهر شده‌اند. اما اکنون نگاهی اجمالی به برداشت جدیدی از این ایده داشته‌ایم. ال‌جی دیسپلی (LG Display) به‌تازگی از اولین نمایشگر با کیفیت بالای خود رونمایی کرده است که می‌تواند در حین استفاده، کشیده شود، بپیچد و حتی تا شود.

نمونه اولیه این شرکت یک صفحه‌نمایش 12 اینچی است که از نوعی سیلیکون که در لنزهای تماسی استفاده می‌شود ساخته شده است تا یک بستر انعطاف‌پذیر فیلم‌مانند با LEDهای میکرو به عنوان منبع نور را تشکیل دهد. رزولوشن این نمایشگر، 100 پیکسل در هر اینچ (ppi) است که برابر با بسیاری از مانیتورها و تلویزیون‌هاست و با پوشش RGB تمام رنگی نمایش داده می‌شود.

مانند سایر لوازم الکترونیکی قابل کشش، سیم‌های داخل آن به جای یک خط مستقیم، شکل S دارند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا جریان الکتریسیته را حتی در زمانی که کشیده یا فشرده می‌شوند، ادامه دهند. در این حالت، نمایشگر می‌تواند تا 20 درصد طول اولیه یا 2 اینچ (5 سانتی‌متر) اضافی کشیده شود که مقدار خیلی زیادی نیست. البته شرکت‌های مثل رویول، قبلاً 130 درصد قابلیت کشش را گزارش کرده بودند، با این حال نمایشگر آن‌ها، یک نمونه اولیه کوچک‌تر و با وضوح بسیار پایین‌تر بود.

ال جی دیسپلی (LG Display) از نمایشگر کشش‌پذیر جدید خود رونمایی کرد

قبلاً گوشی‌هایی با نمایشگرهای تاشو، تلویزیون‌هایی که در زمان عدم استفاده، جمع می‌شوند و مانیتورهایی که می‌توانند به‌صورت دستی در زوایای مختلف خم شوند را دیده بودیم. با این حال نمایشگر کششی جدید ال‌جی دیسپلی می‌تواند در این نوع برنامه‌ها و همچنین نمایشگرهای پوشیدنی یا اتصال به سطوح منحنی مانند وسایل نقلیه، هواپیما، مبلمان یا بسیاری موارد دیگر استفاده شود.

فناوری نمایشگر کشش‌پذیر ال جی هنوز جای پیشرفت بسیار دارد، اما بدون شک در طول فرآیند تجاری‌سازی این پیشرفت حاصل خواهد شد.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *