جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی‌های سامسونگ به‌زودی قفل درب ساختمان‌ها را نیز باز خواهند کرد!

گوشی‌های سامسونگ به‌زودی قابلیت “کلید دیجیتال منزل” را دریافت خواهند کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی سامسونگ قصد دارد با ارائه پشتیبانی از استاندارد قفل هوشمند جدید Aliro در گوشی‌های رده‌بالا و پرچم‌دار خود، از سال آینده (2025 میلادی) امکان باز کردن قفل‌های هوشمند درب ساختمان‌ها تنها با نزدیک کردن دستگاه به قفل (حالت Tap to unlock، از طریق شبکه ارتباط میدان نزدیک/ NFC) یا حتی بدون در دست داشتن آن (حالت Hands-free، از طریق فناوری باند فوق‌عریض/ UWB) را در اختیار کاربران خود قرار دهد!

گوشی‌های سامسونگ به‌زودی قفل درب ساختمان‌ها را نیز باز خواهند کرد!

این در حالی است که پیش از این امکان باز کردن قفل‌های هوشمند درب‌ها تنها در اختیار کاربران آیفون قرار داشت، اکنون اما به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد این ویژگی را تحت عنوان «کلید دیجیتال منزل/ Digital Home Key» به کیف‌پول (Wallet) خود اضافه کند. به گفته سامسونگ ویژگی «کلید دیجیتال منزل» به‌صورت محلی (برقرارسازی ارتباط میان گوشی و قفل) و بدون نیاز به اتصال اینترنت عملکرد خود را ارائه خواهد داد.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد کاربران برای باز کردن قفل درب در شرایط «Tap to unlock» نیازی به باز کردن قفل گوشی نخواهند داشت. این در حالی است که استفاده از این قابلیت در شرایط «Hands-free» مستلزم پشتیبانی گوشی از فناوری باند فوق‌عریض (UWB) بوده که در حال حاضر تنها به «برخی از گوشی‌های تاشو کتابی سری گلکسی زد فولد» و «مدل‌های پلاس و اولترا سری گلکسی S» محدود می‌شود. با این حال انتظار می‌رود که با فراگیری «کلید دیجیتال منزل» سامسونگ پشتیبانی از UWB را به طیف وسیع‌تری از گوشی‌های خود بیاورد.

گلکسی S24 اولترا

استاندارد Aliro توسط سازمان استانداردهای اتصال (Connectivity Standards Alliance، سازمانی که پیش‌تر استاندارد خانه هوشمند Matter را ارائه داده بود) توسعه داده شده است. این سازمان، مشابه با رویکرد خود در استاندارد Matter، در استاندارد Aliro نیز با کمپانی‌های بزرگی همچون «اپل، گوگل و سامسونگ» و همچنین سازندگان بزرگ «قفل و تراشه» همکاری می‌کند. در نهایت انتظار می‌رود جزئیات بیشتر در رابطه با این استاندارد و اولین قفل‌های هوشمند سازگار با آن در سال آتی میلادی منتشر شوند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *