جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی‌های سری اوپو فایند X8 به یک دکمه مشابه با کپچر باتن آیفون 16 مجهز خواهند شد!

سری اوپو فایند X8 به یک دکمه مشابه با کپچر باتن آیفون 16 مجهز خواهند شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تا زمان رونمایی رسمی از سری آیفون 16 زمان زیادی باقی نمانده است، اما کمپانی اوپو به‌شدت در تلاش است تا یکی از متمایزترین مشخصات سخت‌افزاری پرچم‌داران آتی اپل، یعنی دکمه کپچر باتن (Capture Button) را بر روی گوشی‌های سری اوپو فایند X8 خود پیداسازی کند! در حالیکه اغلب افراد بر این باورند که کپچر باتن و ماهیت عملکرد آن در انحصار اپل است، جالب است بدانید که وجود این دکمه مجازی به گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا سونی باز می‌گردد. از این رو بی‌راه نیست اگر بگوییم که هر دو کمپانی اپل و اوپو این دکمه کاربردی را از سونی کپی کرده‌اند!

گوشی‌های سری اوپو فایند X8 به یک دکمه مشابه با کپچر باتن آیفون 16 مجهز خواهند شد!

فارغ از مسائل کپی‌برداری، با توجه به یک اسلاید فاش‌شده از مشخصات کلیدی سری اوپو فایند X8 به نظر می‌رسد اوپو نام دکمه کپچر باتن را در این سری از پرچم‌داران خود به نام «کوئیک باتن/ Quick Button» تغییر داده است. با این حال این دکمه عملکردی مشابه با دکمه کپچر باتن را از خود به نمایش گذاشته و هدف اصلی آن سهولت‌بخشی به فرآیند استفاده از دوربین دستگاه می‌باشد.

گوشی‌های سری اوپو فایند X8 به یک دکمه مشابه با کپچر باتن آیفون 16 مجهز خواهند شد!

برای استفاده از دکمه کوئیک باتن کاربران قادرند با کشیدن انگشت خود بر روی دکمه، که در واقع یک دکمه فشاری نیست و تنها یک دکمه خازنی متصل به یک موتور ویبره (مثلاً موتور ویبره اصلی یا یک موتور مجزاء) است، از حالت بزرگ‌نمایی (زوم) دوربین استفاده کنند. همچنین پیش‌بینی می‌شود با لمس دکمه کوئیک باتن با فشار کم، فوکوس در دوربین ثابت شود و در صورت افزایش فشار بر روی دکمه، دستگاه از سوژه موردنظر کاربر عکاسی کند. این در حالی است که گمان می‌رود کاربران بتوانند با فشار دادن کوتاه‌مدت این دکمه عکس ثبت کنند و با فشار دادن طولانی‌مدت آن فیلم‌برداری را آغاز نمایند.

علاوه بر این، احتمال می‌رود کاربران بتوانند با اجرای ژست کشویی (کشیدن انگشت از یک سوی دکمه به نقطه متقابل) در هنگام مشاهده اپلیکیشن گالری، عکس‌های در حال مشاهده را بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنند. همچنین با توجه به توضیحات ارائه‌شده در اسلاید فاش‌شده، به نظر می‌رسد کاربران بتوانند از این دکمه در هنگام اجراء بازی‌های ویدیویی بر روی دستگاه خود نیز استفاده کنند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *